♦ La finalul primelor nouă luni ale anului 2023 exporturile companiei reprezentau 4,5% din totalul vânzărilor, depăşind nivelul bugetat la începutul anului (de 4,3%).
Arena Naţională – Bucureşti, Pasajul Basarab – Bucureşti, Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, reţeaua de metrou din Budapesta (Ungaria), renovarea Gării din Belgrad (Serbia), o serie de parcuri eoliene în Marea Britanie – sunt doar câteva dintre proiectele majore de construcţii în care şi-au găsit locul de-a lungul timpului cablurile electrice fabricate de Electroplast, o companie cu experienţă de peste trei decenii în domeniu. Compania este parte a ROCA Industry, holdingul de materiale de construcţii din grupul Impetum.
„Electroplast activează de 30 de ani în domeniul producţiei de cabluri electrice, fiind prezentă la intersecţia dintre domeniul energiei şi cel al construcţiilor. Produsele noastre au jucat un rol esenţial în transportul energiei, contribuind la dezvoltarea şi conectarea comunităţilor. Pe parcursul acestor trei decenii, am învăţat să înţelegem nevoile pieţei şi ale clienţilor, am depăşit crizele şi am crescut împreună cu piaţa. Astfel, am ajuns în top zece producători de cabluri şi lider pe piaţa de cabluri electrice pentru infrastructura feroviară“, spune Dan Burian, CEO-ul Electroplast.
Compania este un furnizor important pentru proiecte majore de infrastructură şi deţine o serie de certificări importante – sistem de management integrat certificat, autorizaţie de furnizor feroviar emisă de AFER, furnizor Transelectrica şi Electrica. Compania are, de asemenea, un laborator de testare modern, acreditat de RENAR (organismul naţional de acreditare în domeniu).
Cele mai noi produse care poartă amprenta de fabricaţie sunt cablurile fotovoltaice, pentru care cererea din piaţă este foarte ridicată în această perioadă. De altfel, compania este în general receptivă la contextul politico-economic, motiv pentru care, în condiţiile de criză – sanitară, politică, economică şi a resurselor naturale – din ultimii trei ani, şi-a adaptat liniile de producţie.
„Anul 2021 a fost deosebit de complex, cu crize suprapuse şi o dublare a preţurilor la materiile prime. În aceste condiţii dificile, am decis să iniţiem şi să ducem la bun-sfârşit un proces amplu de transformare şi restructurare operaţională, comercială şi financiară. Aceste măsuri au avut un impact semnificativ asupra echipei şi proceselor noastre, dar au fost esenţiale. Recordurile de vânzări în trimestrele şi semestrele următoare au confirmat corectitudinea deciziilor luate. A fost un test, urmat de o dovadă a rezilienţei companiei şi a capacităţii de adaptare rapidă a întregii echipe“, mai spune Dan Burian.
La nivel naţional, Electroplast este prezentă prin distribuitori, instalatori în proiecte de infrastructură (inclusiv cabluri solare) şi cablatori feroviari. La finalul primelor nouă luni ale anului 2023 exporturile companiei reprezentau 4,5% din totalul vânzărilor, depăşind nivelul bugetat la începutul anului (de 4,3%).
ELP are contracte încheiate cu parteneri de profil, precum NK Smart, VLG RO, Alstom Transport, IMSAT, Siemens Mobility şi alţii.
Pentru a se alinia tendinţelor actuale, Electroplast a iniţiat un proces de retehnologizare a echipamentelor, în valoare totală de peste 2,9 milioane euro, care cuprinde investiţii pe o perioadă de trei ani. „Observăm un mediu cu multe provocări la orizont, iar revenirea economiei se va desfăşura mai lent. Cu toate acestea, vom investi cu rigoare în dezvoltarea de produse noi, retehnologizare, automatizare şi surse curate de energie.“
Tranziţia spre energia regenerabilă şi focusul pe ESG sunt esenţiale în contextul actual.
„Avem un mix echilibrat de produs / piaţă şi urmărim extinderea geografică, concentrându-ne pe valoarea adăugată pe termen mediu şi lung.“
Electroplast îşi bazează dezvoltarea prevăzută în planul de business pe creşterea constantă din ultimii ani, atât în volum, cât şi în valoare.
„Luăm în calcul programele guvernamentale de investiţii şi PNRR pentru a atenua scăderea pieţei. Cererea de energie este în creştere, iar noi vom fi parte a acestei dezvoltări. Privim în viitor, iar parteneriatul cu ROCA Industry, accesiunea în top trei producători naţionali şi poziţia de campioni regionali sunt direcţii pe care le urmărim cu încredere“.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE