♦ Sectorul asigurărilor va continua să se dezvolte, asimilând lecţiile importante, date de experienţele din ultimii ani.
O prioritate importantă rămâne echilibrarea pieţei, prin diminuarea dependenţei de asigurările auto şi dezvoltarea segmentelor care susţin o evoluţie durabilă. Impactul generat de criza sanitară, fenomenele meteo extreme cu care ne-am cofruntat în ultima perioadă au crescut deja interesul faţă de asigurările de viaţă şi sănătate sau pentru cele de locuinţă, iar aşteptarea este ca tot mai mulţi români să opteze pentru acest gen de soluţii de protecţie financiară în cazul unor evenimente neprevăzute, care le pot afecta bunurille, sănătatea sau siguranţa familiei.
În România, există un deficit de protecţie considerabil, gradul de cuprindere în asigurare fiind unul scăzut, în comparaţie cu alte state europene. Acest deficit poate fi atenuat prin intensificarea eforturilor de educare şi conştientizare cu privire la produsele de asigurare, dar şi prin creşterea gradului de accesare a facilităţilor fiscale existente deja în zona asigurărilor de sănătate şi introducerea de noi facilităţi fiscale, care să impulsioneze şi dezvoltarea asigurărilor de viaţă.
Şi în zona soluţiilor de asigurare destinate afacerilor, aşteptările sunt ca tot mai multe companii să aleagă să îşi protejeze echipele şi infrastructura pentru a beneficia de susţinerea financiară necesară continuităţii activitatii in cazul producerii unor evenimente neprevazute. Totodată, va exista un focus tot mai mare pe experienţa oferita clienţilor, prin produse şi servicii care ţin cont de nevoile lor reale. Digitalizarea va continua să câştige teren pentru a simplifica şi îmbunătăţi această experienţă. De la modul în care ne gândim procesele interne, uşurinţa cu care pot fi cumpărate asigurările şi accesate serviciile postvânzare, soluţiile digitale vor face diferenţa pentru companiile de asigurări ale viitorului.
Rolul brokerilor va continua să crească şi va fi tot mai relevant pentru a aduce soluţiile de asigurare tot mai aproape de clienţi, într-un mod care să răspundă nevoilor de protecţie pe care aceştia le au, fie că vorbim despre oameni sau companii. Şi aici, platformele digitale pe care companiile de asigurări le vor dezvolta împreună cu partenerii brokeri vor contribui la îmbunătăţirea proceselor şi fluxului de colaborare, cu impact pozitiv asupra experienţei oferite clienţilor.
Cum ne pregătim pentru următorii 10 ani? Avem o strategie clar definită, ce poziţionează experienţa oferită clienţilor în centrul tuturor acţiunilor noastre. Priorităţile UNIQA înseamnă, în continuare, cunoaşterea nevoilor clienţilor şi crearea de produse şi servicii care aduc soluţii inovatoare în viaţa de zi cu zi, oferind mai mult decât protecţie financiară. De aceea, modelul nostru de afaceri este construit pe trei paliere, ceea ce ne permite să abordăm în mod specific cerinţele clienţilor, în funcţie de particularităţile segmentului de care aparţin, fie că vorbim de retail, corporate sau bancassurance.
Totodată, credem că unul dintre atributele importante ale UNIQA este capacitatea de transformare şi adaptare de care compania a dat dovadă în contextul ultimilor ani, marcaţi de numeroase provocări la nivel social, economic, dar şi la nivelul industriei din care facem parte.
Suntem permanent conectaţi la realitatea dinamică a clienţilor pentru a-i înţelege mai bine, suntem alături de ei atunci când au nevoie de noi şi acolo unde ne pot găsi cel mai uşor, suntem pregătiţi să răspundem cu soluţiile potrivite planurilor pe care le au, pentru a se bucura de protecţie financiară şi un viitor mai sigur. Parcurgem un proces continuu de recalibrare a produselor şi serviciilor, luând în calcul atât trendurile de la nivelul societăţii, cât şi vocea clienţilor, pe care o ascultăm atât prin studiile de satisfacţie derulate periodic, cât şi prin feedback-ul pe care clienţii ni-l oferă despre călătoria lor alături de UNIQA.
Continuăm să investim în digitalizare pentru că vrem să oferim clienţilor noştri cele mai bune experienţe şi, totodată, dorim să contribuim la protejarea mediului, prin modul în care ne organizăm procesele şi activitatea. Din această perspectivă, putem spune că provocările din ultimii ani, în special în perioada pandemiei, ne-au găsit pregătiţi, cu soluţii digitale deja implementate pentru clienţi, inovatoare la nivelul pieţei. Astfel, noul context cu care ne-am confruntat ne-a determinat să accelerăm procesul de digitalizare şi să grăbim implementarea proiectelor planificate în această direcţie.
Mai mult, noua poziţionare de brand UNIQA, prin care am lansat promisiunea de a contribui la o viaţă mai bună, ne va ajuta să fim pregătiţi pentru realitatea următorilor 10 ani, asumându-ne un rol tot mai activ în cadrul comunităţii. Scopul nostru este de a oferi mai mult decât soluţii de asigurare. Vrem să fim consultanţi pentru clienţii noştri, ajutându-i să îşi realizeze planurile, implicându-ne în aspecte importante din societate. Totodată, susţinem dezvoltarea, continuitatea şi succesul companiilor, prin soluţii adaptate la complexitatea şi diversitatea nevoilor din mediul de afaceri.
Sustenabiltatea reprezintă o componentă importantă a strategiei UNIQA şi se va regăsi printre priorităţile noastre şi în următorul deceniu de activitate. Încurajăm un stil de viaţă prin care arătăm grija faţă de mediu şi comunitate şi dezvoltăm produse şi servicii cu impact pozitiv asupra calităţii vieţii, pentru un viitor mai bun şi mai sigur, pentru oameni şi companii. De aceea, prin asigurările inovatoare pe care le creăm, susţinem dezvoltarea unor sectoare importante pentru a avea o viaţă sustenabilă, cum ar fi energia verde sau alternativele nepoluante de transport.
Însă nu am fi pe deplin pregătiţi pentru următorii zece ani fără oamenii din echipa noastră şi cultura pe care o construim în cadrul organizaţiei, bazându-ne pe valorile promovate de comunitatea noastră profesională: clientul pe primul lor, simplitate, integritate, responsabilitate şi grija faţă de mediu şi cei de lângă noi.
UNIQA este un jucator relevant în industria asigurărilor din România şi avem obiective clare de a continua să ne dezvoltăm activitatea în mod responsabil, bazându-ne şi pe un fundament financiar solid şi pe încrederea clienţilor noştri. Suntem atenţi la nevoile clienţilor şi ale mediului din care facem parte, pentru a contribui la o viaţă mai bună, într-o societate mai bine protejată din punct de vedere financiar şi mai bine pregătită pentru viitor.
Sunt multe materiale publicate de ZF care, de-a lungul timpului, au reprezentat repere relevante pentru informaţii legate de evoluţia mediului economic. Mă voi opri însă la un articol publicat anul acesta, în luna septembrie, în cadrul căruia este realizată o retrospectivă a celei mai mari crize financiare la nivel mondial, declanşată în urmă cu 15 ani: ce au învăţat companiile private, băncile, mediul politic, cum s-a resimţit această criză în România, care sunt efectele pe care le vedem şi acum, dar şi ce lecţii a adus această experienţă pentru generaţiile noi. Concluzia ne arată că, în drumul nostru spre un viitor mai bun, este bine să ne luăm răgazul de a privi şi în urmă, pentru a învăţa din exerienţele trecutului, mai ales din cele ale căror consecinţe majore păreau imposibile, şi în acelaţi timp a încerca să nu repetăm greşelile sau cel puţin o parte dintre acestea.
Felicitări pentru un sfert de secol de activitate a publicaţiei ÑZiarul Financiarî. Este o bornă importantă şi cred că aveţi toate motivele să fiţi mândri de ce aţi realizat în aceşti 25 de ani, de impactul pe care îl aveţi în mediul de afaceri din România, menţinându-l conectat la informaţii relevante şi creând un spirit de comunitate, care îl ajută să se dezvolte în mod durabil, pe criterii de transparenţă şi colaborare. Vă doresc să rămâeţi cel puţin la fel de activi şi prezenţi şi să deveniţi tot mai buni, cu fiecare an şi cu fiecare ediţie realizată de acum înainte.
Şi UNIQA se pregăteşte să treacă, în curand, un prag important: 15 ani de activitate în România.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE