ZF 25 de ani: Supliment aniversar

ZF 25 de ani. Ce spun principalii bancheri, oameni de afaceri şi CEO din businessul românesc despre ZF şi despre cum cred ei că va fi în viitor (VII)

19.11.2023, 11:00

Catălin Vicol, Director General Biofarm

Din perspectiva unei companii cu peste 100 de ani de activitate continuă, înţelegem că longevitatea este strâns legată de inovaţie, dar şi de asumarea responsabilităţii de a contribui constant şi pozitiv la dezvoltarea industriei farmaceutice locale, o industrie în continuă evoluţie şi ea, plină de provocări şi schimbări.

Avem încredere că România va rămâne un mediu de business propice pentru dezvoltarea companiei Biofarm având alături autorităţi care înţeleg rolul fiecărei industrii pentru binele românilor şi sunt deschise către colaborare cu mediul privat.

Următorii zece ani îi dedicăm îndeplinirii misiunii companiei de a face bine, planurile de viitor având în focus creşterea  capacităţii de inovare şi extinderea Biofarm în Africa, Asia de SE şi Europa, ceea ce vor conduce, implicit, la evoluţia pozitivă a cifrei de afaceri an de an şi la creşterea oportunităţilor de expansiune ulterioară.

Ne bucurăm să fim alături de Ziarul Financiar şi anul acesta, cu ocazia aniversării de 25 de ani. Au fost 25 de ani de articole bine documentate şi informare a cititorilor în adevăratul sens al cuvântului. Aşa cum Biofarm face bine prin grija pentru consumatori şi prin pasiunea cu care identificăm soluţii optime de tratament, la fel şi Ziarul Financiar face bine prin informaţii de calitate şi printr-o reflexie realistă a mediului de business din România.

 

Claudia Oanea, managing director Siemens Healthineers

Dragă viitoare generaţie a României, în următorii zece ani, vom fi martorii unei transformări profunde în ţara noastră. Îmi doresc ca această transformare să fie una pozitivă, bazată pe principii de echitate, inclusivitate şi dezvoltare sustenabilă. Investiţi în învăţământ pentru a oferi acces egal la o educaţie de calitate pentru fiecare copil. Cunoaşterea este cheia progresului.  Acordaţi o atenţie deosebită sistemului de sănătate şi protecţiei mediului înconjurător. Sănătatea populaţiei şi resursele naturale sunt active esenţiale pentru viitor.

Păstraţi şi promovaţi valorile noastre culturale şi istorice, încurajaţi dialogul intercultural şi sprijiniţi toate comunităţile!

Fie ca acest mesaj să fie o sursă de inspiraţie pentru voi, viitoarea generaţie a României. Sunteţi cei care vor continua să construiască şi să îmbunătăţească această ţară în următorul deceniu şi dincolo de el. Cu încredere şi responsabilitate, veţi ghida România către un viitor mai strălucit.“

Vom continua să investim în cercetare şi dezvoltare pentru a aduce noi tehnologii şi soluţii inovatoare în domeniul sănătăţii. Acest lucru ne va ajuta să ne mentinem pozitia de leader ai inovaţiei şi să oferim cele mai bune soluţii pentru clienţii noştri. Continuam sa promovam digitalizarea în domeniul sănătăţii, dezvoltând platforme şi soluţii digitale pentru îmbunătăţirea Ne-am angajat să dezvoltăm tehnologii care să fie accesibile pentru un număr cât mai mare de pacienţi şi să respecte principiile dezvoltării durabile, reducând impactul asupra mediului.

Vom continua să lucrăm împreună cu profesioniştii din domeniul medical, organizatii medicale si sa dezvoltam parteneriate durabile si sustenabile. Foarte important de mentionat este investitia continua in educatie, în dezvoltarea continuă a echipei noastre, pentru a asigura că avem cei mai buni specialişti în domeniul nostrum de activitate şi că suntem pregătiţi să facem faţă provocărilor viitoare.

Cu aceste direcţii strategice în minte, suntem hotărâţi să rămânem un lider în domeniul tehnologiei medicale şi să contribuim la îmbunătăţirea sistemelor de sănătate din întreaga lume în următorii zece ani şi dincolo de aceştia.

Sectorul nostru de activitate va cunoaşte o evoluţie semnificativă în următorii zece ani, cu inovaţii tehnologice semnificative, accent pe personalizare şi digitalizare extinsă pentru a îmbunătăţi îngrijirea medicală şi a răspunde nevoilor pacienţilor şi sistemelor de sănătate din întreaga lume.

Colaborarea între profesioniştii din domeniul sănătăţii va deveni tot mai importantă, pentru a oferi îngrijire integrată şi abordări holistice ale sănătăţii pacientului. Industria medicală va continua să lucreze pentru a face tehnologia medicală mai accesibilă şi mai disponibilă în întreaga lume, inclusiv în regiunile mai puţin dezvoltate.

Este de aşteptat ca în următorii zece ani să asistăm la o accelerare a inovaţiilor tehnologice în domeniul sănătăţii. Tehnologii precum inteligenţa artificială, analiza datelor medicale, telemedicina şi tehnologia mobilă vor juca un rol tot mai important în îngrijirea medicală şi diagnosticare.

Cu dezvoltarea tehnologiilor genomice şi a medicinei personalizate, vom vedea o creştere a abordării individualizate a tratamentelor, adaptate nevoilor specifice ale pacienţilor.

Digitalizarea în sănătate va continua să se extindă, cu implementarea mai largă a dosarelor electronice de sănătate, a platformelor de gestionare a sănătăţii şi a serviciilor de telemedicină pentru a îmbunătăţi accesibilitatea şi eficienţa îngrijirii medicale.

Este de aşteptat ca preocupările legate de sustenabilitate să aibă un impact mai mare în industria medicală, cu accent pe reducerea deşeurilor, eficienţa energetică şi dezvoltarea de tehnologii mai prietenoase cu mediul.

 

Daniel Piţurlea, proprietarul companiei de construcţii Concelex

Pentru următorii zece ani, ne pregătim încercând să păstrăm tot ceea ce ne-a ajutat până acum, respectiv să fim optimişti, serioşi, punctuali, să punem clientul şi calitatea lucrărilor noastre pe primul plan. Şi evident să digitalizăm toate procesele şi să folosim pe scară largă IA.

Ne dorim să fim o companie care să contribuie din plin la o viaţă mai bună a semenilor noştri, care să schimbe România în bine, să fim o companie unde oricine şi-ar dori să lucreze. De asemenea, ne dorim să rămânem un business de familie, chiar dacă pentru dezvoltarea firmei s-ar atrage în viitor parteneri  minoritari. Nu excludem şi un proces de achiziţii susţinut.

Credem că sectorul construcţiilor se va dezvolta în următorii zece ani cu cel puţin 300% faţă de nivelul actual, ţinând cont de proiectele viitoare anunţate şi în desfăşurare.

Au fost multe articole interesante de-a lungul anilor în Ziarul Financiar, dar cele care au contat pentru noi au fost cele în care s-a scris despre compania Concelex.

 

Dan Dascăl, CEO BT Asset Management

Credem cu tărie că Romania îşi va continua creşterea economică şi în următorii 10 ani, lucru oarecum firesc luând în considerare diferenţa (“gap-ul”) faţă de ţările dezvoltate din restul Europei. Mediul privat, mai prosper ca niciodată, are toate şansele să continue să fie cel mai important factor în dezvoltarea economică a României. Însă pentru acest scenariu avem nevoie de predictibilitate şi de o strategie clară la nivel naţional, care poate imprima o direcţie de termen lung a ţării.

Un mesaj important este acela că, în investiţii şi în general,  disciplina este foarte importantă. De aceea, trebuie urmărite mai degrabă rezultatele pe termen lung decât cele imediate, iar pe termen lung am văzut că, indiferent de dificultăţile cu care pieţele s-au confruntat, aceste rezultate au înregistrat performante pozitive. Viziunea şi acţiunea rămân principalii piloni care pot da valoare oportunităţilor, iar acestea vor continua să apară.

Pregătirea şi anticiparea reprezintă elemente cheie în activitatea oricărui administrator de fonduri. Vom continua să fim preocupaţi de dezvoltarea produselor pe care le oferim, astfel încât fiecare investitor să poată găsi la noi o gamă largă de soluţii investiţionale, adaptate cerinţelor lui.  Ne vom focusa mai atent pe investiţii sustenabile, care să aducă un randament satisfăcător clienţilor noştri şi care să aibă un impact pozitiv în societate.

De asemenea, ne vom focusa pe digitalizare şi pe simplificarea interacţiunii dintre clienţi şi produsele BT Asset Management, deoarece observăm că această tendinţă se manifestă tot mai des in sectorul financiar. Această simplitate ne va permite să ne îndreptăm către publicul larg, căruia îi vom oferi un sprijin în economisire şi în eficientizarea randamentului aferent sumelor economisite.

Procentul românilor care aleg să investească în scop de economisire rămâne încă unul scăzut în contrast cu situaţia pe care o vedem în alte tari dezvoltate. Cu toate acestea, în ultima perioadă am observat o dinamică promiţătoare a numărului de noi investitori. Ne aşteptăm ca această dinamică să continue, susţinută de expansiunea economiei locale, dar şi de produsele mai inovatoare şi adaptate preferinţelor clienţilor.

Peste 10 ani ne aşteptăm ca piaţa de capital românească să fie mult mai complexă şi mai populară, oferind mai multe instrumente financiare, iar diversitatea companiilor listate la Bursa de la Bucureşti, din punctul de vedere al sectoarelor de activitate, să fie mai mare. De asemenea, mizăm pe o  lichiditate net superioară ca rezultat al apariţiei de noi actori în piaţă, atât investitori de retail cât şi instituţionali.  Tot mai des vedem că generaţiile noi sunt atrase de educaţia financiară şi de zona de investiţii pe termen lung, iar acest fapt nu poate decât să ne dea speranţă pentru un viitor financiar mai bun al societăţii româneşti.

 

Iuliana Pănescu, head of treasury, Premier Energy Group

Ca mesaj pentru viitoarea generaţie aş spune ceea ce îi spun şi fiului meu de 12 ani - generaţia mea nu a dat importanţa cuvenită, am înţeles asta şi încercăm să resetăm jocul, să construim de acum o lume în care energia trebuie să fie curată, regenerabilă, în care resursele naturale sunt protejate şi conservate cu grijă. Depinde de voi să continuaţi ceea ce este bun în prezent, să continuaţi schimbarea, eliminând ceea ce ne poate distruge, să promovaţi afaceri sustenabile, care pot lărgi bunăstarea şi echitatea socială în lume.

Cel mai bun mod de a prezice viitorul este să-l creezi, spunea Peter Drucker. Premier Energy a început pe piaţa din România această construcţie în 2013, deci fix acum zece ani. În tot acest răstimp, întregul grup Premier Energy a avut un parcurs dinamic şi o creştere constantă de la o cifră de afaceri de aproximativ 10-12 milioane de euro la aproape 1 miliard de euro (România şi R. Moldova) în 2022. Probabil avem unul din cele mai accelerate ritmuri de creştere anuală din sectorul energetic regional.

Începând cu anul 2020, am mai făcut un pas în crearea viitorului - am luat decizia de a intra şi în segmentul de producţie de energie regenerabilă. Ne-am păstrat focusul - am continuat dezvoltarea şi consolidarea activităţii principale - distribuţia şi furnizarea de gaze naturale în România, respectiv de energie electrică în R. Moldova.

Pentru următorii zece ani, dirijăm toate resursele către dezvoltarea grupului drept o platformă eficientă şi sustenabilă cu obiectivul de integrare verticală a operaţiunilor noastre. În următorii zece ani, vom fi la masa jucătorilor regionali de importanţă strategică, avem resurse şi know how pentru aceasta, iar România are nevoie de astfel de campioni energetici.

Combaterea schimbărilor climatice şi asigurarea unui viitor curat generaţiilor viitoare se pot face doar printr-un proces prin care industriile devin mai durabile. Energia nu face excepţie, şi acest lucru poate fi realizat printr-un mix de abordări, iar producţia energiei din surse regenerabile trebuie să fie prioritizată.

Una dintre cele mai bune modalităţi de a maximiza sustenabilitatea în sectorul energetic este utilizarea simultană a cât mai multor surse de energie durabilă posibil. Sustenabilitatea în sectorul energetic joacă un rol cheie în viitorul umanităţii, este singura modalitate prin care putem reduce impactul modului nostru de viaţă asupra mediului.

Trecerea la producţia de energie electrică bazată pe tehnologii cu emisii scăzute de carbon, trecerea de la combustibilii fosili solizi la gaze naturale, producţia de energie din surse regenerabile şi îmbunătăţirea resurselor nucleare, toate acestea vor trebui dublate de investiţii în digitalizarea reţelelor. şi este nevoie să nu pierdem din vedere road-map-ul setat de Strategia Energetică a României (SER). Conform SER, măsurile de stocare, utilizare şi eficienţă energetică a hidrogenului ar trebuie să ne ajute ca ţară să ne atingem obiectivele strategice în materie de decarbonizare.

Ziarul Financiar este un reper al mediului de business local şi sunt puţine zile pe care le încep fără să trec în revistă titlurile şi să mă opresc la cele de interes. Cu greu aş putea identifica un singur titlu sau ceva anume care m-a captat, este mereu o sursă valoroasă de insight-uri, o bună radiografie a mediului în care activăm şi noi ca business, o sinteză pe care cineva ţi-o face zilnic. Apreciez articolele pentru modul obiectiv de expunere a informaţiilor, pentru verificarea informaţiilor. Probabil că au fost şi opinii sau editoriale care au atras critici în aceşti 25 de ani, dar diversitatea de perspective au făcut-o şi mai valoroasă.

 

Yannick Mooijman, CEO Cargus

Ne aşteptăm să vedem o Românie în plină evoluţie în următorii zece ani. De asemenea, ne aşteptăm la o creştere economică consistentă, dacă contextul internaţional va permite acest lucru, susţinută de dezvoltarea sectorului de business, de investiţii în infrastructură şi educaţie – fără de care nu poate exista o societate modernă, competitivă, pregătită pentru un viitor din ce în ce mai dinamic.

De asemenea, este de aşteptat ca România să devină un puternic centru regional de afaceri, un magnet pentru din ce în ce mai multe investiţii, inclusiv în zona de e-Commerce şi logistică.

Suntem conştienţi de provocările pe care le poate aduce viitorul, dar suntem optimişti în privinţa dezvoltării României în următorii ani. De asemenea, suntem parte activă din acest proces de creştere care ne aşteaptă, prin prin investiţii în logistică, tehnologie şi oameni, care pe termen lung vor genera creştere economică. Contextul pe care îl parcurgem face ca viitorul să fie mai dificil de sintetizat, însă cred că următorii 10 ani vor sta sub semnul unei transformări generate de tehnologie, mai substanţială şi la un nivel mai larg decât am experimentat până acum. Provocarea este să înţelegem cum şi în ce scop folosim tehnologia, aşa încât să generăm cât mai multe beneficii pentru mediul de business, dar şi pentru societate în general. Pentru că în această efervescenţă tehnologică oamenii rămân sursă de energie, creativitate, inovaţie şi curaj, iar viitorul este o muncă de echipă. 

Cargus a fost mereu un jucător curajos, care a dat dovadă de multă rezilienţă de-a lungul celor peste 30 de ani de experienţă în industria de curierat. Pariul nostru pentru următorii ani este să devenim alegerea preferată a magazinelor online din România şi un jucător de încredere pentru companiile internaţionale, iar tehnologia, soluţiile sustenabile şi investiţiile în dezvoltarea echipei vor fi motoarele acestei direcţii. 

Inovarea este cheia în industria de curierat, aşadar, vom continua să investim în digitalizare şi automatizare, să încurajăm cercetarea şi dezvoltarea, pentru a găsi noi tehnologii şi servicii care să îmbunătăţească experienţa clienţilor. Iar această direcţie poate include dezvoltarea de aplicaţii mobile avansate, soluţii de urmărire în timp real a coletelor şi oferirea de opţiuni noi pentru clienţi. Tot tehnologia va fi catalizatorului unei tendinţe care începe să capete din ce în ce mai mult contur: personalizarea. Vedem din ce în ce mai mult comportamente de consum şi profiluri diferite de consumatori, generate de nevoie diferite. Tehnologia ne va susţine în adresarea acestora şi crearea unor experienţe personalizate de livrare.

Dezvoltarea nu este posibilă în următorii ani în absenţa unei echipe puternice, iar această putere este construită pe expertiză şi soft skills, prin traininguri şi procese continue de învăţare. Viitorul, aşa cum se conturează în acest moment, va presupune cunoştinţe şi aptitudini diferite de cele de acum 10 ani, atât în ceea ce priveşte inovaţiile tehnologice, cât şi comportamentul de consum.

De asemenea, nu mai putem vorbi de creştere în absenţa sustenabilităţii. Cred că ultimii ani ne-au arătat cât de importantă este grija pentru comunităţile din care aparţinem şi stimularea creşterii durabile pentru generaţiile viitoare. Ne-am angajat să implementăm şi să promovăm practici de afaceri durabile în întreaga companie, de la furnizorii pe care îi alegem până la echipele cu care lucrăm. Este responsabilitatea şi misiunea noastră să facem un pas înainte în acest proces şi să devenim nu numai un lider în servicii de curierat, ci şi un partener de încredere.

În concluzie, dacă vorbim pe termen atât de lung, cred că este foarte importantă anticiparea schimbărilor din industrie şi adaptarea la acestea. Într-o lume tot mai agilă, ar trebui să fim pregătiţi să răspundem rapid la mecanismele mereu vii ale industriei - reglementările, concurenţa sau tendinţele de consum. Şi de aici aş extrage şi un obiectiv personal pentru următorii zece ani. Fie că eşti companie, CEO sau angajat, următorii 10 ani ar trebui să fie un proces continuu de învăţare, dezvoltare şi adaptare. Este esenţial să fii deschis la schimbare şi să fii pregătit să te adaptezi la mediul de afaceri, la mediul social, la viaţă, în generală, care este, indubitabil, în continuă evoluţie.

Industria de curierat este un generator de dezvoltare pentru mediul de business şi va continua să fie şi în următorii 10 ani. Oportunităţile de creştere sunt strâns legate de inovaţiile tehnologice şi expertiza echipei. Vedem o creştere a personalizării serviciilor oferite clienţilor şi consumatorilor, indiferent că vorbim de companii cu mii de colete, iniţiative antreprenoriale, consumatori tech savvy sau mai tradiţionali. Livrările în aceeaşi zi, opţiunile de livrare flexibile şi serviciile premium vor deveni tot mai importante. Automatizarea sortării şi livrării coletelor, precum şi utilizarea tehnologiilor de urmărire a coletelor în timp real, vor deveni standard în industrie.

Odată cu creşterea sectorului de curierat, se va intensifica şi concurenţa dintre jucătorii din piaţă. De aceea, nu este exclus să asistăm la consolidarea prin fuziuni şi achiziţii sau la intrarea unor jucători noi pe piaţă.

De asemenea, vom vedea tot mai multe schimbări în abordarea referitoare la sustenabilitate şi mediu înconjurător, datorate reglementărilor europene şi schimbării în comportamentul consumatorilor. Pentru a contribui la această schimbare, Cargus a început, în 2021, un proces complex de transformare a companiei într-un partener de încredere pentru binele comunităţilor din care face parte, sustenabil şi prietenos cu mediul, şi un angajator responsabil. Doar câteva exemple: am înlocuit integral flota proprie cu maşini hibride şi vom continua să investim în această direcţie, am dezvoltat reţeaua de livrare la punct fix, Cargus SHIP & GO, care numără peste 3.000 de locaţii, am creat un mediu de lucru incluziv, bazat pe echitate şi egalitate de şanse, şi am încheiat o serie de parteneriate cu unele dintre cele mai importante organizaţii non-profit şi iniţiative sociale.

În concluzie, viitorul sectorului de activitate din curierat pare în egală măsură promiţător şi plin de provocări. Companiile de curierat, inclusiv Cargus, vor trebui să fie agile, să investească în tehnologie şi sustenabilitate, să rămână competitive şi să inoveze constant pentru a rămâne relevante într-o piaţă în continuă schimbare.

M-am alăturat echipei Cargus în 2022, aşa că universul de articole este destul de limitat, în cazul meu, raportat la cei 25 de ani de existenţă ai publicaţiei. Dar ce ştiu, este că Ziarul Financiar a fost şi va rămâne o publicaţie de referinţă în media locală şi pentru mediul de business din România, care a contribuit la creşterea acestuia. Iar pentru foarte mulţi antreprenori şi manageri de companii a fost sursă de învăţare. De asemenea, articolele, analizele şi rapoartele publicate au furnizat deseori o perspectivă valoroasă asupra evoluţiei pieţei de curierat şi a mediului de afaceri în general.

Aşa că, iată-ne aici, privind în trecut şi pregătindu-ne pentru viitor. Am crescut cu toţii în aceşti 25 de ani, iar Ziarul Financiar a fost un partener de încredere pentru Cargus în această călătorie.

 

Paolo Vivona,  CEO Intesa Sanpaolo Bank Romania

M-am alăturat echipei Intesa Sanpaolo Bank România în urmă cu aproximativ 10 luni, aşa că am avut ocazia să observ puţin ţara şi sectorul bancar. Deşi este dificil să faci predicţii, mai ales în ceea ce priveşte viitorul, pot spune că România a cunoscut o creştere economică semnificativă în ultimii ani şi probabil va continua şi în următorul deceniu. Ţara are un sector tehnologic în creştere, o forţă de muncă calificată şi este o destinaţie atractivă pentru investiţiile străine. Desigur, ritmul de creştere depinde de mai mulţi factori, inclusiv de condiţiile economice globale şi de politicile guvernamentale.

Totodată, mediul economic global a manifestat în ultimii ani o volatilitate crescută şi putem observa că din anumite puncte de vedere provocările economice sunt mai mari decât în urmă cu 5 sau 10 ani. În aceste circumstanţe, consider că sistemul bancar din România îşi va continua consolidarea, prin reducerea numărului de bănci. Aceasta este consecinţa atât a evoluţiilor în materie de cerinţe prudenţiale, care se transpun în costuri de conformitate, percepţiei asupra riscurilor, cât şi a unei evoluţii fireşti spre un sistem bancar “matur”, cu un număr mai redus de bănci, dar de dimensiuni mai mari. De asemenea, probabil va exista o creştere şi din punctul de vedere al activelor şi al capitalizării, care se poate situa la un nivel uşor mai ridicat decât creşterea PIB-ului.

Ne putem aştepta la o “maturizare” a sistemului bancar şi din punctul de vedere al ”sofisticării”, atât a ofertelor cât şi a aşteptărilor din partea clienţilor, datorită îmbunătăţirii nivelului de educaţie financiară în rândul acestora. Băncile au şi vor continua să aibă o contribuţie importantă, la creşterea nivelului de educaţie financiară, atât prin acţiuni directe, cât şi prin comportamentul de zi cu zi faţă de propriii clienţi. Totodată, este evident că transformarea digitală va continua. AI-ul, tehnologiile emergente, automatizarea, serviciile personalizate şi opţiunile bancare mai convenabile ar putea  deveni normă. Cel mai probabil, băncile vor pune un accent mai mare pe factorii de mediu, sociali şi de guvernanţă (ESG). Finanţarea durabilă şi investiţiile responsabile vor deveni o parte integrantă a operaţiunilor bancare. 

În ceea ce priveşte Intesa Sanpaolo Bank România, parte a Diviziei Bănci Subsidiare Internaţionale (ISBD), aş dori să evidenţiez angajamentul ferm al Grupului Intesa Sanpaolo şi al subsidiarei locale pentru o nouă ”călătorie” de creştere. Grupul continuă să investească pe piaţa locală, aşa cum a demonstrat-o şi prin recenta achiziţie a First Bank.  Ca planuri de viitor, continuăm să ne concentrăm asupra portofoliilor de credite corporate şi de depozite, precum şi asupra calităţii portofoliului şi evoluţiei creditelor performante. Având sprijinul unui grup financiar internaţional solid, vom profita de sinergiile cu compania-mamă şi cu băncile din divizia ISBD. Fiind o bancă universală, intenţionăm să dezvoltăm în continuare activităţile de retail şi să extindem serviciile bancare digitale. De exemplu, am lansat recent prima noastră aplicaţie mobilă: Digital Mobile and Internet Banking. De asemenea, şi pe segmentul retail putem beneficia de inovaţia, de investiţiile în tehnologie şi de echipele de specialişti ale grupului.

În final, aş dori să profit de această ocazie pentru a felicita Ziarul Financiar pentru aniversarea a 25 de ani! 25 de ani de informare corectă, creştere şi educare financiară a publicului, de eficienţă şi credibilitate. Îmi amintesc de unul din articolele citite prin luna septembrie care prezenta informaţii despre viitoarea achiziţie a First Bank de către Intesa Sanpaolo, o dovadă a nivelului ridicat de profesionalism al echipei ZF, atât în documentare cât şi în scriere.

Mult succes Ziarului Financiar şi viaţă lungă în continuare, atât în format tipărit, cât şi online!

 

Adrian Stănculescu, partner, head of Romania în cadrul Abris Capital

Abris, ca fond de private equity ce şi-a asumat poziţia de specialist în transformare ESG, va continua să meargă în direcţia investiţiilor responsabile. Credem mult în leadership prin exemplu, de aceea sperăm ca, peste ani, munca noastră să aibă o contribuţie vizibilă, cuantificabilă şi semnificativă în întregul ecosistem al industriei noastre de nişă. Bineînţeles, fără partenerii ce ne ajută să propagăm mesajele noastre pozitive, vocea noastră într-un context mai amplu ar avea un impact redus. Vă mulţumim că ne sunteţi alături! La mulţi ani, Ziarul Financiar!