ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Alice Stavride, director, Brutăria Concordia din Ploieşti: „Ne-a fost greu în timpul pandemiei şi ne este în continuare, pentru că o parte dintre clienţii noştri şi-au închis activitatea. Acum ne adresăm şi altor clienţi şi încercăm să deschidem noi pieţe“

08.12.2022, 00:05 Autor: Florentina Niţu

Pentru micile businessuri, începând cu luna martie a anului 2020, provocările au început să fie din ce în ce mai multe şi mai intense, iar pentru unele afaceri au însemnat capătul drumului. Brutăria Concordia din Ploieşti, o unitate cu 7 angajaţi, prezentă pe piaţă de 11 ani, face livrări B2C şi B2B atât în Ploieşti, cât şi în Bucureşti şi Otopeni, iar acum încearcă să înlocuiască clienţii persoane juridice care au dispărut şi să deschidă noi pieţe.

„Ne-a fost foarte greu în perioada pandemiei de COVID-19 şi a trebuit să închidem brutăria pentru trei luni, însă am reuşit să ne susţinem angajaţii în această perioadă şi toată lumea s-a întors la serviciu când am redeschis. Ne-a fost greu atunci şi ne este în continuare, pentru că o parte dinter clienţii noştri şi-au închis activitatea, unii pentru o perioadă determinată, alţii definitiv. Acum ne adresăm şi altor clienţi şi încercăm să deschidem noi pieţe“, a spus Alice Stavride, director al Brutăriei Concordia din Ploieşti. Ea a fost prezentă în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny.

În primul rând, executivul spune că au simţit nevoia unui magazin online, pentru că întrebau clienţii cum arată produsele, cum sunt ambalate, cum sunt tăiate, şi dezvoltarea sa a ajutat în decizia de cumpărare.

Brutăria Concordia a luat naştere în 2011, după ce au absolvit primii tineri cursul de brutari al Şcolii de meserii Concordia, un proiect al organizaţiei cu acelaşi nume. O parte din ei nu puteau fi angajaţi pe piaţa liberă a muncii şi aşa a luat fiinţă brutăria, o structură de economie socială în sunt angajaţi tineri care provin din medii vulnerabile.

În momentul de faţă, brutăria are 7 angajaţi, iar în decursul celor 11 ani de activitate, peste 50 de tineri au fost angajaţii brutăriei şi peste 75% s-au angajat în alte brutării sau în domenii conexe, a explicat Stavride.

„Facem zilnic livrări către clienţi care sunt din Bucureşti, Ploieşti şi, ocazional, Otopeni. Avem două maşini cu care livrăm şi colegii noştri pleacă din brutărie dimineaţa la ora 05:30, ca să ajungă la prima oră la toţi clienţii. În Poieşti avem în general clienţi persoane fizice, care şi-au făcut abonamente la noi, dar majoritatea clienţilor sunt din Bucureşti, persoane juridice“, a afirmat Alice Stavride.

În 2011, compania a început producţia cu biscuiţii smile şi cu produse cu specific austriac, precum kuglof, datorită faptului că au primit ajutor din partea unor specialişti brutari din Austria. În prezent, brutăria Concordia are un portofoliu vast de produse naturale, fără aditivi, iar directoarea acesteia menţionează că în această perioadă clienţii sunt interesaţi de cozonaci şi de figurinele de turtă dulce. „Corporaţiile, de obicei, doresc produse personalizate din turtă dulce şi facem produse fie pornind de la reţeta clienţilor, fie de la reţeta noastră.“

„Clienţii au început să fie mai atenţi şi cumpără mai puţin, inclusiv în domeniul nostru. (...) Am modificat preţurile anul acesta în luna ferbuarie şi am încercat să menţinem pe tot parcursul anului. Am reuşit până acum, dar am ajuns la limită. Vedem ce se întâmplă în anul următor, pentru că depindem de preţurile de la furnizori şi de evoluţia preţului la utilităţi. Făcând şi distribuţie ne afectează şi preţul combustibilului“, a afirmat ea.

Alice Stavride crede că în România este greu să ai orice tip de business, dar provocarea este cu atât mai mare când vorbim despre o afacere socială. „Trebuie să găsim echilibru între componenta socială şi cea de business şi nu este uşor. În fiecare an, noi oferim 1-2 locuiri de muncă şi este un efort deosebit.“

 

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny