ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Andreea Koronios, marketing manager, ROA Cluj: Ne gândim să accesăm fonduri europene pentru promovare sau livrări la domiciliu

11.02.2022, 00:06 Autor: Florentina Niţu

ROA are peste 400 de produse în portofoliu, care sunt listate pe grupul cu acelaşi nume.

 

ROA Cluj, un grup ce reuneşte 26 de producători agroalimentari, în principal din judeţul Cluj, care a pornit în urmă cu un an ca o alternativă la supermarketuri, se gân­deşte să acceseze fonduri europene pentru a-şi creşte vizibilitatea, a spus Andreea Koronios, marketing manager al ROA Cluj, în cadrul emisiunii ZF Agropower.

„Pentru ROA ne gândim să accesăm fonduri prin submăsura 16,4 (sprijină cheltuielile prevăzute în planul de marketing al unei com­panii, necesare pentru atingerea obiectivelor propuse – n. red.) pentru promovare sau livrări la domiciliu, însă indiferent ce proiect am face vrem să păstrăm în continuare con­tactul direct cu clientul, să păstrăm comunitatea“, a spus Andreea Koronios. În prezent, ROA are peste 400 de produse în portofoliu, care sunt listate pe grupul de Facebook cu acelaşi nume şi de două ori pe săptămână producătorii şi consumatorii se întâlnesc în patru puncte fixe din oraşul Cluj-Napoca pentru a se onora comenzile într-un interval de 45 de minute pentru fiecare întâlnire.

Un producător ca să ajungă în ROA trebuie să aibă produse de calitate, să aibă în regulă toate autorizaţiile pe care le cere statul român şi „el, în principal, trebuie să fie om, pentru că noi căutăm să ne asociem cu oameni cu care putem să construim“. Un alt lucru de care se ţine cont este unicitatea produsului.

„Noi, eu şi soţul meu, suntem producători mai atipici din ROA, pentru că produsul nostru este ulei de măsline, făcut din măsline cultivate în livada noastră din Grecia, datorită faptului că soţul meu este grec. Pentru mine ROA este mai mult decât o piaţă de desfacere, care s-a dezvoltat atunci când au fost închise magazine sau pieţe“, a afirmat Andreea Koronios.

„De altfel, în lockdown, nu mai făceam faţă cu livrările la domiciliu şi în ROA a fost eficient faptul că ne întâlnim cu clienţi în puncte fixe şi în 45 de minute avem posibilitatea să livrăm multe comenzi.“

Grupul ROA are în portofoliu produse pornind de la carne, lactate, ouă, prăjituri, îngheţată artizanală, bere artizanală, uleiuri presate la rece, fructe uscate, compoturi, dulceaţă, murături, produse de brutărie şi patiserie. 

În plus, Koronios spune că pe lângă eficientizarea pieţei de desfacere, prin intermediul ROA producătorii au creat şi parteneriate între ei. De exemplu, Magic Milk realizează săpun cu lapte de măgăriţă printr-o colaborare Atelier Emimari, care face săpunuri naturale. Brutăria Claudia, care face produse de panificaţie cu maia, foloseşte ulei de măsline de la Zilari, compania familiei Koronios. Bunătăţi Uscate, care au făcut roşii uscate la borcan folosesc ulei de măsline tot de la Zilari. Carmen Leşe, fondatoarea grupului ROA, care deţine Poiana Galeşă şi produce ouă, ia şrot de floarea-soarelui de la Năsal pentru a-l da găinilor.

„Cred că astfel de asocieri, ca cea a membrilor ROA ar fi benefice pentru România. Pornind de la faptul că toţi producătorii din ROA sunt fiscalizaţi, cu autorizaţiile la zi, o parte din vânzările noastre se duc către stat. Pe de celalaltă parte, noi, producătorii, putem să avem un nivel de trai decent şi putem să investi în afacerile noastre pentru a putea creşte, iar oamenii care cumpără de la noi produse sănătoase, la un preţ corect, ştiu că cei 5-10 lei se întorc în ferma noastră şi producem mâncare pentru ei. Avem un fel de autonomie locală pe partea de produse alimentare“, a mai spus Koronios.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny