ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Asociaţia „La Băcănie“ din Iaşi: Vom lua o finanţare de 250.000 de euro şi vrem să punem bazele unei pieţe volante

08.03.2023, 00:05 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Iustinian Cozma Rusu, preşe­dintele Asociaţiei Magazinelor de Proximitate „La Băcănie“, spune că următorul pas în dezvoltarea pro­iectului care îşi doreşte să promoveze producătorii din zona Iaşiului este dezvoltarea unei pieţe volante.

„Am depus un proiect la AFIR de realizare a unui lanţ scurt de aprovizionare. Urmează să semnăm proiectul de finanţare. Singura variantă pentru micii producători este promovarea şi să îi susţinem pe partea de distribuţie. Ei fac produse bune, dar nu ştiu să vândă. Finan­ţarea prin acest proiect va fi de 250.000 de euro, distribuită pe doi ani începând din primăvară, iar 49% se va duce pe partea de promovare. Şi vom avea, zic eu, cea mai mare piaţă volantă din România. Încercăm să aducem în jurul nostru undeva la

50 de producători şi să ne mutăm în fiecare zi pe altă stradă“, a spus an­tre­prenorul în cadrul emisiunii ZF Agropower, susţinută de Banca Transilvania şi Penny. „La Băcănie“ este o iniţiativă care nu a pornit de la fermieri, aşa cum se prac­tică în general, ci de la magazine din Iaşi care şi-au dorit să ofere con­suma­torilor produse româneşti de calitate.

Iniţial au fost 20 de astfel de magazine, iar ulterior proiectul s-a extins.

Iustinian Cozma Rusu adaugă că acest tip de pieţe sunt prezente în ţări precum Italia sau Franţa şi sunt o şansă pentru producători şi fermieri să-şi valorifice mai bine producţia. Totodată, el crede că acest model poate fi replicat în toate oraşele mari din România.

„De exemplu, vom intra pe o stradă la ora 6 şi la ora 14 vom strânge, cu ajutorul primăriei bineînţeles. Aceasta joacă un rol foarte important în acest proiect. Şi încercăm astfel, prin aceste pieţe volante, să formăm un obicei de consum. Oamenii vor avea la ei în cartier lactate, carne, dar şi haine etc. Asta e şi atu-ul marilor retaileri, faptul că la ei găseşti tot ce îţi doreşti. În străinătate se întâmplă asta de ani buni“.

Asociaţia ajută deja producători de carne, de vinuri, de bere sau de conserve să îşi vândă produsele.

„Asociaţia este liantul între micul producător şi vânzătorul de proximitate. Asociaţia încearcă să faciliteze accesul micului fermier în cât mai multe magazine de cartier. Ţinta noastră este să fim în cât mai multe magazine şi încercăm să îi ajutăm inclusiv printr-un sistem de preluare a comenzilor. Avem o platformă cu care lucrăm, fermierii îşi listează produsele în platformă, asociaţia se ocupă cu preluarea comenzilor şi de marketing. Fermierii se ocupă cu livrarea şi încasarea“, a mai spus el.

Iustinian Cozma Rusu mai spune că şi-a dorit să scoată în evidenţă că acest tip de iniţiativă ajută la reducerea poluării, dar şi la susţinerea economiei din Iaşi. „ De acum un an am pus în magazine şi să promovăm pe ele produsele locale“.

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny