ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Bogdan Adet, director general, Rora Agri Trade: Avem în desfăşurare construcţia unui spaţiu de depozitare cu frig, cu temperatură şi umiditate controlată, astfel încât să atragem parteneri lângă noi şi să facem un food-hub

27.10.2022, 00:05 Autor: Florentina Niţu

Rora Agri Trade, companie care a început de la producţia de ambalaje din lemn şi s-a extins printr-o nouă activitate şi anume cultivarea legu­melor în sistem ecologic, în pre­zent investeşte în construcţia unui spaţiu de depozitare, astfel încât să atragă parteneri noi şi să devină un food-hub care să livreze la nivel naţional.

„Ne-am gândit la un food-hub cu produsele din zona noastră. Avem în desfăşurare construcţia unui spaţiu de de­po­­zitare cu frig, cu tempera­tură şi umiditate controlată, astfel încât să atragem parte­neri lângă noi şi să facem un food-hub de unde să livrăm produsele către magazine mari din ţară sau direct către consumatori“, a spus Bogdan Adet, director general al Rora Agri Trade, un business cu o cifră de afaceri de 7 milioane de lei în 2021, după şase ani de prezenţă pe piaţă. El a fost prezent în cadrul emisiunii ZF Agropower.

În prezent, 95% din pro­ducţia de legume a companiei merge în marele retailul modern.

Din cauza transpor­tului pe distanţe mari, care implică alte costuri faţă de livrarea la domiciliul clientului din cel mai aproapiat oraş, şi produsele sunt mai scumpe. În ceea ce priveşte vânzarea online, Adet susţine că cererea este mică.

„Încercăm să fim cât mai mult prezenţi în piaţă, însă întâmpinăm diverse dificultăţi în ceea ce priveşte fluxul logistic. Din păcate, în cazul vânzărilor în retail, este un flux lgistic care atrage costuri mai ridicate cu livrarea mărfurilor în platforme şi timpi de livrare mai îndelungaţi. Încercăm să ne promovăm şi online, dar încă populaţia din România nu pune suficient de mult accent pe legumele ecologice şi volumele sunt mici. Încercăm să ne apropiem de preţul legumelor convenţionale, dar, chiar şi aşa, puterea de cumpărare este în continuare scăzută“, a precizat Bogdat Adet.

Rora Agri Trade cultivă în prezent 2,5 hectare cu legume în sistem ecologic şi este în al treilea an de conversie de la convenţional la ecologic pentru încă 2,5 hectare. Pe această suprafaţă are 15 solarii şi o seră triplă în care produce răsaduri. Pe lângă producţia în spaţii protejate, mai cultivă legume pe 1,3 hectare.

„Afacerea noastră a început convinşii fiind de faptul că cultivarea legumelor ecologice este alegerea cea mai sănătoasă şi înţeleaptă pe termen lung. Întâi de toate, am identificat oportunitatea acestui business, având în vedere că în România agricultura ecologică nu este încă foarte dezvoltată“, explică Adet.

Mai mult, el susţine că îi ajută foarte mult faptul că fac şi ambalajele şi etichetele, că pot ambala intern şi că apoi pot recicla ambalajele. „Ne ajută enorm să controlăm tot acest proces.“

Pe lângă investiţia în propriul depozit, Adet a spus că mai sunt două direcţii de investiţii pe care le-a prevăzut în planul pe termen scurt şi mediu. „Mai întâi îmi doresc să eficientizez suprafaţa productivă a fermei, să avem trei cicluri de producţie în solarii şi două cicluri de producţie în câmp. O altă direcţie este să găsesc nişte parteneri să ne asociem într-o cooperativă, astfel încât să putem livra în magazine în tot timpul anului legume“, a explicat el.

În ceea ce priveşte următorii 3-5 ani, el se aşteaptă ca businessul să aibă o creştere importantă, odată cu familiarizarea oamenilor cu hrana ecologică.

„Nu te opreşti în business din creştere. Businessul trebuie văzut de la început pe o pantă ascendentă şi noi ne dezoltăm mereu, testăm produse noi, încercăm să ne diferenţiem faţă de concurenţa din România şi din străinătate şi să facem faţă provocărilor. Nu poţi gândi un business care să stagneze sau nu te poţi gândi la pierdere. Trebuie să depui toate eforturile să menţii businessul pe creştere, să cauţi soluţii, să ai ai noi strategii, să faci investiţii permanent, să fi capabil să ieşi din zona de afacere mică şi apoi din zona de afacere medie“, a conchis Bogdan Adet.

 

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny