ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Ce planuri are producătorul de alimente vegane Aivia pe o piaţă tot mai atractivă: Vrem să ne consolidăm poziţia în România şi să ne dezvoltăm la export

24.11.2022, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Rareş Ciobanu, managing partener în cadrul Aivia, producător de alimente plant-based care a luat naştere în 2012, spune că producătorul este prezent pe trei canale de distribuţie, inclusiv în zona online, şi vrea să îşi consolideze prezenţa pe plan local, dar şi să se extindă la export.

„Avem trei canale de distribuţie, avem propriul magazin online dar suntem prezenţi şi pe alte astfel de platforme. De asemenea, în magazine specializate, băcănii, unde suntem prezenţi încă de la începuturile companiei. În plus, produsele sunt listate în hipermarketuri. Această ultimă categorie generează şi cele mai mari volume. Vrem să creştem pe toate aceste canale pentru că are fiecare specificul şi avantajele generate de modul de distribuţie“, a spus managerul în cadrul emisiunii ZF AGROPOWER, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny.

Aivia este un brand care a luat naştere în urmă cu zece ani, la Cluj, compania fiind înfiinţată de familia Şinca. În 2017, familia Şinca a făcut o altă fabrică la Arad şi au atras în acţionariat şi alţi antreprenori. Conform confidas.ro, Centrul de Cercetare al Alimentelor Funţionale Aivia Srl are ca asociaţi pe Diana Şinca (35% din părţile sociale), Daniela Ciobanu (22,5%), Radu Dronca (22,5%) şi Adrian Şinca (20%). Compania a avut în 2021 o cifră de afaceri de peste 400.000 de euro.

Mai multe detalii pe

zfcorporate.ro

 

Rareş Ciobanu explică faptul că odată cu intrarea noilor acţionari, Aivia face parte dintr-un grup cu afaceri de 10 milioane de euro anual.

„De la început am investit 2-3 milioane de euro, dar nu am făcut un calcul exact pentru că investiţia s-a făcut etapizat. Au fost două etape principale, prima etapă când s-a făcut prima fabrică şi studiile clinice care au impus nişte costuri ridicate, dar noi am considerat că asta ne defineşte. Iar a doua parte investiţionale au fost în 2017 când am făcut fabrica nouă în Arad“, a explicat Rareş Ciobanu. Aivia este prezentă de doi ani şi pe piaţa externă, în ţări precum Ungaria, Spania şi Italia şi în prezent se află în negocieri pentru a intra şi în magazine din Anglia şi Germania.

„Planul cel mai îndrăzneţ este ca aceste produse româneşti să fie prezente în Europa şi primul pas l-am făcut deja“.

Conform unei analize recente a companiei de cercetare Euromonitor, românii vor cheltui 420 mil. lei în acest an pe alimente „verzi“, piaţa continuând să crească accelerat, cu 20% versus 2021. Pe piaţă mai activează şi alte companii precum Verdino Green Foods, Iezeress, NoMoMoo sau Filgud.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny