ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Corina Hodorogea, cofondatoare, Legume Verzi, afacerea care a început în 2020 cu livrarea de legume la domiciliu: În 2023, ne-am dublat producţia sub brandul Selo şi am ajuns la 10.000 de borcane de produse procesate. Dacă continuăm pe acest trend ascendent, în câţiva ani o să reuşim să acaparăm o bună parte din piaţă

08.02.2024, 00:06 Autor: Florentina Niţu

Zacusca este unul dintre cele mai râvnite produse.

Legume Verzi, afacere care a avut startul în 2020, prin livrarea de legume la domi­ciliu, s-a extins în urmă cu doi ani în direcţia procesării, pen­tru care are o cerere crescută. În 2023, sub umbrela brandului Selo, compania a reuşit să dubleze producţia, ajungând la 10.000 de borcane cu produse procesate şi speră să continue pe acest trend ascendent.

„Dacă ar fi să fac o retrospectivă a anului 2023, pentru brandul Selo, în cifre, am dublat producţia. (...) Am început cu 5.000 de borcane acum doi ani, cu fonduri proprii, pentru că am vrut să testăm piaţa. Anul trecut, am reuşit să dublăm această cifră şi am ajuns la 10.000 de borcane. Dacă continuăm pe acest trend ascendent, sunt convinsă că în câţiva ani o să reuşim să acaparăm o bună parte din piaţă“, a spus Corina Hodorogea, cofondatoare, Legume Verzi, în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny. Ea a adăugat că produsele proce­sate după reţete tradiţionale din zona Băleni-Sârbi, rein­ventate, precum dulceaţa de dovlecel, dulceaţa de rubarbă, gemul de prune fără zahăr sau zacusca, produsul vedetă, ajung în peste 10 băcănii din ţară, iar feedbackul clienţilor a fost foarte bun, motiv pentru care vor să ducă proiectul la următorul nivel.

„Ne dorim să dezvoltăm mai mult partea de produse procesate, pentru că avem un interes crescut în zona aceasta. (...) Ne-am dat seama că trebuie să ne alegem bătăliile, deci vom merge mai departe cu obiectivul nostru de a dezvolta produsele procesate şi, totodată, de a ne crea un spaţiu de procesare propriu, pentru că în momentul de faţă toată producţia o facem la un colaborator cu care avem un parteneriat foarte strâns, însă, totuşi, sunt nişte costuri care ar putea fi internalizate”, a precizat tânăra antreprenoare.

Vânzările s-au păstrat la un nivel similar faţă de cel de anul trecut la acest început de an şi oamenii tot revin. „Deja am epuizat stocurile de gogoşari în oţet şi castraveţi în oţet. Murăturile au fost foarte bine primite”, a subliniat ea, menţionând că vor reinvesti banii în visul lor de a avea o unitate de producţie proprie.

Legume Verzi a început ca un business door-to-door în pandemie în 2020, livrând bucureştenilor legume din mica fermă a părinţilor Corinei Hodorogea, aflatăîn judeţul Dâmboviţa. Ulterior, compania a adăugat la portofoliu şi legume de la alţi producători din zonă pentru a avea o gamă variată, ce a ajuns în momentul de faţă la peste 150 de produse. Modelul de business door-to-door s-a schimbat ulterior, pentru că corporatiştii au revenit în birouri, astfel că au făcut parteneriate cu mai multe băcănii care găzduiesc comenzile clienţilor lor. 

„Tranziţia s-a făcut natural. Clienţii noştri, cei mai mulţi dintre ei, deja plecau foarte mult de acasă şi îşi dădeau seama că nu mai pot să aştepte comanda noastră pe parcursul zilei, aşa cum o făceau în 2020. Aşadar, cei mai mulţi au îmbrăţişat această schimbare. Suntem prezenţi în Băcănia Gramador din Bucureşti şi Băcănia Veche. În momentul de faţă urmează să mai facem şi alte puncte de colectare”, a explicat ea.

Tot pe partea de legumicultură, a spus Corina Hodorogea, au făcut un parteneriat strategic cu un partener intermediar, un hipermarket online. De asemennea, Legume Verzi va avea în acest an în gama de produse zucchini galben şi morcov multicolor şi   cochetează cu plantele aromatice.

„Planurile noastre sunt foarte ambiţioase. Ne dorim să creştem portofoliul de produse procesate. Avem în plan să adaptăm două dintre produsele locale pe care şi să le certificăm ca fiind tradiţionale. O să le lansăm undeva în vară, pentru că mai avem ceva de lucru la ele. Pe partea de produse proaspete, vom veni în portofoliu cu produse noi”, a mai spus Corina Hodorogea.

Compania Rising Local Nature, din spatele Legume Verzi, a avut în 2022, ultimul an pentru care există date disponibile, o cifră de afaceri de circa 200.000 de lei, şi un profit de 34.000, conform datelor publice.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny