• Leu / EUR4.9427
  • Leu / GBP5.4791
  • Leu / USD5.1135
ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Corina Matu, Legume Verzi: Vânzările online au scăzut cu 45% ca volum faţă de 2020, dar am păstrat o reţea consecventă de clienţi. 90% din comenzi vin de la aceiaşi clienţi

14.07.2022, 00:06 Autor: Florentina Niţu

Dacă în timpul stării de urgenţă crescuseră vânzările online, acum se observă o scădere, cu toate că unii români şi-au păstrat obiceiul deprins în urmă cu doi ani. Legume Verzi, care vinde online şi direct la uşa consumatorului legume din Băleni, judeţul Dâmboviţa, business pornit în martie 2020, Corina Matu şi Constantin Hodorogea, are o scădere de 45% a vânzărilor în volum faţă de acum doi ani.

„Vânzările online au scăzut cu 45% ca volum faţă de 2020, dar am păstrat o reţea consecventă de clienţi. Consu­matorii au început să lucreze cu noi în 2020 şi încă dau comenzi, pentru că s-au obişnuit cu stilul nostru şi produsele noastre. Cred că am avut norocul de expunere mare către clienţi fideli, căci 90% din comenzi vin de la aceiaşi clienţi“, a spus Corina Matu, acţionar al firmei Legume Verzi, în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania.

Corina Matu are expe­rienţă în HR şi employer branding, lucrând în paralel la o companie IT, iar din 2020 şi-a ajutat familia să valorifice producţia. În portofoliul Legume Verzi se găsesc pro­duse precum lobodă, spanac, ţelină, ardei, mere, pere, fasole, gutui, vinete.

Antreprenoarea consideră că producătorii trebuie să găsească o metodă rapidă de a ajunge la consumator cu pro­dusele în condiţii optime. Astfel, ea crede că fie se asociază şi merg în supermar­keturi, acolo unde o potenţială cerere de a vinde o cantitate mai mare, fie direct către clienţi care îşi doresc să mănânce produse locale. „Cooperativa, fără doar şi poate, este cea mai bună formă de organizare şi de a diversifica gama de produse. Avem nevo­ie de organizare şi funcţionare într-un mediu prestabilit. Cred că aceasta este singura soluţie în momentul de faţă pentru a nu ne mai confrunta cu problemele supraproducţiei şi sper ca şi noi să ajungem în punctul acesta“, a afirmat Corina Matu.

„(...) În Băleni, oamenii preferă să arunce marfa sau să o dea la preţuri mici, decât să lucreze cu noi direct, există o reticenţă în continuare de a lucra împreună cu alţi producători. Am avut momente în care din producţia proprie nu puteam acoperi necesarul clienţilor şi am apelat la consăteni, dar reticenţa a fost destul de mare, iar drept urmare am luat din alte sate, unde am găsit înţelegere şi dorinţa de a lucra împreună.“

Ea crede că o parte din legume ar trebui să fie procesate şi vândute în extrasezone, iar în acest context, cooperativa, în care sunt mai multe persoane implicate şi pun fondurile la comun, poate fi o soluţie pentru procesare şi tehnologizare. „Putem să negociem cu contractori, cu distribuitori cu alte canale de vânzare, astfel încât să putem să avem vânzare. Aici este o mare problemă: omul de rând ştie să îşi producă legumele, dar nu ştie să şi de vândă“, a completat Matu.

Acţionarul Legume verzi consideră că pentru producători ar fi util să primească finanţare şi pentru a face un solar sau o sera, dar nu e atât de importantă investiţia, pe cât de importantă este mentenanţă. „Este greu să suporţi costurile cu energia, de aceea nu am făcut pasul spre producţie în spaţii protejate, ca să prelungim sezonul.“

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania