ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Mircea Todoran, acţionar, Mirdatod Prod: E foarte greu să pătrundem pe pieţele străine, ajungem doar în comunităţile româneşti. Străinii cumpără marfa lor ca să îşi protejeze PIB-ul

10.06.2022, 00:06 Autor: Florentina Niţu

Creşterea valorii şi volu­mului exportat de firmele româneşti din industria ali­mentară are loc greoi, susţine Mircea Todoran, acţionar, Mirdatod Prod, care deţine brandul Telemea de Ibăneşti. El a fost prezent în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania.

„Noi încercăm să expor­tăm, dar e foarte greu, pentru că statele membre UE fac o protecţie puternică a pro­duselor lor şi resping tacit produsele noastre, pentru a proteja produsele lor. E foarte greu de pătruns pe pieţele străine, ajungem doar în comunităţile româneşti. Străi­nii cumpără marfa lor ca să îşi protejeze PIB-ul, dar noi importăm mărfurile lor“, a afirmat Mircea Todoran.  Compania Mirdatod Prod are două fabrici de producţie a lactatelor şi brânzeturilor în judeţul Mureş, iar una dintre ele a fost finalizată anul trecut, după o investiţie de 8,5 mil. euro. Producătorul brandului Telemea de Ibăneşti a fost fondat în urmă cu aproape

26 de ani de Mircea Todoran alături de fratele său David Todoran şi vinde în prezent circa 90% din producţie pe piaţa locală, iar până în 10% în comunităţile româneşti din ţările Europei, dar se uită şi spre ţările arabe.

Anul trecut, România a exportat lapte şi produse lactate în valoare de la 220 de milioane de euro, de 3,4 ori mai puţin decât a importat, arată datele de la Institutul Naţional de Statistică.

„Concurenţa este mare, se importă multe produse lactate şi noi nu avem subvenţii cum au străinii să punem pe raft produse la preţuri competitive. Nu avem subvenţii nici ca Polonia. Avem utilaje şi avem oamenii pricepuţi, dar trebuie să fim ajutaţi prin subvenţii egale cu celelalte state membre UE ca să exportăm mai mult şi să putem oferi un produs de calitate la preţul pieţii. De aici apare acest deficit“, explică Todoran.

Antreprenorul susţine că în cee două fabrici ale companiei Mirdatod Prod se procesează doar lapte românesc, dar menţionează că este greu ca fermierii români să acopere 100% cererea internă, pentru că efectivul de bovine a scăzut de la un an la altul în ultimul deceniu.

„Există posibilitatea să creştem producţia de lactate şi de lapte, dar să fie cerere şi să se îndrepte publicul spre consumul produselor româneşti. În sectorul zootehnic, pentru producţia de lapte, e nevoie de investiţii de 2-3 ani în construcţia de ferme, de adaptare a raselor de vaci de lapte, de găsire a geneticii bune şi de investiţii în cercetare. Cercetarea ne-ar ajuta să creştem, să ne dezvoltăm“, a mai spus Todoran.

Compania Mirdatod Prod, care deţine brandul Telemea de Ibăneşti, a finalizat anul trecut cu afaceri de 13,5 milioane de euro,  iar pentru acest an estimează o cifră de afaceri de 20  de milioane de euro.

 

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny