ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Puterea dublă a sănătăţii. Ioana Ciortea, de profesie tehnician de imagistică şi radiologie medicală, a investit peste 150.000 de euro într-un deceniu în nectarul de cătină produs sub marca Strop de Soare

22.12.2023, 00:06 Autor: Florentina Niţu

Cu pasiunea sa pentru sănătatea în centrul atenţiei, Ioana Ciortea, tehnician de imagistică şi radiologie medi­cală, a investit peste 150.000 de euro în producţia de nectar de cătină sub brand Strop de Soare în decurs de mai bine de un deceniu.

„Am început în anul 2011. Lucrând în cabinet, am simţit nevoia să stau în aer liber şi m-am interesat despre tot felul de plante şi am descoperit cătina. Am fost uimită de proprietăţile ei şi am văzut cât de multe beneficii are pentru organism. Aşa am înfiinţat o plantaţie cu 9.000 de copăcei într-o zonă nepoluată, în judeţul Alba, la Gârbova de Sebeş. Acolo a început toată povestea“, a povestit Ioana Ciortea, fondatoarea Nectar de Cătină Strop de Soare, în cadrul ZF Agropower, o emisiune susţinută de Banca Transilvania.

Numele brandului Strop de Soare vine de la faptul că zona Gârbova de Sebeş, care, potrivit acesteia, este mângâiată de razele de soare. Astfel, ea a ales să investească acolo pentru început 20.000 de euro în butaşii de cătină, căci terenul îl deţinea, şi ulterior s-a dezvoltat.

„Am investit într-un aparat de suc mic, apoi am luat un aparat care să fie potrivit pentru producţia de nectar şi după aceea am investit în fabrică. Anul trecut am accesat fonduri europene să ne automatizăm, am luat o staţie de îmbuteliere semi automată şi un pasteurizator mai mare. Iniţia, am reinvestit tot ce am câştigat, am adus şi bani de acasă, apoi am luat fonduri europene şi investiţia totală a depăşit 150.000 de euro în aceşti ani”, îşi aminteşte Nectar de Cătină Strop de Soare.

Ea a pornit la drum cu o abordare dublă a sănătăţii: puterea naturală a cătinei combinată cu sa expertiza medicală pentru un stil de viaţă sănătos. Ea a explicat că sucurile companiei nu sunt produse la presă, ci printr-un storcător, astfel încât să rămână vâscoase şi dense, ci nu sunt apoase, păstrând cât mai mult din fruct. De asemenea, fructele vin din plantaţia certificată ecologic a companiei şi produsele finite sunt fără adaos de zahăr, coloranţi şi conservanţi. 

„Am început cu nectarul de cătină cu miere, în colaborare cu un producător local. După acest produs, am făcut nectarul de cătină simplu şi alte produse combinate cu afine de pădure, cu ghimbir, cu aronia sau cu ulei esenţial de grapefruit. Nu avem o varietate mare, dar vrem să ne extindem încet, încet”, a precizat Ioana Ciortea.

În prezent, site-ul propriu este principalul mod de vânzare a brandului Strop de Soare, cât şi paginile reţelelor de socializare de unde preia comenzi. „Acum avem mai multe pachete promoţionale pe site, ce conţin şapte sticluţe de nectar de cătină şi una este din partea noastră, astfel încât să încurajăm clienţii să facă o cură de minimum două luni şi cele opt sticle ajung pentru această perioadă şi se simt beneficiile şi efectele fructelor de cătină”, a menţionat ea.

Aceasta a mai precizat că este recomandată o doză de 30-40 ml/zi de nectar de cătină. În funcţie de sortiment, preţul pleacă de la 17 lei/sticluţa şi ajunge până la 21 lei/sticluţă, în cazul celor care conţin ghimbir si ulei esenţial de grapefruit. Preţul pachetelor diferă, costând între 119 lei şi 147 lei.

Apoi, Ioana Ciortea a mai spus că dacă la debutul afacerii, acum puţin peste 10 ani, beneficiile cătinei nu erau foarte familiare consumatorilor din România, în acest moment este căutată în mod special pentru capacitatea sa de a întări sistemul imunitar. În plus, ea a menţionat că produsele sale sunt alese de clienţi şi datorită prospeţimii.

„Avantajul de a fi un mic antreprenor este că lucrezi cu stocuri mici. Noi facem sucuri în funcţie de numărul de comenzi, să fie proaspete şi să ajungă repede la clienţi. Apoi, păstrăm un echilibru între preţ şi calitate. Investiţia într-un suc de-al nostru, dacă consumi cantitatea recomandată, este de 2,8 lei/zi. Nu ştiu ce mai cumperi în ziua de astăzi să fie sănătos şi să stimuleze imunitatea”, a spus Ioana Ciortea.

Compania Fresh Sundrops, care deţine brandul Nectar de Cătină Strop de soare, a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 128.000 de lei şi un profit de 1.000 de lei, conform datelor publice.

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny