ZF Agrobusiness

ZF Agropower. Simion Tintelecan, fondator, Carmangeria Pasini: Am reuşit să cresc businessul de trei ori faţă de momentul în care am început

17.12.2021, 00:05 Autor: Florentina Niţu

♦ Următoarea etapă este să investim în tehnologie nouă şi să mărim capacitatea fabricii.

Carmangeria Pasini, un business de familie pornit în 2017 de Simion Tintelecan în Gherla, judeţul Cluj, a crescut de trei ori în patru ani, spune fondatorul său.

Acum, următoarea etapă este să investească în tehnologie pentru a fi în pas cu vremurile actuale şi să ajungă să lucreze la capacitatea maximă a fabricii.

„Pentru business următoarea etapă este să investim în tehnologie nouă şi să lucrăm la capacitatea maximă a fabricii, iar pentru asta mai avem nevoie de două persoane. Sunt luni în care producem 1.500 de kilograme de salam crud-uscat şi luni în care producem 3.000 kg de salam crud-uscat, în funcţie de cât vindem. Cu criza de acum, pot spune că 2021 nu a fost un an rău. Am reuşit să cresc businessul de trei ori faţă de mo­mentul în care am început“, a spus Simion Tintelecan în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Profi. Anul trecut, afacerea Carmangeria Pasini a avut o cifră de afaceri de 740.000 de lei şi un profit de 230.000 de lei, arată datele de la Ministerul de Finanţe. 

Tintelecan s-a întors în 2017 din Italia, unde a locuit 17 ani şi a lucrat în domeniul cărnii. Pariul său principal a fost pe producţia de salamuri crud-uscate, care a crescut de la an la an, dar acum face şi produse tradiţionale din carne. „Am ales să fac salamul italian în România, pentru că am simţit că piaţa este în schimbare şi a fost o alegere foarte bună.“

Produsele sunt realizate din carne proaspătă cu arome naturale, precum fenicul sau usturoi, dar şi vin italienesc. Acestea sunt pregătite de Simion Tintelecan, maestru mezelar, şi asociatul său Cosmin Filipaş, apoi sunt lăsate la maturat două luni. Carnea este achiziţionată de la producători locali. El susţine că în Italia se consumă mult salamul crud-uscat, dar în România se cumpără mai mult salamuri fierte sau afumate. „E drept, în ultima vreme e mai mare interes, pentru că lumea vrea să mănânce mai sănătos, şi pentru cele crud-uscate şi eu vând produsele în toată ţara, în mai multe băcănii. Eu zic că românii sunt dispuşi să plătească mai mult pentru sănătate“, a explicat antreprenorul.

Fondatorul Carmangeriei Pasini menţionează că în supermarketuri nu suntem prezenţi, dar vând în magazine tradiţionale şi în băcănii în Bucureşti, Iaşi, Timişoara, Cluj-Napoca, Craiova, Oradea, Braşov, Galaţi. „În judeţul Cluj sunt prezent şi în HoReCa, în câteva locaţii.“

În fiecare an sunt înfiinţate circa 100 de carmangerii, potrivit calculelor ZF pe baza datelor din ultimii cinci ani de la Autoritatea Naţională Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA). Spre exemplu, în 2020 au fost înfiinţate 104 de carmangerii. 

De unde vine numele businessului?

„O lună m-am gândit la numele businessului, iar apoi într-o seară m-am gândit să formăm un nume pornind de la numele familiei noaste. Pe soţia mea o cheamă Paula şi am luat primele două litere, pe mine Simion şi am luat, tot la fel, primele două litere, iar pe fiul nostru îl cheamă Nicolas. Aşa a ieşit PASINI şi chiar sună italieneşte.“

O campanie Ziarul Financiar susținută de
Banca Transilvania și Penny