ZF Bankers 2021

ZF Bankers 2021. Robert Berza, CEO, Fashion Days: Noi am investit destul de mult într-un instrument prin care dăm un scor clienţilor în funcţie de comportament. Pe baza acestui scoring noi ştim clienţii care sunt cu un risc scăzut

07.07.2021, 13:08 Autor: Mircea Nica

Fashion Days a investit foarte mult într-un instrument prin care clienţilor le este dat un scor în funcţie de comportamentul pe care îl au privind comenzile, plăţile şi returnarea produselor, a spus Robert Berza, CEO Fashion Days, în cadrul ZF Bankers Summit 2021.

„Noi am investit destul de mult într-un instrument prin care dăm un scor unui client în funcţie de comportament. Clienţii care comandă mult şi returnează mult au un scor mare, chiar dacă returneaza mult, atât timp cât produsele sunt în stare bună. Pe baza acestui scoring noi ştim clienţii care sunt cu un risc scăzut, către ei mergem cu genul acesta de servicii, iar focusul nostru este să lărgim această plajă. Acest lucru îl facem prin artificial inteligence ţi fluxuri de date. Cu cât interacţionăm mai mult cu clienţii, cu atât datele sunt mai relevante”, susţine Robert Berzea.

În acelaşi timp, serviciul „buy now pay later” , introdus recent de eMAG funcţionează pe baza posibilităţii de a comanda produse, pe care clienţii le achită doar pe cele pe care nu le returnează după câteva zile.

„La nivel de finanţare, serviciul buy now pay later introdus de eMAG, prin care le propunem clienţilor să comande mai multe produse şi le vom lua banii doar pe cele pe care nu le returnează după câteva zile. Ştiind că majoritatea clienţilor vor să încerce cât mai multe haine şi vor să păstreze doar câteva. Noi am înteles destul de clar că este genul de serviciu care o să crească încrederea clientului pentru a achiziţiona mai mult”, a mai explicat Robert Berza.

Ce a mai spus Robert Berza, CEO Fashion Days:

-au fost destui ani în care am mers pe pierdere, ceea ce este destul de complicat pentru acţionarii care ne ofereau sprijin

-apetitul pentru risc a fost destul de mare pe termen lung

-în zona de e-commerce sunt date şi studii care arată că „buy now pay later” este o zonă de finanţare cu cea mai mare creştere în Vestul Europei şi Statele Unite

-serviciul acesta îl facem prin artificial intelligence şi fluxuri de date. Cu cât interacţionăm mai mult cu clienţii, cu atât datele sunt mai relevante

-din perspectiva penetrării privind plăţile online prin serviciile companiei, nivelul de 50% a rămas constant. În Bucureşti cifrele sunt de peste 50%, în oraşele marr în jurul a 50%, dar la oraşe mai mici se observă o întoarcere la plăţile cash, dar procentul scade până la 30-35%, nu 20% cum era înainte de pandemie

- Piaţa adresabilă este mult mai mare. Până nu vom avea 15 milioane de carduri active în piaţă o să mai dureze.

-Soluţia şi ideea în sine de a testa o tehnologie care este la început, inclusiv în Vest, a venit din nevoia de a te duce la cât mai mulţi clienţi, nu de a aştepta fenomenul de credit card să devină la fel de familiar ca în Statele Unite.