ZF CEO Strategy

CEO Strategy, un proiect Ziarul Financiar şi ING Bank. Alin Burcea, CEO Paralela 45: Compania a încheiat anul trecut cu un volum de vânzări de aproape 60 milioane euro, nivel similar cu cel din 2019, considerat anul reper pentru turism, când rulajul companiei a fost de 62 milioane euro

14.02.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Ultimii ani marcaţi de inflaţie au dus la o creşterea semnificativă a costurilor în turism ceea ce s-a tradus în preţuri mai mari plătite de turişti. Pentru a rămâne competitive, agenţiile de turism au găsit diferite alternative. Paralela 45, unul dintre cei mai mari touroperatori de pe piaţa locală, are în plan ca anul acesta să găsească alternative la pachetele tradiţionale pentru a le oferi turiştilor un preţ mai bun.

Alin Burcea, CEO şi fondator al Paralela 45, spune că una dintre destinaţiile care au înregistrat cele mai mari creşteri de preţuri a fost Turcia.

„Cred că cele mai mari creşteri de preţuri le-a avut Turcia, costurile au crescut foarte mult. Aceste majorări au făcut ca hotelurile bune, mai scumpe, din Antalya, să aibă preţuri de 6-7.000 euro pentru vacanţă de  o săptămână pentru două persoane în sezon. Foarte puţini îşi permit să plătească atât pe o vacanţă“, spune Alin Burcea, în cadrul emisiunii CEO Strategy, un proiect Ziarul Financiar şi ING Bank.

Una dintre alternativele agenţiei pentru a menţine preţurile pentru vacanţele într-o destinaţie precum Turcia, unde cea mai vizitată zonă de turiştii români este Antalya, a fost să mute zborurile charter de pe aero­portul din Antalya pe cel din Alanya.

„Am luat cam 40 de hoteluri în exclusivitate, ne-am dat seama că nu ar da mulţi oameni 6-7.000 euro pe o vacanţă, care poate fi şi preţul unei maşini. O altă idee a fost să punem zboruri din România către aeroportul din Alanya. Antalya şi Antalya sunt precum Constanţa cu Mangalia, sunt hoteluri bune“, spune el.

O altă destinaţie care a înregistrat creşteri a fost Grecia, însă majorările nu s-au resimţit la fel ca în cazul Turciei, unde cel mai mult se vând pachetele de vacanţă cu hoteluri de patru şi cinci stele. În Grecia, turiştii au o paletă mult mai largă de cazări, de la studiouri şi până la hoteluri de două, trei şi patru stele.

Antreprenorul mizează anul acesta şi pe destinaţii mai puţin populare în rândul românilor cum ar fi Tunisia.

„Tunisia nu este la nivelul Antalyei la servicii hoteliere, dar şi tarifele sunt la jumătate. Una dintre strategiile noastre pentru 2024 este să vindem Tunisia, de la 2.000 de oameni, cât am înregistrat anul trecut, vrem să ajungem la 10.000 de turişti către această destinaţie în 2024“, adaugă el.

În această perioadă, agenţiile de turism un lansat ofertele de early-booking, iar turiştii pot achiziţiona pachete de vacanţă la preţuri mai mici. Alin Burcea spune că cererea de vacanţe în această perioadă este aproape la acelaşi nivel ca anul trecut, deşi aşteptările erau să existe o creştere faţă de campania de early booking de anul trecut.

„Mă aşteptam ca pe luna ianuarie să avem o creştere mai mare, suntem undeva la plus 5% al volumului financiar faţă de anul trecut, în condiţiile în care preţurile au crescut cu 3-4%. Ca număr de turişti suntem tot acolo. Am pus un target de 15-20% creştere în acest an, dar nu cred că îl atingem, poate vom avea o creştere de 10%“, spune Alin Burcea.

Paralela 45 a încheiat anul trecut cu un volum de vânzări de aproape 60 milioane euro, nivel similar cu cel din 2019, considerat anul reper pentru turism, când rulajul companiei a fost de 62 milioane euro.

Obiectivele antreprenorului sunt ca anul acesta să crească cererea pentru Tunisia şi Spania, destinaţie unde anul trecut au fost circa 8.000 de persoane prin Paralela 45. Pentru anul acesta, Alin Burcea speră să crească numărul turiştilor care au ales Spania la 15.000 de persoane.

Pentru anul acesta, turoperatorul vrea să investească în traininguri pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor. Agenţia vrea să se concentreze pe vânzările online, dar investeşte şi în noi puncte de lucru. Paralela 45 numără o reţea de 50 de agenţii proprii, în franciză sau prin asociere şi are în plan deschiderea de noi agenţii în acest an.

Pe lângă destinaţiile externe, Paralela 45 are în portofoliu şi vacanţe în România, însă vânzările pe acest segment au generat 4 milioane euro anul trecut, adică doar 6% din totalul vânzărilor pe anul 2023.

 

Strategiile lui Alin Burcea ca CEO:

Găsirea de alternative mai ieftine pentru destinaţiile care au înregistrat creşteri majore de costuri pentru a oferi preţuri competitive.

Adaptarea la nevoile clienţilor şi a cerinţelor pieţei

Pregătirea oamenilor pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor.

Concentrarea pe vânzările online şi crearea unui mix între online şi offline.

Învățam împreună din experiențele și poveștile oamenilor de afaceri care conduc companii de succes.
ING este alături de ei, de antreprenori și companii din mediul de afaceri românesc cu soluții de banking și mai și.
Mai exact, pe lângă produse și servicii bancare, oferim consultanță personalizată, expertiză sectorială și sprijin pentru dezvoltarea practicilor sustenabile.