♦ Compania Optim Project Management, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa companiilor de management de proiect din ţară, se aşteaptă ca apartamentele noi să se scumpească cu circa 5% în acest an din cauza scumpirii materialelor de construcţii.
„În primul trimestru al acestui an am văzut o creştere în ceea ce priveşte costul oţelului, dar şi beton şi lemn. Tot ce ţine de costul structurii s-a scumpit. Unii dezvoltatori au cumpărat în avans materialele pentru a stopa creşterea, dar este ceva ce s-a întâmplat. Creşterea a avut loc în ultimele trei luni, iar aceasta este de 10-15%. Impactul nu va fi unul la fel de mare în preţ deoarece manopera are o pondere ridicată, iar aceasta nu s-a scumpit. Ne aşteptăm la o scumpire de circa 5%“, a explicat David Evans, fondatorul şi directorul general al companiei.
Optim Project Management a fost desemnată de către dezvoltatorul Central Residence să gestioneze construcţia ansamblului rezidenţial President Residence, în calea Bucureşti din Craiova.
Optim Project Management coordonează construirea a trei blocuri de apartamente, toate cu un regim de înălţime de 10 etaje plus subsol şi cu un număr de 235 de apartamente pe aproximativ 28.000 mp. Serviciile Optim Project Management includ managementul proiectului, al costurilor şi contractelor şi dirigenţie de şantier.
„Noi avem circa 20 de proiecte de care ne ocupăm în România. mai sunt proiecte în Belgrad, în Serbia şi la Sofia. Suntem în Bucureşti, Timişoara, Cluj, Oradea, Constanţa, Craiova. Ne ocupăm de un mare proiect de retail în Timişoara, tot acolo avem şi un proiect de producţie pentru Continental. Avem rezidenţial, dar şi birouri. Unele proiecte care erau în proiectare s-au oprit din cauza pandemiei, iar cele mai multe erau în industria ospitalităţii, iar cei mai mulţi au oprit atunci şi au reluat acum pentru că vor să fie pregătiţi pentru perioada de după pandemie. Transformarea din proiecte office în rezidenţial a fost un trend chiar popular în ultimul an“, a spus David Evans.
President Residence este unul dintre cele mai mari proiecte imobiliare pe noua piaţă rezidenţială din Craiova.
Compania Optim Project Management a mai anunţat la sfârşitul lunii aprilie că gestionează de asemenea procesul de renovare a hotelului Athénée Palace Hilton din Bucureşti, lucrare care a demarat la finalul anului trecut.
Renovarea actuală a hotelului istoric de lux se efectuează în două faze. Prima dintre acestea a demarat deja şi constă în renovarea a 132 de camere şi a coridoarelor adiacente din aripa de est, urmând conceptul de proiectare al firmei de design din Marea Britanie Alexander James Interiors.
Optim Project Management a fost înfiinţată în 2009 în România de către David Evans şi oferă servicii de proiectare şi inginerie, management de proiect şi de costuri, management al proiectării, soluţionare dispute, analize de întârzieri şi management al revendicărilor, dirigenţie de şantier, coordonare SSM şi audit tehnic, monitorizare pentru bănci şi investitori, evaluări şi certificări pentru clădirile verzi şi studii în domeniul energiei regenerabile. În prezent, compania şi-a extins serviciile în Europa de Sud-Est prin deschiderea a două birouri în Bulgaria şi, anul acesta, în Serbia.
Optim Project Management a deveni cea mai importantă companie de project management din ţară, având peste 200 de proiecte în portofoliu, cu suprafaţă totală de 4,3 mil. mp acoperind toate sectoarele industriei imobiliare - industrial, birouri, retail, HoReCa, divertisment, medical şi rezidenţial.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE