ZF Investiți in România

Investiţi în România! Eugen Radu, fondatorul resortului ZagaZaga din Delta Siretului are în plan investiţii de 5 milioane de euro

23.02.2021, 19:00 Autor: Florentina Niţu

Antreprenorul Eugen Radu, care a condus afacerile unui restaurant din Focşani, a pornit businessul cu o invesţie de 9 mil. euro, bani proveniţi din fonduri europene prin Programul Operaţional pentru Pescuit (POP), într-un complex turistic din Delta Siretului, care poartă numele ZagaZaga, iar acum are în plan investiţii noi de 5 mil. euro.

Fondatorii resortului ZagaZaga din Delta Siretului, amplasat la graniţa judeţelor Vrancea şi Galaţi, au în plan să crească numărul locurilor de cazare cu încă 100 în 2021 şi vor să le dubleze în 2022 având în vedere cererea tot mai mare, cu toate că zona nu era una deloc exploatată turistic până în urmă cu şase ani.

„Vrem să mărim capacităţile de cazare, încă din acest an. În 2021 vrem încă 100 de noi locuri de cazare în 35 de camere. Vor fi iurte noi care au toalete proprii de 10 mp, cu 70 mp suprafaţă utilă, canapea, inclusiv în copaci sau cu ponton la apă. Din destinaţie de weekend, a devenit destinaţie de vacanţă. Ne gândim acum la un proiect de vacanţă pentru copii de luni până vineri şi vacanţă pentru adulţi de vineri până duminică. Durata medie a unui sejur este de patru zile, dar avem şi clienţi care stau mai mult. Avem aventura park, piscină, terenuri de tenis, plimbări cu barca şi o fermă de animale“, a declarat în cadrul emisiunii Investiţi în România! antreprenorul Eugen Radu, care conduce resortul alături de fiica sa, Francesca Radu şi sora sa Camelia Dobrişan.

Complexul cuprinde 41 de bungalouri mobile, 10 case plutitoare, 26 de iurte, o cherhana, un hambar pentru evenimente private şi corporate, dar şi un parc de aventură, o piscină şi două terenuri de tenis, investiţia totală în acest business ridicându-se la aproxi­ma­tiv 10 milioane de euro. Ca­pacitatea maximă de ca­zare pe care ZagaZaga o are în acest moment este de 200 de persoane. Toate restaurantele pot servi peste 2.000 de oameni pe zi. Complexul ZagaZaga se întinde în acest moment pe o suprafaţă totală de 82 de hectare.

„Anul trecut, cât am avut deschis, chiar şi în condiţiile în care restaurantul a fost închis iar piscina nu a funcţionat la capacitate maximă, am reuşit chiar şi în acele luni să depăşim rezultatele din 2019. Creşterea a fost de circa 50%, iar anul acesta vrem o creştere între 50 şi 100%, noi vrem să dublăm cifra. Încă nu am deschis modulul de rezervări deoarece încă facem probe pentru acesta. Anul viitor vrem să avem o capacitate dublă de cazare, să putem organiza şi festivalurile, avem trei – un festival de muzică clasică, unul de muzică acustică şi unul de muzică modernă“, a spus Eugen Radu.

Investiţia iniţială în acest proiect a fost în anul 2014 de 5 milioane de euro fără TVA, compania apelând la fondurile europene, prin Programul Operaţional pentru Pescuit (POP), cu sprijinul CEC Bank.

Fondurile au fost folosite doar pentru partea de piscicultură, în  investiţiile în ferma de sturioni, dragarea lacurilor.

Investiţia totală este de aproximativ 10 milioane de euro, care a provenit din fonduri europene, de la CEC Bank şi fonduri proprii.

„În clipa în care spuneam povestea unei alte bănci, ei ne-au spus că noi avem o politică investiţională foarte agresivă. La CEC nu am avut această problemă, ne-au cerut cifre şi fapte şi ne-au aprobat finanţarea. Până acum au fost două momente în care dacă CEC nu era alături de noi, eram istorie. Ai nevoie de o bancă cu empatie“, a spus Eugen Radu.

Următorul pas vizează expansiunea resortului dar şi valorificarea potenţialului fermei,

„Anul acesta vom implementa micul dejun de la fermă cu produse livrate în cameră direct din fermă. Vrem să implementăm posibilitatea de a merge cu caiacul pe Siret până la Dunăre. Am început şi să procesăm peşte, producem caviar, zacuscă, peşte afumat. Jumătate din fermă este populat cu sturion. Caviarul este momentan doar pentru clienţii din complex. Noi avem 50 de tone de sturion în hală, păstrăv avem circa 60 de tone. Suntem producător mare, doar că vrem ca tot ce pleacă din fermă, să plece direct la consumator, nu în magazine sau restaurante“, a subliniat Eugen Radu.

Gabriel Pralea, CEC Bank: În 2021 vom avea pe lista de priorităţi domenii strategice precum agricultura, industria şi construcţiile

Economia va continua pe trendul ascendent în 2021 început în cea de-a doua parte din 2020 pe măsură ce rata vaccinării va creşte iar perspectivele sanitare se vor îmbunătăţi.

„Noi continuăm să facem ce am făcut, să ne uităm cu atenţie şi deschidere la solicitările antreprenorilor. Anul trecut au fost pe două paliere – amânarea la plată a unor obligaţii pe care companiile şi populaţia le aveau şi în al doilea rând finanţarea economiei. Am avut chiar un volum de finanţare cu 20% mai mare decât în 2019 ceea ce într-un an de pandemie spune multe despre susţinerea noastră a economiei şi am crescut cu 19% volumul de finanţare“, a spus Gabriel Pralea, director, Direcţia de Administrare a Reţelei Teritoriale, CEC Bank.

El a subliniat că CEC Bank va avea pe lista de priorităţi domenii strategice pentru România precum agricultura, industria şi construcţiile cum ar fi proiectele de infrastructură care au un efect de antrenrare la nivelul întregii economii.

„În 2021 economia va fi pe un trend ascendent. Şi perspectivele crizei sanitare sunt bune, a început vaccinarea şi speranţa noastră este că din punct de vedere sanitar va fi bine. Şi anul 2020 după lockdown economia a găsit resurse, s-a organizat şi au depăşit această perioadă. Vom avea o creştere economică şi anumite domenii vor fi motoare de creştere – agricultura va fi unul deoarece indiferent de situaţie, este nevoie de agricultură“, spus Gabriel Pralea.

El a subiniat că CEC Bank „a avut solicitări pentru o susţinere pentru 10% din portofoliul de credite, iar dintre acestea, 90% din zona companiilor motiv pentru care am căutat soluţii iar noi ne aşteptăm ca în 2021 situaţia să intre pe un făgaş normal. Per total 2020 am avut acordări de noi credite cu 20% mai mari decât în 2019, an neafectat de vreo criză“.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank