• Leu / EUR4.8922
  • Leu / GBP5.5612
  • Leu / USD4.4928
ZF Investiți in România

Investiţi în România!, proiect ZF şi CEC Bank. Aniela Mladin, director general, Guala Pack Nădab: Am extins capacităţile de producţie şi am deschis a doua fabrică din Arad după investiţii de 25 mil. euro

09.07.2020, 00:07 Autor: Alex Ciutacu

Italienii au început să producă ambalaje flexibile la Nădab, Arad în 2011, iar la finalul anului trecut au inaugurat a doua fabrică pe piaţa locală.

Grupul italian Guala Pack, unul dintre cei mai mari producători de am­ba­­laje flexibile din lume, a investit 25 mil. euro în ul­­­­ti­­mii doi ani pentru a-şi extinde pro­duc­ţia şi a deschide a doua fa­bri­că din Nă­­dab, jud. Arad, a de­cla­rat Aniela Mla­­din, director ge­ne­ral, Guala Pack Nă­­dab, în cadrul emi­siunii Investiţi în Ro­mânia!, rea­lizată de ZF  cu CEC Bank.

 „Am avut investiţii cumulate de 25 mil. euro în ultimii doi ani. (...) Am extind fabrica existentă cu încă 5.000 mp, într-o investiţie de 3 mil. euro şi am contruit o fabrică nouă, printr-o investiţie foarte importantă, de 20 mil. euro, unde producem materia primă necesară ambalajelor noastre. Am inaugurat fabrica anul trecut în luna octombrie, avem în prezent o echipă de 50 de oameni acolo şi producem o parte din materia primă pe care o folosim în fabrica noastră de ambalaje, care este situată la două minute distanţă de fabrica existentă”, a explicat Aniela Mladin, managerul care conduce opera­ţiunile grupului italian în România. 

De la afaceri de circa 34 mil. euro în 2018, Guala Pack a ajuns în România la afaceri de 36 mil. euro pentru anul trecut, iar directorul general de la Nădab consideră că pentru anul acesta afacerile se vor situa la acelaşi nivel. 

Până acum, fabrica din Nădab trimitea toată producţia la export, însă odată cu extinderea capacităţilor de producţie, grupul italian cu 350 de angajaţi la Arad vrea să înceapă să vândă şi în România. 

„Noi exportăm 100% din producţie, din păcate. Producem sute de milioane de ambalaje pe an şi totul este destinat pieţei externe. (...) Nu am ţintit piaţa din România până acum, ne-am concentrat pe volumele cerute extern, cărora era dificil să le facem faţă, dar cu toată extinderea de care am avut parte în ultimii ani şi cu construirea unei facilităţi noi ne dorim să intrăm şi pe piaţa românească”, a spus ea. Pe lângă investiţiile în extinderea capacităţilor de producţie, Guala Pack se pregăteşte de investiţii în echi­pa­mente tehnologice şi auto­ma­tizări, care ar putea ajunge la „câteva mi­li­oane de euro în fiecare an”, conform detaliilor ofe­rite de invitată. 

În ceea ce priveşte perspectivele grupului italian pentru piaţa locală, Aniela Mladin a spus că Guala Pack „se va extinde în continuare”. 

„Cu siguranţă, Guala Pack se va extinde în continuare, în sensul că dacă pe partea de fabricare a ambalajelor deja avem o capacitate foarte mare de producţie, plus capacitate liberă, pe partea de laminat flexibil avem capacitate, dar avem spaţiu de extindere, aşa că investiţiile vor continua atât pe partea de construcţie, cât şi pe partea de echipamente tehnologice specifice, pe partea de automatizare foarte mult şi pe partea de inovaţie, fără de care este foarte greu să îţi desfăşori activitatea adică să te susţii competitiv şi creativ pentru că ambalajele noastre sunt foarte deosebite, sunt creative”, a explicat ea. 

Compania vrea să îşi menţină numărul de angajaţi pe parcursul anului 2020, dar spune că cererile de angajare vin în număr din ce în ce mai mare. 

„În momentul de faţă, în ambele fabrici avem 350 de angajaţi şi investim mereu în persoane talentate şi motivate. Echipa noastră este bine pregătită profesional, foarte eficientă. Avem o viteză de rotaţie a personalului foarte scăzută în această perioadă, ceea ce nu ştiu cât de pozitiv este pentru piaţa muncii în general, dar observăm că cererile de angajare sunt tot mai multe, ceea ce nu am mai întâlnit de foarte, foarte mulţi ani. Cel puţin în ultimii 10 ani am avut o problemă. Vom încheia anul la acelaşi număr de angjaţi pentru că suntem structuraţi să facem faţă cererilor care vor veni”, a adăugat directorul general. 

Grupul italian colaborează în condiţii bune cu antreprenorii români şi a spus că nu a întâmpinat niciodată probleme în aceste parteneriate. 

„Lucrăm bine cu antreprenori români, de pe piaţa românească noi cumpărăm ambalaje, materiale auxiliare, nu am avut niciodată nicio problemă, cred că lucrăm şi cu companii de top din România, aşa că nu am întâmpinat absolut niciun fel de problemă, din contră”, a menţionat Mladin. 

 

Care sunt principalele probleme identificate de Guala Pack Nădab

- Educaţie. Un domeniu de siguranţă naţională. Noi ne-am confruntat cu lipsa de competenţe tehnice şi profesionale, lipsa acestor şcoli profesionale care ne-au dat multe bătăi de cap şi nouă şi probabil multor companii din diverse industrii. Schimbările acestea frecvente şi masive la nivel decizional, lipsa de continuitate, programe şcolare învechite şi neadaptate la contextul actual şi la modul de gândire al tinerilor din ziua de azi, acestea pot duce la un viitor nu foarte pozitiv, dacă nu se va interveni. 

- Sănătate. Cred că aceasta este una dintre cele mai mari probleme, alături de educaţie, iar situaţia actuală ne-a reamintit acest lucru.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank