ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Alexandr Jeleascov, Packeta România: Vom continua expansiunea în România, după ce în primele două trimestre am aşteptat să vedem cum evoluează situaţia

01.08.2023, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

♦ România este un cluster Packeta pentru pieţele din Bulgaria, Grecia, Turcia şi Italia ♦ Cifra de afaceri se ridică la peste 17 mil. euro în 2022, după 11,7 mil. euro în 2021, iar în acest an se îndreaptă spre 20 mil. euro.

Grupul ceh Packeta, care operează platforma de livrări cu acelaşi nume, va conti­nua planurile de expansiune şi dezvoltare în piaţa din România, după ce în prima jumă­ta­te a anului a ales să consolideze şi să observe evoluţia economiei şi a businessului, a expli­cat Alexandr Jeleascov, CEO Packeta Ro­mâ­nia, în emisiunea ZF Investiţi în Ro­mâ­nia!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Anul 2023 este un an mai mult de con­solidare, atât pentru Packeta România, cât şi la nivel de grup, după mulţi ani de creştere. Am zis că este cazul să consolidăm poziţia noastră pe anumite pieţe, oarecum am pus puţin pe zero planurile de expansiune pentru primele două trimestre pentru a vedea cum evoluează situaţia. Lucrurile au evoluat pozitiv, suntem pe creştere şi vom continua cu planurile noastre de expansiune“.

Grupul ceh Packeta a intrat în piaţa din România în anul 2017, sub numele iniţial de Coletăria.ro. Până în prezent a atras peste 1.000 de companii care utilizează platforma de livrări a companiei şi reţeaua de puncte pick up, care a ajuns la 1.000 de puncte în 2022. Totodată, compania a lansat anul tre­cut şi o aplicaţie pentru c2c, prin care persoa­nele fizice îşi pot trimite colete unii altora.

„Pentru Packeta, anul 2023 este unul cu o creştere frumoasă în continuare. Pentru T1 avem înregistrată o creştere de peste 30%, iar tendinţa s-a menţinut în T2“.

Creşterea de care s-a bucurat compania în prima jumătate a anului s-a bazat atât pe magazinele online care vând în România, dar mai ales pe cele care fac comerţ transfron­talier prin platforma Packeta.

„Din ce în ce mai multe magazine online şi selleri din România se orientează către pieţele vecine şi către alte pieţe, în special din Europa, începând cu ţările vecine, Bulgaria, Grecia, Ungaria şi, mai departe, Europa Centrală şi Europa de Vest“.

Aceste companii româneşti care integrează Packeta pentru livrări transfrontaliere vin din mai multe sectoare, de la fashion şi accesorii şi până la IT&C sau produse farmaceutice.

„Este mai simplu pentru ei ca printr-o singură integrare să aibă acces la toate pieţele din Europa, nu trebuie să facă mai multe integrări. Partea de integrări este cea mai costisitoare în comerţul online şi dacă vrei să mergi să testezi 3-4 pieţe trebuie să integrezi 3-4-5 transportatori, ai costuri adiţionale pe marketing, costuri de traducere, etc“.

Astfel, Packeta oferă acces la peste 16.000 de puncte pickup şi lockere din reţeaua proprie în patru ţări, România, Ungaria, Slovacia şi Cehia, peste 75 de transportatori din 33 de ţări şi peste 147.000 de lockere şi puncte pickup din toată Europa, după cum a spus Jeleascov.

El a subliniat că România este o piaţă importantă pentru grup, întrucât reprezintă un cluster care deserveşte mai multe pieţe.

„România este un punct strategic şi nu deserveşte doar România, dar şi ţările din zonă. Clusterul din România este responsabil şi pentru Bulgaria, Grecia, Turcia sau Italia. Toate coletele care merg către aceste ţări trec prin România. (...) Eu sunt reprezentantul şi sunt CEO-ul pentru aceste ţări“.

Packeta are în România un depozit în Capitală şi unul în Oradea şi analizează dacă există oportunitatea pentru alte facilităţi logistice în România.

„România este o ţară strategică pentru Packeta şi vrem să lărgim reţeaua de depozite în următoarea perioadă. (...) Suntem în analiză, noi avem un plan bine stabilit până în 2025, depinde de anumite consecinţe economice la nivel global, dar avem un plan clar. Nu pot să vorbesc deocamdată referitor la numărul şi poziţionarea acestor depozite“.

Cifra de afaceri s-a ridicat la 11,7 mil. euro în 2021, iar în 2022 a crescut la peste 17 mil. euro. Numărul de angajaţi este de 32 de persoane.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank