ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Compania Microgreens va inaugura în octombrie primul greenhub de plante aromatice şi se va rebrandui drept Ultragreens

29.09.2022, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

Microgreens vrea să dezvolte circa 200.000 mp de greenhuburi în următorii cinci ani. Antreprenorul vrea să dezvolte rapid compania în următorii 5-6 ani pentru a o vinde ulterior.

Producătorul de microplan­te şi plante aro­ma­tice Fresh Micro­greens va inaugura în data de 11 oc­tombrie primul său greenhub de plante aromatice, moment în care se va rebrandui drept Ultragreens, a explicat Cristian Tudor, fondato­rul companiei, în emi­siu­nea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Unul dintre greenhuburi îl lansăm pe 11 octombrie, atunci vom lansa şi noua imagine Microgreens, ne vom rebrandui pentru că ne dorim să facem busi­nessul internaţional. Vom fi Ul­tra­greens. Pe asta ne con­centrăm astăzi, pe aceste huburi pe verticală care sunt ca microserele, dar la scară industrială“.

Primul greenhub de agricultură verticală va fi situat la Ploieşti şi va avea o suprafaţă totală de 1.250 mp, cu o capacitate de producţie de plante aro­matice de 60 de tone pe an. Inaugurarea va fi reali­zată altăuri de re­tailerul Kaufland, care este şi cli­en­tul pentru întreaga producţie. „Acest farming as a ser­vice este o variantă nouă de producţie în numele con­sumatorului, aici Kaufland. Noi investim, facem operarea, vindem produsul, dar ei au toate beneficiile. În cazul Kaufland, retailerul îşi poate calcula inclusiv la nivel de sustenabilitate modul în care noi operăm, ceea ce pe ei îi ajută să capete puncte în plus la reducerea gazelor cu efect de seră, la modul în care consumăm apa - pentru că noi consumăm cu 95% mai puţină apă în agricultura noastră - dar facem şi produse care deşi sunt într-o formă tehno­logizată sunt 100% curate, fără substanţe de sinteză“.

Tot în acest moment compania lucrează şi la un al doilea greenhub, în Tătărani, judeţul Prahova, iar acesta va fi cel mai mare din Europa, cu o suprafaţă totală de 6.500 mp şi o producţie anuală de 250 de tone. De data aceasta clientul care va lua producţia este Eisberg România.

„Vrem ca partenerii să ne vadă mai mult ca pe un furnizor de servicii operaţionale. Noi ne uităm către parteneri consumatori mari, care să aibă nevoie de produsele noastre, întrucât au un necesar anual care le lipseşte. Spre exemplu, în anumite momente Eisberg are aproape 40% out of stock pe anumite produse, iar asta se întâmplă din cauza schimbărilor climatice intense din ultimii ani, lucru care se vede în randamentul agriculturii clasice“.

De formare inginer horticol, Cristian Tudor a înfiinţat compania Microgreens în 2014, iniţial ca pe un producător de microplante şi specii legumicole ieşite din comun. În primă fază a mers cu microplante şi flori comestibile către HoReCa. În 2016, el a început să dezvolte o tehnologie proprie de agricultură verticală, care s-a concretizat printr-o serie de microsere amplasate astăzi în mai multe lanţuri de retail.

„Astăzi dacă mergeţi în anumite lanţuri de supermarket găsiţi în mijlocul raionului de legume-fructe aceste echipamente în care creştem busuioc, coriandru, pătrunjel“.

Pe lângă microserele amplasate în lanţuri de retail, compania produce şi în sere clasice aflate în localitatea Gorgota, jud. Prahova. Suprafeţele pe care produce astăzi însumează jumătate de hectar, iar cele două greenhub-uri vor duce la o triplare a suprafeţelor.

„Pentru activitatea de astăzi, care este şi ea în creştere, ne concentrăm pe specialităţi horticole, pe microplante, flori comestibile şi produse care merg în general către HoReCa, fie prin distribuitori mici sau cash&carry“.

Investiţiile pentru cele două greenhub-uri din Prahova se ridică la 2,2 mil. euro, iar proiectele sunt finanţate atât printr-un credit bancar, cât şi prin banii pe care i-a atras până acum Cristian Tudor de la investitori privaţi.

La nivel public, compania a anunţat că a atras 500.000 de euro de la Vlad Popescu, Alex Cristescu şi Marius Alexe - administratori ai Norofert Group - însă antreprenorul a spus în emisiunea ZF că a atras până acum investiţii de 700.000 de euro, ceea ce înseamnă că a mai bătut palma şi cu un alt investitor, despre care nu a dat informaţii la acest moment.

Odată cu rebrandingul şi livrarea primelor greenhub-uri, Cristian Tudor se pregăteşte să meargă cu producătorul şi pe plan internaţional, iar prima ţară în care intră acum este Bulgaria, piaţă pe care o deschide tot printr-un parteneriat cu Kaufland, în linie cu noul model de business.

„Modelul este să mergem să instalăm echipamentele cât mai aproape de consumator, mergem să facem un hub şi microsere în magazine şi vom fi cât mai aproape de consumatorul local. (...) În momentul de faţă facem în Bulgaria un hub destul de mic, de 250 mp amprentă la sol, în care vom produce în primă fază doar microplante şi plante aromatice fresh, iar investiţia ajunge undeva la 250.000 de euro“.

Antreprenorul vrea să extindă acest model în care deschide diferite pieţe prin parteneriate cu mari consumatori sau cu mari procesatori. El speră că după ce livrează greenhub-urile aflate astăzi în lucru - unde clienţi sunt Kaufland şi Eisberg - va putea să convingă procesatorul Eisberg să intre în parteneriat şi în cele 14 ţări care fac parte din reţeaua acestuia.

„Deşi nu avem încă nicio promisiune verbală sau scrisă, ne aşteptăm să ne extindem inclusiv pe reţeaua Eisberg, care este în 14 ţări. Dacă vom livra ce promitem azi, şi mai mult ca sigur că vom livra, nu avem niciun risc să nu livrăm, este o şansă foarte mare să putem merge către reţeaua lor internaţională, care este în 14 ţări“.

Până atunci, compania va intra cu microserele în magazinele Kaufland din Bulgaria chiar de la finalul acestei luni, însă va ajunge să producă acolo la întreaga capacitate planificată abia la începutul anului viitor. Totodată, antreprenorul se uită spre piaţa din Cehia, unde este în discuţii deja cu un partener.

„Toate înţelegerile pe care le avem astăzi sunt condiţionate de a închide un proiect, în speţă cel de la Tătărani, unde avem toată tehnologia despre care am discutat, şi cred că la anul nu vom putea face faţă cererii pe care o avem“.

Fondatorul spune că Microgreens se diferenţiază de competitorii săi prin modelul de business bazat pe parteneriate. Mai mult, el plănuieşte ca în următorii 5-6 ani să crească destul de mult businessul pentru a-l putea vinde.

„Intrăm predictibil, profitabil din prima secundă şi cred că avem capacitatea să facem cel puţin 200.000 mp de astfel de hub-uri în următorii cinci ani, iar asta înseamnă un target ambiţios la nivel de turnover, profitabilitate şi potenţial de exit, pentru că aceasta este ţinta pe 5-6 ani, să creştem compania şi să o vindem“.

Cifra de afaceri a companiei s-a ridicat la 5,1 mil. lei în 2021, iar pentru anul 2022 ţinteşte 8 mil. lei. Numărul de angajaţi depăşeşte 31 la acest moment.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank