ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Dan Drăghici, Drăghici Dental: Durează cel puţin 6 luni în plus să convingem un partener din vest. Vrem să devenim unul dintre cele mai mari laboratoare din Europa

28.07.2023, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Noua investiţie a Drăghici Dental, într-un nou laborator de tehnică dentară de 3.000 mp, va putea deveni un centru euro­pean, în opinia lui Dan Drăghici, fondatorul grupului Drăghici Dental, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

Investiţia totală depăşeşte 2,2 milioane de euro, iar noul laborator va permite o multiplicare a capacităţii de producţie.

Un procent de 10% din veniturile la­bo­ratorului de tehnică dentară vin din 4-5 ţări europene în care livrează Drăghici Dental, iar în prezent antreprenorul călătoreşte în Franţa, Italia şi Grecia pentru a stabili relaţii cu parteneri din acele pieţe.

„Anul trecut am demarat  construcţia unui nou sediu în Parcul Industrial Miro­sla­va, pe o suprafaţă de 3.000 mp. Anul acesta vom finaliza în toamnă 2.000 mp şi în sep­tembrie ne vom muta. Laboratorul are peste 100 de angajaţi, iar cifra de afaceri a acestuia a fost în 2022 de circa 2 mil. euro, iar noi ne-am încadrat pentru a primi un teren în con­­cesiune, unde am construit. Tot ce în­seam­nă infrastructură a fost asigurată de co­muna Miroslava. În martie am început lucră­rile, perioadă în care preţurile materialelor de construcţie au scăzut, iar noi am accelerat investiţiile“, a spus Dan Drăghici.

În România Drăghici Dental lucrează cu peste 700 de medici, iar din 2022 lucrează şi cu medici din Franţa.

„Stomatologia s-a digitalizat foarte mult, există scannere care scanează amprenta şi îmi trimit mie pe e-mail, iar accesul s-a deschis odată cu ieftinirea acestor scannere. Noi vrem astfel să creştem numărul medicilor colabo­ra­tori din România, dar şi Europa de Vest, o piaţă foarte mare şi foarte atractivă. Vrem să devenim unul dintre cele mai mari labora­toare din Europa“, a spus Dan Drăghici.

Pe de altă parte, el explică faptul că atunci când  vine vorba de Vest, noi avem o problemă de credibilitate.

„Atunci când încheiem un parteneriat cu un medic din Vest, trebuie să trecem de o serie de bariere, având în vedere că în ultimii 30 de ani România nu a fost promovată în Vest. Noi resimţim asta. Ca turist mă simt bine în Vest, dar dacă vreau să fac un business, oamenii sunt neîncrezători, nu ne cred capabili. Dar îi convingem după ce îi aducem în vizită la Iaşi, arătându-le ceea ce facem. Dar asta vine şi cu o întârziere de 6 luni. Un CEO cu sute de milioane de euro business, nu vine cu low-cost pentru un acord la Iaşi şi să fie încântat. El trebuie să fie sigur că nu vor fi probleme, nu vor fi probleme de corupţie aşa cum se zvoneşte, că România nu înseamnă oamenii străzii sau cei care joacă alba-neagra la colţ de stradă. România acum este pe un trend crescător, foarte bun“, a spus Dan Drăghici.

Businessul laboratorului a ajuns la circa 2 mil. euro, iar în prima jumătate a anului acesta a menţinut ritmul de creştere anual de 30 de procente.

„Businessul creşte constant de la an la an cu circa 30%, mai puţin în 2020 când am fost închişi din cauza panemiei timp de două luni. Anul trecut am urcat cu 30% vs. 2021 şi de asemenea la nivelul primelor cinci luni din 2023 suntem tot la un avans de 30% faţă de perioada similară din 2022. Avem emoţii cu 2023, să vedem ce se va întâmpla din punct de vedere economic în a doua jumătate a anului. Sănătatea nu este o prioritate decât atunci când doare foarte mult“, a spus fondatorul.

Grupul Drăghici Dental este format dintr-un laborator de tehnică dentară, un lanţ de clinici stomatologice sub brandul Junior & Family Dental Center, respectiv firma Safra Dental Club, specializată pe import, distribuţie şi pe organizarea de conferinţe de specialitate. Lanţul de clinici înseamnă patru unităţi proprii în Iaşi, Bucureşti şi Timişoara, respectiv alte două clinici partenere în Bacău şi Iaşi.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank