Fabrica a fost realizată printr-o investiţie de circa 1,3 mil. euro, cofinanţată din fonduri europene.
Compania bistriţeană Datacor demarează oficial producţia de subansamble de fibră optică la proaspăt construita fabrică din parcul industral Bistriţa-Sud, iar integratorul de soluţii IT&C va ataca spre finalul anului piaţa europeană cu gama de produse Datacor Connectivity, a explicat Bogdan Bilegan, CEO al Datacor, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.
„Producţia este planificată pentru luna martie, fiind un proces mai amplu în care avem nevoie de sprijinul unor tehnicieni din afara ţării şi suntem întârziaţi de acelaşi Covid care nu ne-a lăsat să demarăm mai repede producţia. Dar este o certitudine că în luna martie se va întâmpla acest lucru“.
Compania fondată de fraţii Bogdan şi Cristian Bilegan în urmă cu aproape două decenii vrea să deschidă în T4 2021 un birou de vânzări în Berlin, Germania – prin care să atace piaţa europeană cu subansamblele de la Bistriţa.
„Planurile sunt destul de frumoase, încercăm să visăm la alt nivel. Având şi capacitatea de producţie pe care o adăugăm ca linie de business nouă în cadrul Datacor, cu siguranţă ne vom concentra pe internaţionalizarea businessului. De ce Germania? Pentru că am avut anumite contracte comerciale bune acolo încă de la începutul înfiinţării Datacor. Cunoaştem bine piaţa. Pe de altă parte, vedem o nevoie extraordinar de mare pentru componente necesare infrastructurii de fibră optică şi acesta este un rezultat al pandemiei. Am observat o accelerare a acestei nevoi şi am planificat ca în T4 să avem un birou deschis la Berlin“.
Piaţa germană devine mai atractivă în contextul în care germanii au în plan accelerarea investiţiilor în infrastructura de fibră optică naţională. „Concret, vorbim acum de 6 milioane de locuinţe conectate prin fibră optică în Germania, iar planurile sunt ca în 2026 să ajungă la 34 de milioane de locuinţe, ceea ce înseamnă o creştere semnificativă de 730%. Mai sunt exemple similare cu creşteri semnificative, cum ar fi Marea Britanie sau Italia“.
Totodată, Datacor vrea ca subansamblele produse la Bistriţa să ajungă şi în reţelele din România, având potenţialul de a juca un rol şi în viitoarele construcţii necesare reţelei naţionale 5G.
„Deja am început să avem discuţii destul de concrete cu operatorii telecom din ţară, a fost foarte bine primită informaţia şi de către aceştia şi eu sper să concretizăm câteva contracte în următoarea perioadă. (...)
„Tehnologia 5G are la bază tot o infrastructură de fibră optică care conectează stâlpii între ei şi ne dorim să adresăm şi acest segment, aici am demarat uşor discuţii cu diverşi producători din domeniu ca să înţelegem unde ne putem plasa noi cu gama noastră de produse“.
Fraţii Bilegan vor investi circa 150.000 de euro doar în 2021 în procesul de internaţionalizare. Concomitent, Datacor finalizează în aprilie o investiţie de 700.000 de euro pentru un centru logistic nou situat tot în parcul industrial Bistriţa-Sud. Această investiţie a fost demarată în 2020, odată cu un proces de extindere prin diferite puncte la nivel naţional.
„Cu privire la dezvoltarea pe orizontală în ţară, anul trecut am reuşit să deschidem un punct de lucru la Cluj şi încă două de service la Timişoara şi Iaşi, drept pentru care dacă adăugăm şi sediile de la Bistriţa şi Bucureşti am ajuns la o acoperire optimă din punctul nostru de vedere, astfel încât să adresăm clienţii cu timpi foarte reduşi de intervenţie“.
Până la lansarea liniei de business de producţie, activitatea Datacor este de integrator pentru infrastructuri inteligente. Din acest rol, bistriţenii au observat o încetinire pe sectorul de birouri, dar o accelerare în retail şi industrial.
„2020 a fost un an uşor mai atipic, piaţa clădirilor e o verticală care a suferit puţin. (...) Noi mai suntem activi în segmentul de retail, unde retailul non-food cu parcuri, mall-uri şi clădiri similare nu a mers grozav, având în vedere toate măsurile care au fost luate de distanţare socială. În schimb, retailul pe food a mers foate bine. (...) Şi zona industrială a mers foarte bine, în sensul în care România a ajuns la 5 milioane de metri pătraţi de spaţii logistice“.
Cifra de afaceri a Datacor s-a situat în 2020 la 9,2 milioane de euro, în creştere cu circa 5% faţă de 2019. Pentru 2021, compania previzionează o creştere de 15%.
În ceea ce priveşte impactul liniei de producţie în cifra de afaceri, Bilegan estimează pentru 2020 o creştere uşoară, de 500.000 de euro, dar vede premise bune pentru următorii ani, cu un model de business care promovează intersecţia dintre capacitatea de producţie şi experienţa de integrator.
„Cred că anii viitori vor fi cei care vor însemna o creştere concretă şi aş avansa o cifră între 1 şi 3 milioane de euro în funcţie de cum reuşim să ne aşezăm în piaţă şi să valorificăm nişele pe care le-am identificat“
Ca planuri de viitor, Datacor vrea să mizeze mai mult pe verticale pe care nu le-a monetizat până acum, precum proiectarea, construcţia şi mentenanţa de centre de date. Mai mult, compania ar putea extinde capacitatea de producţie în funcţie de modul în care se aşează în piaţă.
„Tind să cred că în viitor investiţiile vor merge către dezvoltarea capacităţilor de producţie, către inovări de produs şi digitalizare – care este un subiect destul de fierbinte şi la care lucrăm intens de anul trecut“.
Datacor a încheiat anul 2020 cu 81 de angajaţi şi continuă procesul de recrutare, cu un plan care vizează încă 24 de oameni în 2021.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE