ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Distribuitorul de autovehicule Plus Autotrade, controlat de Radu Popescu, continuă extinderea reţelei de showroomuri prin locaţii noi în Sibiu, Iaşi şi Oradea

28.11.2023, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦ Cifra de afaceri Plus Autotrade a fost de circa 83 mil. euro în 2022, iar în 2023 ar putea ajunge la 100 mil. euro Compania a investit şi peste 250.0000 de euro într-un marketplace în care alţi dealeri auto îşi pot lista ofertele.

Compania Plus Autotrade, distribuitor de autovehicule premium şi de lux, a conti­nuat ex­tinderea reţelei de showroomuri în 2023 prin locaţii noi în Sibiu şi Iaşi, iar pentru înce­pu­tul lui 2024 pregăteşte un showroom la Ora­dea, a explicat Răzvan Moldovan, gene­ral ma­nager Plus Autotrade, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parte­ne­riat cu CEC Bank. „Până în luna octom­brie am ope­rat cu şapte locaţii, în Bucureşti şi în princi­palele oraşe din ţară, în luna octom­brie am a­dăugat şi Sibiul la portofoliu, iar până la finalul lunii noiembrie vom deschide şi showroomul de la Iaşi. Intenţia a fost de acoeri toate oraşele mari din România, sun­tem aproape de acest obiectiv, mai avem în plan încă o deschidere care probabil se va întâmpla la începutul anului viitor şi aici mă refer la Oradea“.

Investiţiile sunt de circa 15.000 de euro la fiecare deschidere de showroom, în contex­tul în care locaţiile sunt închiriate.

Reţeaua de showroomuri acoperă astfel în 2023 Bucureştiul, Timişoara, Clujul, Bra­şo­vul, Constanţa, Sibiul, Iaşiul şi Alexandria. Din Alexandria a pornit întreaga companie, fon­dată în 2010-2011 de Radu Cristian Po­pes­cu, fiul lui Ionel şi Ana Popescu, cei care ope­rau în urmă cu două decenii un dealership Dacia şi un dealership Ford în sudul României.

Plus Autotrade este o companie deţinută 100% de Radu Popescu, care comercializea­ză vehicule noi şi second-hand în segmentul premium şi cel de lux al pieţei auto.

„Aş spune că vânzările noastre încep un­deva de la un tichet de 50.000 de euro în sus. În acest an am observat o tendinţă de a avea un tichet mediu per vânzare cu aproximativ 20% mai mare, adică undeva în jur de 60.000 de euro şi am văzut anul acesta un interes crescut pe zona de lux, adică maşini cu o etichetă de preţ de peste 100.000 de euro“.

Cele mai vândute modele sunt Mercedes-Benz, BMW, Audi, Porsche, Lamborghini, Bentley sau Rolls-Royce, iar Răzvan Moldovan este de părere că 2023 este „anul Rolls-Royce“, întrucât doar luna trecută compania a vândut patru astfel de maşini.

„Încă avem un oarecare dezechilibru în vânzări, în sensul că Bucureştiul face cam 70% din vânzări, dar intenţia este de a creşte fiecare locaţie pe care am deschis-o în ţară. (...) Clujul este al doilea oraş ca volume de vânzări, urmat de Timişoara“.

În mod interesant, 99% din vânzările de vehicule premium sau de lux ale Plus Autotrade sunt către clienţi persoane juridice, companii care se întind pe toată paleta ca dimensiuni, aşa cum subliniază Moldovan, de la startup-uri la companii mici şi companii mijlocii. Aproximativ 80% din vehicule se bazează pe o finanţare, ceea ce înseamncă acel client trebuie să fie bancabil.

Compania listează şi diferite vehicule într-un regim de consignaţie, în care găseşte client cumpărător pentru clientul vânzător, prestând un serviciu de intermeediere, unde ia un comision.

Dincolo de acest segment, Plus Autotrade a investit până acum 250.000 de euro într-un marketplace pe care l-a lansat în această toamnă, unde vrea să atragă în primul an de funcţionare peste 10.000 de modele listate de alţi dealeri auto.

„Începând cu anul 2022 am luat decizia de a investi într-un marketplace, o alternativă pentru anumite dealershipuri în a avea un website propriu, care presupune o anumită investiţie, costuri de promovare, etc. Noi propunem o variantă de marketplace în care orice dealer îşi poate crea un cont, poate funcţiona ca un website propriu, îşi poate promova anunţurile şi se bucură de toate funcţionalităţile pe care le-am dezvoltat şi care facilitează o vânzare, de traficul pe care noi îl generăm“.

Cu 250.000 de euro investiţi până acum, proiectul este gata în proporţie de 70%, dar a fost lansat în această toamnă. Până la momentul interviului, şapte dealeri auto erau deja listaţi.

„Ne-am gândit că am vrea să avem între 10.000 şi 20.000 de autovehicule listate acolo în primul an, noi în orice moment avem cam 3.000 de maşini listate acolo, diferenţa ar trebui să vină de la ei“.

Markeplace-ul va fi tradus până la finalul anului şi în limba engleză, întrucât Plus Autotrade speră să folosească acest instrument ca un vârf de lance pentru extindere internaţională. Compania se uită şi la extinderea prin showroom-uri, dar nu a stabilit un plan concret la acest moment.

Cifra de afaceri a companiei s-a ridicat la aproximativ 83 de milioane de euro în 2022, iar pentru 2023 ar putea trece de 100 de milioane de euro. Compania are 11 angajaţi.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank