ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Gicu Roşca, cofondator, Tăt Normal: Suntem în peste 50 de băcănii şi peste 50 de restaurante din toată ţara

08.03.2022, 00:07 Autor: Alex Ciutacu

Producătorul are în plan o investiţie de 20.000 de euro pentru un spaţiu de producţie în zona Bucureştiului.

Salatele artizanale cu reţete de inspiraţie basarabeană produse de Tăt Normal au ajuns deja în peste 50 de băcănii şi peste 50 de restaurante din toată ţara, în contextul în care produsele au trecut în 2021 printr-o schimbare de nume şi de imagine, a explicat Gicu Roşca, cofondator, Tăt Normal, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Suntem în peste 50 de băcănii în toată ţara şi în peste 50 de restaurante din toată ţara. Pe restaurante suntem mai mult în zona Moldovei, dar vin cereri şi din celelalte zone ale României. Nu ştiau încă cei din HoReCa din alte zone ale României de noi, încet ajung să afle, au gustat, ne-au văzut şi au văzut că ce facem noi este potrivit şi pentru restaurantele dânşilor.“

Businessul Tăt Normal, cunoscut anterior drept Ograda cu Legume, a fost fondat în 2015 de Gicu Roşca şi soţia sa. Afacerea este înfiinţată la Iaşi, unde sunt realizate şi produsele artizanale. Odată cu schimbările realizate la nivel de etichetă şi nume, produsele au început să îşi facă loc mai uşor în băcănii.

„Băcăniile cred că au fost într-o creştere continuă de vreo doi ani încoace, adică din 2020 de la începutul pandemiei ne-am axat pe băcănii şi tot am crescut, iar când am făcut rebrandingul am schimbat tot ce înseamnă ambalaj etichetă şi naming. Am avut cereri din ce în ce mai multe şi suntem în băcăniile de top din toată ţara.“

Gama de produse a ajuns la zece sortimente, iar produsele de factură artizanală vin cu un termen scurt de valabilitate.

În acest context, Tăt Normal plănuieşte o investiţie de circa 20.000 de euro pentru un punct de producţie în Bucureşti sau în împrejurimile Capitalei.

„Noi avem un termen destul de scurt ca valabilitate şi Bucureştiul este o piaţă mare şi în momentul în care creşte cererea de acolo avem nevoie de o capacitate de producţie pentru zona respectivă. Ne dorim o hală pe lângă Bucureşti sau chiar în Bucureşti să putem furniza salatele acolo când este nevoie. (...) Noi aproximativ tot ce facem investim în afacere, dacă anul acesta se întâmplă să fie cum ne dorim la sfârşitul anului sau începutul anului viitor vom iniţia acest proiect.“

Cifra de afaceri a Tăt Normal s-a ridicat la 400.000 de lei în 2021, care a fost cel mai bun an de până acum. Fondatorii ţintesc o dublare în 2022, ceea ce înseamnă venituri de minimum 800.000 de lei. În prezent lucrează şase persoane în cadrul firmei.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank