ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Grupul Premier din Slobozia, deţinut de familia Ţintă, dezvoltă o reţea naţională de 20 de showroom-uri pentru vânzarea de pardoseli şi plăci ceramice

30.10.2023, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦ Premier va ieşi cu activitatea de distribuţie şi spre pieţele externe, în Bulgaria şi Ungaria l Cifra de afaceri s-a ridicat la aproape 35 mil. euro în 2022, iar în 2023 ar putea depăşi 40 mil. euro ♦ Grupul investeşte circa 7 mil. euro în primul proiect imobiliar realizat în Slobozia după Revoluţie.

Grupul antreprenorial Premier din Slobozia, controlat de familia Ţintă, vrea să pună accent şi pe dezvoltarea segmentului de retail şi ţinteşte să ajungă în următorii ani la o reţea naţională de cel puţin 20 de puncte de vân­zare pentru pardo­seli şi plăci ceramice, axându-se pe oraşele mici şi mijlocii, a explicat Ştefan Ţintă, director general al gru­pului Premier, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Am început să dezvoltăm şi partea de retail, am deschis acum doi ani un showroom mare, de 1.500 mp, în Bucureşti, în zona Valea Cascadelor, mai avem un showroom în Slobozia, unde este şi sediul central al companiei, la Turnu Măgurele şi la Calafat mai avem câte un magazin“. În prezent, grupul lucrează la construcţia şi amenajarea unor magazine noi, în Tulcea şi Urziceni, care ar trebui inaugurate în 2024. Totodată, Premier a semnat un acord cu dezvoltatorul One United pentru un showroom nou în zona Fabrica de Glucoză din Capitală, pe care îl va recepţiona în 2025.

„Avem în con­strucţie în mometul de faţă în Urziceni un showroom de 800 mp, la Tulcea vom deschide probabil în ianuarie-fe­bruarie 2024 un showroom de 400 mp, deci uşor-uşor începem să ne gândim către zona de retail, pentru că piaţa de distribuţie se strânge, marjele sunt din ce în ce mai mici şi căutăm variante pentru a menţine măcar trendul actual“.

35 mil. euro – a fost anul trecut cifra de afaceri a grupului Premier.

În ceea ce priveşte investiţiile pentru magazine, acestea diferă de la caz la caz, mai ales dacă este vorba de un proiect de construcţie în comparaţie cu unul de amenajare.

„Dacă alegem să construim, preţul per metru pătrat este undeva la 1.000 de euro construcţia la cheie, cu parcări, climatizare, tot ce trebuie, iar amenajarea este undeva la 400 de euro per metru pătrat. Magazinul din Bucureşti l-am amenajat în 2020 chiar în perioada pandemiei şi am cheltuit puţin peste 600.000 de euro doar pentru amenajare“.

Grupul Premier are o istorie de aproape 30 de ani şi a devenit cunoscut în principal pentru distribuţia de plăci ceramice, unde importă astăzi circa 2,5 milioane de metri pătraţi de gresie şi faianţă anual, fiind unul dintre cei mai mari importatori şi distribuitori.

„Vindem în principal către alte magazine de retail, atât piaţa tradiţională, vechile magazine de gresie şi faianţă din toată România, unde avem peste 500 de clienţi activi, dar şi piaţa DIY (do it yourself). Suntem printre singurii şi cu siguranţă cei mai mari distribuitori din România pentru lanţul Kingfisher, adică magazinele Brico Dépôt, pentru lanţul Hornbach, lanţul Leroy Merlin, dar şi pentru jucătorul local MatHaus, care face parte din reţeaua Aramis“.

Showroom-ul din Bucureşti este deschis sub brandul propriu de retail Nativo, care se poziţionează ca preţ pe segmentul mediu-scump, întrucât Premier nu vrea să concureze cu clienţii pe care îi are ca distribuitor pe zona DIY (Do It Yourself).

„Showroom-urile sunt pentru tot ce înseamnă pardoseli, gresie şi faianţă, parchet şi zona de mochetă, dezvoltăm acum produsele noi care vin, SPC, LVT. Instalaţii sanitare nu vindem în magazin. (...) Vrem să fim foarte buni pe partea de pardoseli. Dacă un Hornbach, Dedeman sau Brico Dépôt are o zonă de pardoseli de 1.000 mp, noi vrem să fie măcar dublu şi mult mai specializaţi, mult mai în detaliu decât au ei, o gamă mult mai largă, pentru orice tip de nevoie“.

Premier vrea să dezvolte astfel de magazine în special în oraşele de dimensiuni medii, unde nu există concurenţa magazinelor tip DIY, aşa cum este cazul în Urziceni.

„Mai mult, încercăm să nu deschidem magazine acolo unde avem clienţi foarte mari pentru că obiectivul nu e de a concura alţi clienţi. Încercăm să obţinem piaţă nouă. În Urziceni nu avem niciun client, este un oraş de 50.000 de locuitori, foarte aproape de platforma noastră logistică principală şi este în drum spre Bucureşti, adică livrările se pot face foarte uşor“.

Grupul Premier este format astăzi din mai multe divizii, cele mai mare dintre ele fiind Premier Com, activă pe distribuţia de plăci ceramice, Premier Flooring Group, activă pe distribuţia de pardoseli calde şi instalaţii, Premier Distribution, activă pe distribuţia de parchet sau Premier Transport Auto, activă în transport.

Toate activităţile sunt deservite de pe o platformă logistică de 80.000 mp din Slobozia, acoperită de hale construite pe suprafeţe totale de 25.000 mp. Aici, Premier vrea să înceapă anul viitor o investiţie de 3 milioane de euro pentru o hală nouă semirobotizată de 5.000 mp.

„Avem în plan să construim o hală nouă de 5.000 mp, cumva semirobotizată, aş vrea să ajung în punctul în care să putem încărca 24 de ore din 24, azi încărcăm 10 ore pe zi şi avem ieşire 15-20 de camioane pe zi“.

Familia Ţintă se pregăteşte să iasă pronunţat şi pe pieţele externe cu activitatea de distribuţie, începând cu pieţele din Bulgaria şi Ungaria, pentru care Premier a lansat deja platforme online b2b.

„În Bulgaria şi Ungaria vom intra pe distribuţie. Urmează să angajăm directori naţionali pentru fiecare ţară, care vor avea în subordine 3-4 oameni de vânzări, adică vom considera Bulgaria şi Ungaria ca piaţă locală. Livrările se vor face din Slobozia“.

Grupul Premier a luat naştere în 1994, fiind fondat de Alexandru Ţintă, tatăl lui Ştefan Ţintă. Fiul a intrat în companie în 2005 pentru a gestiona iniţial divizia de transport, iar în 2008 a înceut să dezvolte divizii noi.

„Practic, în 2008 Premier Com a vândut 4 milioane de metri pătraţi dintr-o piaţă care era atunci de 40-45 de milioane de metri pătraţi“.

În 2009, piaţa a scăzut la jumătate, iar grupul a început să lanseze divizii noi, precum cea de parchet laminat sau cea de pardoseli calde, mochetă, covoare, gazon artificial sau cea de instalaţii şi obiecte sanitare.

„Dacă în 2008 Premier Com însemna o cifră de afaceri de 16-17 milioane de euro, anul trecut am închis aproape de 35 de milioane de euro şi estimăm că anul acesta vom depăşi 40 de milioane de euro. Atunci vorbeam de 40 de angajaţi şi astăzi suntem 270 de angajaţi“.

Din toate aceste activităţi, plăcile ceramice au reprezentat în 2022 circa 16 milioane de euro, iar instalaţii sanitare aproximativ 14 milioane de euro. Pe lângă toate acestea, grupul Premier s-a lansat anul trecut şi în imobiliare şi dezvoltă primul proiect rezidenţial nou din Slobozia de după Revoluţie. Investiţiile se ridică la 7 milioane de euro.

„Dezvoltăm un proiect de patru blocuri, undeva la 100 de apartamente. Toată lumea avea impresia că în Slobozia nu există piaţă pentru imobiliare şi nu a construit. Eu având o mare parte din materialele necesare pentru un astfel de proicet m-am gândit să încerc, nu m-am gândit că voi face patru blocuri, a fost vorba doar de un bloc, dar după ce l-am vânzut m-am hotărât să extind. (...) Vindem cu o medie de 1.000 de euro pe mp construit“.

Pentru context, Ştefan Ţintă a intrat şi în politică, iar în prezent este consilier local al municipiului Slobozia.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank