• Leu / EUR4.9474
  • Leu / GBP5.8404
  • Leu / USD4.7141
ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Grupul Tehmag investeşte 800.000 de euro într-o facilitate de asamblare pentru utilajele industriale Bielda, care va fi situată lângă Bucureşti

13.08.2021, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦ Utilajele Bielda sunt produse în prezent în ţări din Europa şi în ţări din China ♦ Primele utilaje asamblate în România ar putea ajunge pe piaţă în doi-trei ani ♦ Cifra de afaceri a grupului a fost de peste 3 mil. euro în 2020, iar pentru 2021 ţinteşte peste 4,5 mil. euro.

Grupul Tehmag pregăteşte o in­vestiţie de 800.000 de euro prin care vrea să-şi dezvolte pe plan local ca­pa­cităţi de producţie pentru utila­jele industriale dezvoltate sub brandul ro­mânesc Bielda, iar investiţia ar tre­bui finalizată în doi sau trei ani, a ex­plicat Mihai Nica, cofondator, Tehmag, în emisiunea ZF Inves­tiţi în Ro­mânia!, realiza­tă în parte­neriat cu CEC Bank.

„Vrem să dezvoltăm faci­lităţi pe centura Bucu­reş­tiului şi suntem în dis­cuţii pentru achiziţonarea unui te­ren pe care să con­struim hală de pro­ducţie şi showroom, acesta fiind planul pentru 2021-2022. Aici vrem să asam­blăm sub bran­dul Bielda, adică utilaje pen­tru prelucrarea me­ta­lelor, ma­şini laser, roboţi de sudură şi tot ce înseamnă echipa­men­te de manipulare a metalului.“

Producţia utilajelor Bielda este împărţită în pre­zent între Asia şi Europa, iar planul anun­ţat de antreprenorul Mihai Nica reprezintă un pas im­portant în localizarea pro­ducţiei în România. 

„Avem în plan trei hale, la 600 de metri pătraţi fiecare hală, iar inves­ti­ţia se ridică la circa 800.000 de euro cu tot cu teren în următorii ani. Aces­ta ar fi planul, rămâne de văzut ce se va întâmpla pentru că preţurile cresc şi la materiale de construcţii şi la me­tale. Dar mergem înainte, pentru că lucrurile vor fi bune în viitor, întrucât după orice criză răsare şi soarele“. 

În ceea ce priveşte finanţarea in­ves­tiţiei, grupul antreprenorial vi­zează atât fonduri proprii, cât şi cre­dit bancar. În viitor, compania ar pu­tea apela chiar şi la fonduri europene. 

„Sunt câteva linii care se po­trivesc. Băncile ne oferă nişte servicii, plus IMM Invest pentru perioada an­terioară şi aşteptăm odată cu fon­durile europene care vor apărea să vedem unde merge. Primul pas este achi­ziţionarea terenului şi să în­cepem să contruim halele una câte una“. 

Grupul Tehmag activează pe piaţă de mai bine de un deceniu, iar brandul Bielda a fost lansat de acesta în 2019. Sub umbrela Tehmag sunt vândute atât echipamente precum generatoare de curent, cât şi utilajele industriale. 

Vânzarea de utilaje asamblate şi în Asia a adus o serie de provocări pentru companie în perioada 2020-2021, întrucât costurile cu materiile prime şi costurile cu transportul au înregistrat creşteri accelerate. 

„Automat, am fost nevoiţi să reducem din adaos la produse pentru a ne încadra mai ales pe proiectele semnate anterior. De multe ori un proiect se semnează astăzi, dar până se concretizează durează 6-12 luni pe gama de utilaje mari. Cunosc multe firme care nu au mai putut să îşi onoreze contratele tocmai din cauza acestor creşteri de preţuri“. 

Grupul şi-a dezvoltat o reţea logistică prin care să acopere cât mai bine toate colţurile ţării, iar aceasta cuprinde depozite în Bucureşti, Timişoara şi Braşov. Echipa Tehmag este de 15 de persoane, însă modelul de business este bazat pe automatizări şi pe anumite contrate de externalizare. 

Dincolo de cele două linii de business, grupul Tehmag are şi o linie care se adresează segmentului B2C: gama de gadgeturi de beauty Sempasi.

„Lucrăm de doi ani de zile la acest proiect, din 2019, iar în 2020 am avut lansarea brandului chiar în mijlocul pandemiei. Acum ne-am extins şi suntem prezenţi în majoritatea sellerilor din România, iar din această toamnă începem şi pe plan extern, vrem să ne extindem în Ungaria şi Marea Britanie“.

Mai mult, planurile pentru businessul Sempasi cuprind şi introducerea unei linii de produse de skin-care, începând de anul viitor. 

Grupul Tehmag a înregistrat afaceri de peste 3 milioane de euro în 2020, iar pentru 2021 ţinteşte între 4,5 şi 5 milioane de euro. Acţionarii din spatele companiilor sunt Mihai Nica şi Ioan Alexandru Cuţaru, potrivit datelor de pe platforma Confidas. 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank