Faptul că în supermarketurile din România se vând în procente foarte mari produse alimentare din import reprezintă o problemă pentru economia locală şi chiar pentru mediu, având în vedere emisiile de dioxid de carbon. Pe de altă parte, şi clienţii din România caută să cumpere produse realizate local, pe o rază de cel mult 100 km, aşa cum procedează tot mai mulţi din Europa de Vest.
„Acum problema României este că importăm mai bine de jumătate din mâncarea pe care o vedem în supermarket. La noi nu este o problemă că achiziţionăm în Bucureşti carne de pui crescut în Alba, ci că noi cumpărăm de la mii de kilometri, nu doar carne, ci şi ouă sau legume. O roşie călătoreşte peste 2.000 km, iar acest lucru este nesustenabil pe termen mediu şi lung“, a explicat Horia Cardoş, CEO şi fondator al Agroland Business System, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.
Agroland Business System este un grup a cărui activitate a început în 1997, care operează o reţea de circa 250 de magazine cu produse pentru grădină, animale de companie şi fermă, o platformă avicolă la Mihăileşti, judeţul Giurgiu – cu ferme de reproducţie, incubaţie pui şi ferme de producţie ouă de consum –, precum şi un business de inputuri, o divizie de furaje, dar şi alte divizii.
Producătoriii de carne de pui au trecut printr-o perioadă dificilă în ultimii ani, prinşi între costuri de producţie şi operare din ce în ce mai mari şi presiunea de a păstra preţul de vânzare scăzut pentru a putea fi competitivi în faţa preţurilor scăzute cu care a venit pui din import, din ţări precum Polonia. Totuşi, Cardoş este de părere că „lucrurile se schimbă“. „În ultimii doi ani s-a înregistrat o creştere a numărului clienţilor care cumpără atât pentru consum propriu cât şi pentru a dezvolta o mică afacere, tocmai pentru că a crescut cererea pentru produse cât mai sănătoase. Un pui crescut într-un mod sustenabil are calităţi nutriţionale superioare. România nu este singura în această situaţie. În Europa de vest hobby-farmingul a ajuns să fie o tendinţă importantă în zona de consum“, a explicat Horia Cardoş.
În Vest fermele de familie se dezvoltă pe măsură ce clienţii doresc să consume produse ecologice, de calitate şi mai puţin produse industriale din supermarketuri.
„Oamenii trebuie să conştientizeze că dacă ar procura hrana de pe o rază de cel mult 100 km, aşa susţin comunitatea şi ar fi mai bine pentru toată lumea. Dacă acest model funcţionează în vest, atunci şi la noi va merge, iar ultimii ani au accentuat acest lucru, oamenii au dorit să consume produse realizate cât mai aproape de ei. Dar de multe ori pentru 10 bani cumpărăm ouă din Polonia, în defavoarea celor româneşti“, a subliniat fondatorul Agroland.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE