ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Iulian Bănilă, cofondator Beer Zone: Acum dacă nu eşti online, nu exişti. Noi am intrat acum pe o platformă online pentru a livra mâncare şi bere

15.10.2020, 18:50 Autor: Bogdan Alecu

Cea mai mare provocare din 2020 a fost aceea de a ţine pasul cu implementarea restricţiilor din cauza pandemiei.

Relaxarea măsurilor împo­triva pandemiei a adus o creştere a vânzărilor din domeniul HoReCa în vara acestui an, însă extinderea pe online, adică pe segmentul livrărilor va permite dezvoltarea businessurilor din domeniu.

„Noi vom reuşi să depăşim această perioadă, va fi greu, dar trebuie să ne orientăm spre online, este foarte clar. Acum dacă nu eşti online, nu exişti. Acum am intrat pe o platformă de livrări cu produse culinare, iar în câteva zile vom introduce şi berile pe care le comercializăm. Va exista o cerere tot mai mare pe online. Spre exemplu clientul Beer Zone este un om ocupat, are un job cu venituri peste medie, iar pentru a obţine venituri mari, trebuie să munceşti mult, iar când munceşti mult ai nevoie de o „supapă”, ai nevoie să mănânci o mâncare bună, să bei o bere bună”, a spus Iulian Bănilă, cofondator Beer Zone. Beer Zone este un restaurant din Iaşi care listeazăpeste 100 de mărci de bere. El se aştepta la o scădere în vară, însă în iulie şi august businessul crescut cu 20-25%.

El a început businessul de a vinde bere craft în 2013, an în care piaţa berilor artizanale „demara” şi în România.

„În 2013 erau doar două fabrici de craft beer în România, Zăganu şi Nemţeana. Chiar în Iaşi a fost înainte o fabrică de bere artizanală, Şapte Coline, care a fost înaintea vremurilor. O bere industrială se face şi cu adjuvanţi, se grăbeşte fermentarea şi este gata mai repede pe când cea artizanală respectă reţetele. O bere artizanală lager durează trei săptămâni pentru a fi dată în consum, iar ale are o durată de două săptămâni. Un producător artizanal are ingrediente mai bune şi costă mai mult să fie produsă. Spre exemplu clienţii apreciază mult berea de tip IPA – India Pale Ale. Au apărut chiar beri de export produse în România. Avem producători care exportă bere craft. Sunt magazine din Belgia care cumpără sortimente de bere din România, ceea ce este uimitor”, explică Iulian Bănilă.

Businessul Beer Zone a demarat în 2013 cu o investiţie de 13.500 de euro, investiţie care a ajuns per total spre 350.000 de euro în 2020

„Totul a pornit cu o investiţie de 13.500 de euro. A fost foarte greu atunci la început în 2013 pentru că nu exista o piaţă pentru bere artizanală. Ulterior am avut un nou investitor şi am relansat investiţia după doi ani. Ne-am extins, am investit în amenajare. Până în 2016-2017 nu existau în România nu existau berării cu capacitatea de a vinde zeci de sortimente la draft. Ai nevoie de cameră de frig, condiţii speciale pentru butoaiele de bere. Şi Beer Zone a fost prima berărie cu 25 de sortimente la draft. În total investiţia a ajuns la circa 350.000 de euro, iar toţi banii din profit au fost reinvestiţiÎ, a spus Iulian Bănilă.

Cea mai mare provocare din 2020 a fost aceea de a ţine pasul cu implementarea restricţiilor din cauza pandemiei.

„Pentru toată lumea a fost un şoc atunci când a fost instituită starea de urgenţă în martie. Noi am luat atunci decizia de a închide cu 2-3 zile înainte de anunţul autorităţilor. În acel moment am pierdut multă marfă din cauza închiderii pe fondul pandemiei, multe beri au expirat. Multe beri au 2-3 săptămâni termen de valabilitate. Atunci am început încă din octombrie anul trecut o investiţie în bucătărie printr-un proiect Start-up Nation. Lucrurile s-au finalizat după starea de urgenţă. Proiectul a fost de 40.000 de euro, la care am adăugat 110.000 de euro. Banii de la Start-up Nation încă nu au intrat deoarece dosarul l-am depus în iulie iar statul încă nu a făcut plăţile pentru dosarele depuse în vară”, a spus fondatorul berăriei.

 

Beer Zone în cifre

► 1,95 mil. lei cifră de afaceri în 2019

► 200.000 de euro investiţie

► 33.000 de euro investiţia iniţială

 

Probleme

► Starea de urgenţă

► Intrarea pe online este o nouă provocare

► Lipsa de previzibilitate, faptul că sunt anunţate măsuri radicale cu o zi înainte de implementare

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank