ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Mai mulţi milionari din Ucraina au închiriat apartamente în nordul Capitalei după izbucnirea războiului, iar o parte dintre ei au trecut ulterior la achiziţii

26.01.2024, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

Irina Diţu, Homesign: Vedem în continuare investitori interesaţi de terenuri şi oportunităţi în zone centrale din Capitală, fie pentru rezidenţial, fie pentru clinici medicale.

O parte dintre investitorii interesaţi de Capitală caută în continuare terenuri în zone centrale pentru a dezvolta proiecte reziden­ţiale, în timp ce alţii caută terenuri sau clădiri pe care le pot transforma în clinici medicale, a explicat Irina Diţu, fondatoarea agenţiei de consultanţă imo­bilia­ră şi design interior Homesign, în emi­siunea ZF Investiţi în Ro­mâ­nia!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Există interes pentru terenuri în zone centrale, ofertele sunt puţine, iar cererea este ridicată. Am în portofoliu un teren în zona Izvor - Piaţa Constituţiei pentru care primesc telefoane în fiecare zi. (…) Investitorii vor să facă rezidenţial, în continuare rezidenţialul merge foarte bine. O altă zonă de interes este cea de nord, unde terenurile sunt foarte dorite de către dezvoltatori“.

Cu terenuri la preţuri de circa 1.000 de euro/mp terenurile din zone centrale nu sunt vânate doar de dezvoltatorii rezidenţiali, ci şi de furnizorii de servicii medicale private. Aceştia caută inclusiv clădiri de birouri pe care le pot transforma în clinici medicale, o tendinţă tot mai prezentă în Bucureşti în ultimii ani.

„Sunt investitori care vor să transforme acele clădiri în clinici medicale, se pare că zona aceasta medicală a evoluat foarte mult în ultimul an şi chiar sunt dispuşi să inves­tească. Şi pentru terenul de care spuneam mai devreme există astfel de cereri“.

Homesign este o agenţie de consultanţă imobiliară şi de design interior care activează pe segmentul rezidenţial premium şi de lux al pieţei imobiliare din Bucureşti, precum şi pe segmente de piaţă precum terenuri sau office. Irina Diţu a intrat în antreprenoriat în urmă cu zece ani, de când era studentă, iniţial în domeniul marketingului. A devenit pasio­nată ulterior de design grafic, ajungând astfel la design interior.

Activitatea de intermediere imobiliară s-a dezvoltat începând cu anul 2021, când Homesign a semnat prima tranzacţie. În 2022, agenţia a intermediat 25-30 de tranzacţii, iar în 2023 a ajuns la peste 50 de tranzacţii.

„2023 a fost cel mai bun an pentru noi, am tranzacţionat prima proprietate de peste 1 milion de euro, în zona de nord a Capitalei, mai exact în zona Aviaţiei. De asemenea, am vândut proprietăţi mai scumpe în acest an, mai puţine tranzacţii cu apartamente de două camera şi mai multe cu apartamente de trei camere“.

Cei care cumpără apartamente premium sau de lux în Capitală sunt fie investitori, fie clienţi finali, care vor să locuiască în acele apartamente.

„Preţul pe metru pătrat pe zona de nord este în jur de 3.000 de euro, ajunge şi la 4.000, 5.000 de euro, depinde de faclităţi şi de ceea ce oferă complexul“.

În ceea ce priveşte închirierile pe zona rezidenţială premium şi de lux din Capitală, consultantul a întâlnit expaţi, antreprenori, dar şi milionari din Ucraina.

„Sunt şi tineri care se relochează din Olanda, din Germania, dar sunt şi clienţi din Ucraina, când a început războiul au venit foarte mulţi milionari, le-am închiriat şi eu unor dintre ei, iar după un an de zile au dorit să cumpere proprietăţi aici“.

Pentru anul 2024, ea estimează că va exista în continuare cerere atât pentru unităţi rezidenţiale de lux, cât şi pentru terenuri în Capitală, mai ales când vine vorba de terenuri centrale.

„În continuare vedem activitate pe segmentul luxury, pe zona de rezidenţial şi pe terenuri. Terenurile reprezintă un segment important pentru noi, de cele mai multe ori sunt destul de provocatoare, dar cu toate acestea simţim că este o zonă valoroasă, în special în Bucureşti, unde mai sunt doar câteva terenuri“.

Cifra de afaceri a Homesign s-a ridicat la circa 35.000 de euro în 2023, de la 25.000 de euro în 2022, conform antreprenoarei, iar ţinta pentru 2024 este de 50.000 de euro.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank