♦ Compania ţinteşte afaceri de 110-115 milioane de lei în 2021, peste nivelul de dinaintea pandemiei ♦ Retailul de echipamente specializate vede o oportunitate în creşterea industriei de vlogging.
Compania F64 caută în mod activ un investitor care să înţeleagă importanţa unui jucător de nişă şi să ajute cel mai mare retailer de echipamente foto-video din România să se dezvolte într-un ritm accelerat, a explicat Marian Alecsiu, fondator al F64, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.
„Nu am avansat încă în direcţia respectivă. Am conştientizat că am putea avansa într-un ritm mult mai accelerat cu ajutorul unui partener şi căutăm activ, pentru că marea majoritate văd strict o singură direcţie, de marketplace, şi puţini sunt cei care reuşesc să vadă importanţa unui jucător de nişă în perioada Amazon.“
Invitatul face referire la dominaţia modelului Amazon în comerţul online şi tendinţa partenerilor de finanţare de a încuraja într-o măsură mai mare lansarea de marketplace-uri, în detrimentul comerţului de nişă construit pe ideea de retaileri specializaţi şi comunităţi.
„Noi avem o soluţie prin care poţi avea succes în perioada Amazon ca retailer de nişă, dar trebuie să mai dezvoltăm lucruri, trebuie construit tot acest mecansim care dă rezultate în final şi mă refer la strategia de content marketing, la tot ce înseamnă comunitate, beneficii pe care le putem oferi. Avansăm pe toate aceste componente, suntem acolo, dar avansăm destul de lent.“
Alecsiu speră la o redresare a pieţei foto-video, care a suferit în 2020, însă caută noi metode de explorare care se pot traduce prin produse noi, dar şi pieţe noi. Astfel, F64 pregăteşte implementarea website-ului multilanguage în timp ce discută şi o serie de parteneriate cu jucători din alte ţări.
„Noi am vrea să ieşim pe alte pieţe, dar nu neapărat ca F64, magazin românesc în Germania, ci vedem ieşirea prin parteneri. Şi în ţările de lângă noi precum Ungaria, Bulgaria sau Grecia putem merge prin aceşti parteneri, avem deja relaţii cu ei, dar vrem să le oficializăm. Şi, de ce nu, acolo unde nu vom găsi un partener putem merge şi pe picioare proprii, dar cu ajutorul unui investitor.“
Parteneriatele se referă la un „marketplace european“, aşa cum l-a numit fondatorul F64, însemnând o relaţie în care retailerul din România îşi pune stocul la dispoziţia partenerilor din alte ţări şi viceversa.
„Aici vorbim de un marketplace european, cred că acesta e termenul corect prin care aş defini conceptul. Noi deja funcţionăm cu câţiva parteneri din Europa, respectiv noi punem la dispoziţie stocul nostru pentru ei şi au acces la anumite stocuri, de asemenea şi noi având acces la stocurile lor.“
Retailerul F64 a lucrat încă de la înfiinţare la stabilirea unei relaţii cu cei care activează în comunitatea fotografilor şi videografilor din România, fie prin evenimente de profil, fie prin showroom, consultanţă şi strategie de vânzări. Această comunitate a fost afectată încă din 2020, în special de scăderea bruscă a evenimentelor.
De cealaltă parte, piaţa echipamentelor şi accesoriilor foto-video creşte odată cu dezvoltarea industriei de vlogging şi conţinuturi video.
„Ne-am dat seama cât de mult vine din zona de vlogging, începând de la camere de filmat şi accesoriile, componentele care vin în jurul camerei, de la sisteme de iluminare, audio, captură sunet, etc.“
Totodată, compania a finalizat în 2021 o investiţie de peste 1 milion de euro pentru achiziţionarea şi amenajarea unui nou spaţiu pentru showroom. Marian Alecsiu a discutat în emisiune despre provocările cu care a venit anul în curs cu privire la aprovizionare, stocuri şi costuri de transport.
„Există o problemă majoră cu stocurile din cauza lipsei de procesoare, unde chiar dacă industria foto e un consumator mic în comparaţie cu alte industrii, depindem de acestea. Tot ce înseamnă camere foto-video sunt strâns legate de aceste procesoare şi ne afectează.“
Concret, mai mulţi furnizori au semnalat că pentru ultimul trimestru din an nu au stocuri. Situaţia este una complicată în care „până nu ne ajunge marfa în depozit nu mai avem încrdere.“
„În momentul de faţă nu aş putea spune un brand anume, au venit semnale din mai multe părţi, dar sunt furnizori care au tras un semnal de alarmă şi au zis că în T4 nu pot promite stocuri. Deşi noi lucrăm cu previziuni în avans, ţinte stabilite, ei zic că ar vrea dar nu există stoc la fabrică.“
Compania F64 şi-a menţinut nivelul de circa 140 de angajaţi şi în 2021, iar în ceea ce priveşte cifra de afaceri, anul 2020 a adus o scădere cu 5% faţă de nivelul de 111 milioane lei din 2019. Totuşi, anul 2021 ar putea aduce un plus de 3-5% faţă de acelaşi 2019, ceea ce ar însemna 110-115 milioane de lei.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE