ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Monica Puşcoiu, Almond Cake Shop: Piaţa pentru produse fără gluten, zahăr sau lactoză este una în creştere la nivel naţional

14.11.2023, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Piaţa pentru produse de cofe­tărie pentru cei cu diferite intoleranţe sau pentru cei care doresc mai puţin zahăr este una în creştere şi care atrage noi investiţii în laboratoare şi cofetării.

„Produsele sunt comercializate în cadrul cofetăriei noastre, deschisă în luna iulie a acestui an, în Piaţa Romană, într-o asociere. Investiţia este de 150.000 de euro în cofetărie, o maşină frigorifică, un al doilea spaţiu aproape de laboratorul nostru pentru degustări pentru clienţi şi un site pen­tru a plasa comenzi. Avem produse fără lactoză, gluten sau zahăr, în di­ver­se combinaţii, avem torturi fără zahăr şi fără gluten, pentru copii de sub doi ani, cu blat special, cu cremă de brânză şi piure de fructe“, a spus Monica Puşcoiu, fondatoarea Almond Cake Shop. Ea a spus că „există o creştere de la lună la lună pe această piaţă şi cererea este şi în ţară, nu doar Bucureşti şi Ilfov. Cereri au venit din Timişoara, Bistriţa-Năsăud, Bacău“.

Businessul a început acum doi ani şi jumătate, când era încă însoţi­tor de zbor, pe vremea pandemiei, şi când a decis să se reorienteze în carieră.

„Am locuit în Qatar mai bine de 10 ani. Am început cu produse româneşti în Qatar şi am livrat inclusiv Ambasadei României în Qatar cozonaci. La final de 2020 am decis să revenim în ţară, am făcut un curs şi am închiriat un laborator de patiserie şi am continuat proiectul. Am fost la târguri de weekend pentru a avea un feedback cât mai bun şi am mizat pe ideea de a scoate cât mai mult zahăr din produse, pentru a fi mai echilibrate glicemic şi am introdus, pe cât posibil, făina de migdale în locul celei de grâu şi am mers şi pe ideea produselor fără gluten“, a spus Monica Puşcoiu.

Ea expliă faptul că miza a fost de a veni cu elemente noi pe piaţă, cum ar fi utilizarea untului de bivoliţă. „Ideea a venit anul trecut când mergeam la târguri de weekend şi am descoperit la un producător de pe lângă Cluj acest unt de bivoliţă şi am decis să îl utilizăm pentru cozonaci. Am dorit să venim cu un produs tradiţional, dar cu un gust autentic“.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank