ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Octavian Jomir, Esteto.ro: Preţurile produselor cosmetice profesionale creşteau de obicei o dată pe an, dar în 2023 au crescut de două ori

27.11.2023, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

Bugetul de investiţii al companiei s-a ridicat la 500.000 de euro în 2023, după ce a investit 2 mil. euro în 2022 pentru un nou sediu. ♦ Cifra de afaceri s-a menţinut la 6,9 mil. euro în 2022, iar pentru 2023 ţinteşte o creştere de 10%.

Produsele cosmetice profesio­nale au înregistrat în 2023 două creş­teri de preţ consistente, spre deose­bire de anii anteriori, în care preţurile înregistrau doar câte o creştere pe an, a explicat Octavian Jomir, cofondator şi CEO al Esteto.ro, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Spre exemplu, marii distribui­tori aveau o listă de preţ pe care o actualizau o dată pe an. În mod nor­mal, asta se întâmpla în decem­brie-ianuarie a fiecărui an. Ştiam de anul trecut că au fost presiuni foarte mari să se facă o nouă creştere de preţuri la jumătatea anului 2022 şi nu au făcut-o, au încercat să tragă de timp până în decembrie. În schimb, anul acesta de la o singură creştere în ianuarie am avut încă una în august-septembrie-octombrie, în funcţie de furnizor“.

Astfel, dacă distribuitorii veneau cu o creştere de 5-10% în fiecare an, în 2023 au venit de două ori cu creşteri de preţ de câte 10%, ceea ce a pus presiune pe modelele de business construite până acum sau pe comportamentul clienţilor finali.

„Acest lucru s-a resimţit foarte mult, mai ales că a doua creştere a venit înainte de ultimul trimestru, care era în mod tradiţional perioada cu cele mai mari vânzări“.

Presiunea preţurilor şi a inflaţiei în general i-a împins pe clienţi spre pro­duse mai ieftine chiar şi atunci când vine vorba de produse cos­metice.

„O tendinţă în momentul de faţă este orientarea clientului spre pro­duse mai ieftine. Este un trend pe care l-am observat, produsele private label care nu au o tradiţie şi care vin cu o ofertă imbatabilă de multe ori“.

Esteto este un retailer online spe­cializat în produse destinate fe­meilor. Compania a fost fondată de Octavian şi Elena Jomir în 2013, ei doi având înainte un salon în zona de cosmetică, pe care l-au închis destul de repede, concentrându-se pe partea de retail.

Platforma online Esteto listează în mod direct circa 50.000 de produse destinate femeilor, iar compania operează şi un marketplace pe care sute de parteneri listează în total aproape 900.000 de produse şi care cuprinde categorii precum cărţi, home&deco, jucării, fashion, ceasuri sau bijuterii.

„Markeplace-ul merge bine, a trebuit să luăm nişte decizii anul acesta pentru că a trebuit să renunţăm la unele categorii de produse, am renunţat definitiv la categoria de parfumuri, am adăugat categorii noi şi încercăm să diversificăm categoriile pe care le oferim partenerilor pentru listare de produse“.

Compania a investit anul trecut circa 2 milioane de euro pentru a achiziţiona o clădire în comuna Jilava, judeţul Ilfov, pentru a o transforma în depozit. Clădirea are 5.400 mp, iar Esteto o va ocupa pe toată, deşi estima iniţial că are nevoie doar de jumătate din clădire. Antreprenorii au investit şi în acest an încă aproape 500.000 de euro în această clădire.

„Anul trecut am făcut o investiţie pe partea interioară, anul acesta am mers pe exterior. (...) În total, am avut un buget de vreo 500.000 de uro, din care am investit până acum aproximativ 300.000 de euro, pentru că aiba ne-au ieşit actele pentru partea de autorizaţie de incendiu ISU, urmează să facem şi resul investiţiei, dar probabil că o parte din ea o să se ducă în 2024“.

Esteto a ieşit şi pe pieţele externe cu businessul de retail, iar 10% din vânzările companiei sunt realizate pe pieţele din Ungaria şi Bulgaria, un procent care a rămas constant în ultimii ani.

Cifra de afaceri a companiei a rămas relativ stabilă în 2022, la 6,9 mil. euro, după o creştere de 74% în 2021. Pentru anul acesta, compania ţinteşte o creştere de 10%. Numărul de angajaţi este cuprins între 35 şi 40.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank