ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Panimon din Bacău vrea să cucerească piaţa naţională cu brandul propriu de făină şi panificaţie. Compania va deschide cinci magazine noi în 2024

18.03.2024, 00:05 Autor: Alex Ciutacu

♦ Panimon are astăzi opt magazine proprii, dintre care patru au fost rebranduite pe noul concept ♦ Cifra de afaceri la nivel de grup s-a ridicat la 155 de milioane de euro în 2023, comparativ cu 136 de milioane de euro în 2022.

Grupul Agri­cul­torul-Panimon pari­a­ză pe bran­dul pro­priu de făină şi de panificaţie şi vrea să se extindă la nivel naţional cu ambele categorii de pro­du­se, ceea ce duce in­clu­siv la o extindere a reţelei de magazine proprii Pa­nimon, a explicat Ovidiu Bucătaru, CFO al gru­pului Agricultorul-Pani­mon, în emi­siu­nea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Avem un lanţ de magazine sub noul Panimon Atelier, produse care se regăsesc astăzi doar în judeţul Bacău, dar avem un plan de dezvoltare con­cret pentru ceea ce însemană trecerea în judeţele limitrofe, accesarea jude­ţe­lor şi localităţilor cu potenţial de cum­părare ridicat, mai ridicat decât zo­na în care activăm“.

Astăzi, Pani­mon are 8 magazine pro­prii dintre care 4 sunt rebranduite sub noua for­mă Panimon. În 2024, compa­nia are în plan 5 magazine noi.

„Ne uităm la judeţul Bacău în con­tinuare ca dezvoltare, noi fiind prezenţi pe Valea Trotuşului, Moineşti, Târgu Ocna, Oneşti, lucrăm spre a merge către municipiul Bacău. Vizăm cinci magazine în acest moment şi ne uităm spre Iaşi, Bucureşti, Cluj“.

Compania a început să participe la diferite evenimente private care îi oferă vizibilitate în încercare de a se extinde la nivel naţional.

„Am vrut să testăm prima dată ce spune piaţa locală, ce ne spun pieţe precum Bucureşti, Cluj, Iaşi, prin evenimentele acestea. Feedback-ul este pozitiv, cuantificabil şi suntem în următoarea etap de dezvoltare pentru această linie de business. Până la finalul anului 2024 vrem să intrăm în judeţele limitrofe, Iaşi, Vrancea, urmând să testăm să avem o prezenţă în Bucureşti în următoarele 6-12 luni“.

Bugetul per fiecare magazine diferă în funcţie de locaţie şi dimensiune, în contextul în care costul pentru o locaţie pe noul concept Panimon este de circa 1.500-2.000 euro/mp.

„Depinde mult de suprafaţă, noi am avut un concept premium care a presupun cheltuieli pe palierul de 1.500-2.000 euro/mp. Este o sumă foarte mare, dar valorile s-au ridicat având în vedere că am vrut să aducem un concept nou pentru piaţa din România“.

Grupul Agricultorul-Panimon implementează în prezent un plan multianual de investiţii de peste 100 de milioane de lei, din care aproximativ 33 de milioane de lei au fost dedicaţi unui proiect de reparaţie capitală şi retehnologizare pentru moara companiei.

„Suntem în ultima etapă a procesuui de retehnologizarea a componentei de morărit, un proces început în 2021, cu un CAPEX total de 6,5 milioane de euro. Avem bugetat pentru anul acesta 2,5 milioane de euro, iar retehnologizarea va fi finalizată în iulie 2024, urmând ca din august să reuşim să aducem randamente superioare“.

În urma unei retehnologizări care include digitalizare, inteligenţă artificială şi machine learning, capacitatea de morărit va creşte cu 20-25%, utlizând aceleaşi resurse. Astfel, moara cu o capacitate anuală de 45.000-50.000 de tone va aduce pe piaţă anual aproximativ 65.000 de tone de făină de calitate superioară odată cu finalizarea retehnologizării.

În paralel, compania a investit circa 500.000 de euro într-o componentă de depozitare pentru făină, un proiect care vine la pachet cu o zonă de împachetare. Panimon vinde făina sub brand propriu.

„Distribuţia este reprezentată atât de fabricile de panificaţie, cât şi de retail. Vorbim cu precădere de retail, prezenţă naţională în reţelele de magazine, având încheiate şi în curs de implementare parteneriate cu reţele de magazine, cu key account-uri cu distribuţie la nivel naţional“.

Făina Panimon este prezent în două reţele naţionale şi este utilizată inclusiv de producători de panificaţie cu prezenţă în toată ţara. Totodată, făina Panimon ajunge în produsele proprii de panificaţie.

Compania produce circa 12 tone de panificaţie pe zi, pe care le vinde în proporţie de 80% prin magazine proprii, restul fiind împărţit între key accounts şi magazine locale. Grupul pregăteşte un proiet de 6,5 mil. euro pentru dublarea producţiei pe panificaţie, până la 24 de tone pe zi.

„În acest moment lucrăm la proiectul pe AFIR pe DR23, urmând să depunem un proiect de 6,5 milioane de uro, adică planul de a ajunge la o capacitate de producţie de paniicaţie de 24 de tone pe zi lucrătoare este în implementare. Aşteptăm doar deschiderea măsurii, avem ghidul, lucrăm la proiectul pentru a-l depune“.

Pe lângă businessul de morărit şi panificaţie Panimon, pilonul principal al grupului din punct de vedere al volumelor este compania Agricultorul. Businessul a pornit de la producţie vegetală pe aproximativ 3.000 de hectare pe raza judeţului Bacău, iar astăzi este un jucător relevant în comerţul cu cereale şi inputuri pentru agricultură, având capacităţi de stocare proprii şi prin parteneriate care se ridică la aproximativ 300.000 de tone.

Planul multianual de investiţii cuprinde şi o componentă de 34 de milioane de lei care a vizat investiţii în bazele operate de Agricultorul.

Cea mai mare companie din grupul construit şi controlat de antreprenorul Mihai Ilie este Agricultorul, cu o cifră de afaceri de 533 de milioane de lei în 2022 şi un profit EBITDA de circa 90 de milioane de lei.

A doua companie ca dimensiune din grup este Panimon, cu afaceri de 127 de milioane de lei în 2022. A treia companie din grup este Agrotehnogrup, compania care va opera producţia vegetală pe cele 3.000 de hecetare, care a avut o cifră de afaceri de 84 de milioane de lei în 2022.

Dacă la nivel agregat cifra de afaceri s-a ridicat la aproximativ 136 de milioane de euro în 2022, anul 2023 a adus o cifră de afaceri cumulată de 155 de milioane de euro. Numărul de angajaţi este relativ stabil la 400 de persoane.

„Am recuperat pe final de an în ceea ce priveşte Agricultorul. Am reuşit per total să avem o creştere de două cifre la nivel de grup cu o uşoară corecţie în ceea ce priveşte componenta de cifră de afaceri pentru Agrotehnogrup şi cu o corecţie uşoară în cazul Panimon din cauza opririlor de producţie programate în procesul de retehnologizare“.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank