ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Pofta Focului investeşte în utilaje şi accesează fonduri destinate dezvoltării rurale

01.09.2023, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

Circa 50% din vânzări sunt realizate prin platforme online precum Sezamo sau Freshful  Cifra de afaceri s-a ridicat la 150.000 de euro în 2022, iar pentru 2023 compania ţinteşte o dublare.

Producătorul local Pofta Focului are în derulare investiţii de circa 270.000 de euro, atât din fonduri proprii şi finanţări bancare, cât şi din fonduri nerambursabile, după ce a accesat submăsura 16.4a din Planul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR), a explicat Gica Neamţu, fondatoarea Pofta Focului, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Avem planuri de investiţii şi suntem în acest moment în accesarea unui program de acest tip. O parte din utilaje le-am cumpărat din fonduri proprii şi cu credite bancare pentru a creşte productivitatea muncii şi a fi mai eficienţi. Un altul este un proiect pe care îl implementăm acum pe submăsura 16.4a. De asemenea, ne uităm către panourile fotovoltaice, urmărim programele care apar şi suntem mereu deschişi în a accesa ceva care ne este util“. Investiţiile realizate din fonduri proprii se ridică la aproape 20.000 de euro, iar proiectul accesat prin submăsura 16.4a vizează marketing, utilaje şi IT.

O parte este nerambursabilă, dar o parte vine cu o nevoie de cofinanţare de 30%.

„Capacitatea de producţie va fi mai mare. Ea este eşalonată în timp, deci nu vom avea mâine nişte utilaje în curte şi poimâine dublăm producţia. Mai mult, cea mai mare parte din cei 250.000 de euro i-am folosit pentru marketing, pentru că mi se pare investiţia cea mai bună în acest moment“.

Produsele Pofta Focului au devenit mai cunoscute la nivel naţional odată cu perioada pandemiei, când comerţul alimentar şi-a făcut loc tot mai mult în online, iar românii încercau să cumpere mai multe produse locale. Totuşi, creşterea comaniei trebuie să fie susţinută în continuare şi de investiţii în marketing.

„Avem de toate, avem borcane frumoase, avem produs bun, etichete, poveste, naming, avem de toate, ne mai trebuie nişte marketing. O mare parte din aceşti bani se duc pe marketing, ori nu ne aştetăm să culegem roadele mâine dimineaţă. Avem nevoie de timp“.

Compania produce diferite tipuri de zacuscă, sosuri şi salate, iar în 2022 producţia s-a ridicat la aproximativ 50.000 de unităţi.

„Anul acesta e ceva mai bine. Noi întotdeuana rămâneam undeva în septembrie-octombrie fără stoc pe anumite produse, iar anul acesta am crescut cantitatea de produse pe aceste sortimente care anul trecut ne-au prins cu visteria goală. Pe unele sortimente am crescut şi de cinci ori cantitatea“.

Anul 2022 a fost unul complicat pentru micii producători, întrucât a venit deodată cu o suită de costuri în creştere, de la cele de energie, la cele pentru materii prime sau ambalaje. Gica Neamţu a povestit că în acest an nu a mai existat această volatilitate.

Mai mult, Pofta Focului pregăteşte şi o serie de produse noi, dar antreprenoarea nu vrea să se grăbească cu ele în piaţă.

„Avem pe rampa de lansare produse noi, dar am dezvoltat acest business pas cu pas. Dacă urci repede nişte trepte, te ia ameţeala şi te clatini. Am zis să facem lucrurile cu temei, gospodăreşte, urcăm o treaptă, două, mai stăm puţin să ne aşezăm, mai urcăm o treaptă“.

Canalele de vânzare au variat în ultimii ani pentru producător, dar în prezent circa 50% din vânzări sunt realizate pe platforme online precum Sezamo sau Freshful, restul fiind vândut prin băcănii.

Cifra de afaceri s-a ridicat la 150.000 de euro în 2022, iar compania ţinteşte o dublare pentru acest an.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank