Reducerea amprentei de carÂbon devine o cerere tot mai mare pentru transportatori, motiv pentru care sunt căutate soluÅ£ii pentru a transporta pe tren sau cu un camion electric.
„Cererile de reducere a emisiilor de CO2 cresc de la un an la altul. Åži noi avem planuri pentru a transporta pe feroviar spre nordul Italiei, Germania, lucrăm la o conexiune cu FranÅ£a ÅŸi Spania. Este un lucru foarte bun. Dar problema este România, pentru că până în vestul ţării trebuie să ajungi pe roÅ£i. Pe feroviar în RoÂmânia pierdem foarte mult timp, nu avem o estimare, motiv pentru care preferăm să mergem pe roÅ£i după care transferăm pe platforme feroviÂare“, a explicat Sergiu Iordache, maÂnaging director DSV Road în cadrul emisiunii ZF InvestiÅ£i în România! Un proiect ZF & CEC Bank.
Până în 2030, România va fi preÂgătită pentru folosirea camioanelor eÂlecÂtrice pentru transportul de mărÂfuri la nivel naÅ£ional, nu doar la nivel local. ÃŽn acest sens, 30% din transÂportul de mărfuri din România poate fi făcut cu ajutorul camioanelor elecÂtrice în următorii ÅŸapte ani, potrivit estimărilor DSV Road, a treia cea mai mare companie de transport de mărfuri din Europa. Astfel, reÂprezenÂtanÅ£ii companiei estimează că 3 din 10 camioane pentru activitatea de transÂport de mărfuri în România vor fi camioane electrice, odată ce vor fi făcute investiÅ£ii în implemenÂtarea de staÅ£ii de încărcare în centre logistice.
Momentan nu sunt diferenÅ£e mari între România ÅŸi alte ţări din Europa la capitolul camioane elecÂtriÂce, urmând ritmul de adaptare interÂnaÂÅ£ional. De altfel, nicăieri în lume nu este încă dezvoltat transportul cu camioane electrice, în contextul în care momentan autonomia unui caÂmion electric este de 200-500 km. Din acest punct de vedere, camioaÂnele electrice nu pot fi folosite pe disÂtanÅ£e lungi, pentru transport internaÂÅ£ional, ci doar pentru distribuÅ£ie, pe distanÅ£e scurte, care însă au ÅŸi preÅ£ul cel mai mare. Printre companiile care au adoptat transportul electric se nuÂmără ÅŸi Blue River, care aprovizioÂnează inclusiv magazine Lidl.
Potrivit datelor DSV Road, în România sunt folosite deja camioane electrice pentru transport de mărfuri pe distanţe scurte, în general în oraşe sau între judeţe. În prezent, un camion electric poate parcurge până la 10.000 km pe lună, faţă de 12.000-14.000 km pe lună pentru un camion care foloseşte combustibil fosil.
Timpul de încărcare la o staţie de încărcare rapidă este de 90 de minute pentru un camion electric, iar la o staţie obişnuită de 380 V timpul de încărcare este de 12 ore.
De altfel, în prezent, camioanele electrice sunt încărcate în staţii dedicate, însă în viitorul apropiat ar putea fi dezvoltat un sistem complet de încărcare în punctele cheie ale traseului unui camion. Astfel, depozitele ar putea deveni principalele puncte de încărcare pentru camioane electrice în România, potrivit reprezentanţilor DSV Road.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE