ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Sergiu Iordache, DSV Road: Avem cereri pentru a reduce emisiile de CO2, dar până la graniţa de vest mergem pe roţi, după care pe tren

11.09.2023, 00:05 Autor: Bogdan Alecu

Reducerea amprentei de car­bon devine o cerere tot mai mare pentru transportatori, motiv pentru care sunt căutate soluţii pentru a transporta pe tren sau cu un camion electric.

„Cererile de reducere a emisiilor de CO2 cresc de la un an la altul. Şi noi avem planuri pentru a transporta pe feroviar spre nordul Italiei, Germania, lucrăm la o conexiune cu Franţa şi Spania. Este un lucru foarte bun. Dar problema este România, pentru că până în vestul ţării trebuie să ajungi pe roţi. Pe feroviar în Ro­mânia pierdem foarte mult timp, nu avem o estimare, motiv pentru care preferăm să mergem pe roţi după care transferăm pe platforme ferovi­are“, a explicat Sergiu Iordache, ma­naging director DSV Road în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF & CEC Bank.

Până în 2030, România va fi pre­gătită pentru folosirea camioanelor e­lec­trice pentru transportul de măr­furi la nivel naţional, nu doar la nivel local. În acest sens, 30% din trans­portul de mărfuri din România poate fi făcut cu ajutorul camioanelor elec­trice în următorii şapte ani, potrivit estimărilor DSV Road, a treia cea mai mare companie de transport de mărfuri din Europa. Astfel, re­prezen­tanţii companiei estimează că 3 din 10 camioane pentru activitatea de trans­port de mărfuri în România vor fi camioane electrice, odată ce vor fi făcute investiţii în implemen­tarea de staţii de încărcare în centre logistice.

Momentan nu sunt diferenţe mari între România şi alte ţări din Europa la capitolul camioane elec­tri­ce, urmând ritmul de adaptare inter­na­ţional. De altfel, nicăieri în lume nu este încă dezvoltat transportul cu camioane electrice, în contextul în care momentan autonomia unui ca­mion electric este de 200-500 km. Din acest punct de vedere, camioa­nele electrice nu pot fi folosite pe dis­tanţe lungi, pentru transport interna­ţional, ci doar pentru distribuţie, pe distanţe scurte, care însă au şi preţul cel mai mare. Printre companiile care au adoptat transportul electric se nu­mără şi Blue River, care aprovizio­nează inclusiv magazine Lidl.

Potrivit datelor DSV Road, în România sunt folosite deja camioane electrice pentru transport de mărfuri pe distanţe scurte, în general în oraşe sau între judeţe. În prezent, un camion electric poate parcurge până la 10.000 km pe lună, faţă de 12.000-14.000 km pe lună pentru un camion care foloseşte combustibil fosil.

Timpul de încărcare la o staţie de încărcare rapidă este de 90 de minute pentru un camion electric, iar la o staţie obişnuită de 380 V timpul de încărcare este de 12 ore.

De altfel, în prezent, camioanele electrice sunt încărcate în staţii dedicate, însă în viitorul apropiat ar putea fi dezvoltat un sistem complet de încărcare în punctele cheie ale traseului unui camion. Astfel, depozitele ar putea deveni principalele puncte de încărcare pentru camioane electrice în România, potrivit reprezentanţilor DSV Road.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank