ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Un proiect ZF&CEC Bank. Emil Munteanu, Atra Doftana: Vrem să ne extindem şi să luăm în administrare pentru a integra în conceptul Atra noi pensiuni

14.12.2021, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Proprietarii pensiunii Atra Doftana se aşteaptă ca businessul să urce per total cu 30% în 2021 datorită creşterii cererii pentru turism în România.

Businessul Atra Doftana, pensiunea din Valea Doftanei, creşte pentru al doilea an cu circa 30% pe măsură ce şi cererea a urcat.

„Au fost doi ani grei şi plini de provocări. A fost o oportunitate această pandemie deoarece mulţi români nu au mai plecat din ţară în concediu şi au călătorit în ţară. Am investit în extinderea capacităţii de servire la exterior, dar şi în bucătărie pentru a servi cât mai repede. Ne-am adaptat din mers şi chiar dacă am stat închişi două luni în lockdown, am înregistrat o creştere a veniturilor în 2020 de 30% faţă de 2019. În 2021 în urma unor noi investiţii – două noi proiecte majore, inclusiv deschiderea unei noi locaţii Mira by Atra – am amenajat un rooftop deasupra camerelor“, a spus Emil Mun­teanu, pro­prietarul pensiunii Atra Doftana.

În total în 2021 Emil Munteanu a investit 100.000 de euro în amenajarea noii locaţii plus noul rooftop amenajat în locul parcării, deasupra spaţiilor de cazare.

„Rezultatele s-au văzut anul acesta şi în special în timpul verii, iar după 15 octombrie a existat un recul, iar veniturile noastre încă sunt în creştere faţă de 2020. Ne aşteptăm să depăşim valoarea de 1 mil. euro venituri anul acesta, o creştere de 25-30% faţă de 2020. Noua pensiune a reprezentat o oportunitate descoperită în toamna anului trecut. Este o locaţie pe care am luat-o în administrare şi nu este construită de noi, dar amenajarea şi conceptul au fost realizate până în 15 aprilie 2021 şi au fost realizate la standardele Atra. Acolo servim spre exemplu doar micul dejun, în timp ce restul serviciilor sunt realizate tot la Atra Doftana iar noi asigurăm transferul între locaţii“, a spus Emil Munteanu.

El a subliniat că mai departe vizează o extindere pe modelul actual, prin preluarea altor imobile şi reproiectarea acestora pentru a le integra în conceptul Atra Doftana. În plus, şi turismul din zona Doftanei creşte, în condiţiile în care aceasta este o zonă cu acces mai facil decât Valea Prahovei, unde turiştii stau cu orele blocaţi în trafic.

„Comunitatea este importantă iar noi reprezentăm zona turistică a comunei, motiv pentru care pi autorităţile locale au înţels asta şi au investit în infrastructură. Discutăm cu primăria şi celelalte pensiuni din zonă pentru a crea o asociaţie a pensiunilor din zonă pentru a avea o mai mare putere de negociere în faţa furnizorilor. Noi încercăm să ne aprovizionăm cât mai mult din comunitate şi din Prahova. Din cei peste 30 de angajaţi ai firmei, 24-25 sunt din localitate spre exemplu. Avem o grădină a noastră în Valea Doftanei spre exemplu, avem păstrăvării în zonă, stâne şi păduri de unde culegem ciuperci, fructe de pădure, leurdă, muguri de brad sau flori de soc”, a spus Emil Munteanu.

El a subliniat că sunt clienţi care vin să lucreze de acolo şi au investit în infrastructura de internet pentru a face faţă cererii. Iar următorul pas îl reprezintă expansiunea zonei.

“Chiar pe partea cu Atra, sunt în construcţie trei noi pensiuni iar acestea nu numai că nu reprezintă concurenţă, ci ajută turismul din zonă pentru că promovează Valea Doftanei. Pe viitor luăm în calcul să deschidem în Bucureşti un restaurant sub umbrela Atra Doftana dar nu acum”.

El a subliniat că de câteva luni de zile restaurantul este driverul principal al afacerii.

Restaurantul din cadrul complexului turistic Atra de pe Valea Doftanei, judeţul Prahova, a avutîn 2020 încasări de circa 1,9 milioane de lei, cu peste 50% mai mari decât în 2019. Poziţionat pe segmentul de fine dining, restaurantul a contribuit anul trecut cu 63% la bussinessul din turism, ponderea fiind în urcare de la 57% în 2019.

Per total, afacerea a crescut cu 31% în pandemie faţă de perioada de dinainte, iar restaurantul a fost principalul motor. Compania Top Resorts, cea care administrează complexul turistic, a avut o cifră de afaceri de 2,2 milioane lei în 2019, plus 15% şi de 3 mil. lei în 2020, în creştere cu 33%.

Acest butic hotel are o capacitate de cazare de 10 camere şi are un restaurant cu 80 de locuri la interior şi alte 75 pe terase. Astfel, în economia businessului Atra, restaurantul este pilonul principal ca cifră de afaceri, întotdeauna a fost aşa, spune antreprenorul Emil Munteanu, unul dintre fondatori.

Complexul turistic Atra a fost deschis în 2011 după o investiţie de peste un milion euro realizată de patru antreprenori locali.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank