ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Un proiect ZF & CEC Bank: Károly Nagy, Promelek XXI: Investim în propriile produse şi livrăm tablouri pentru automatizări

03.02.2022, 18:30 Autor: Bogdan Alecu

Cererea de soluţii electrice este în continuă creştere de peste 20 de ani.

Compania clujeană Promelek XXI, unul dintre principalii jucători ai pieţei locale de echipamente electrice, parte a grupului spaniol Elektra, mizează, în acest an, pe un avans cu 15% al business-ului la cca 27,5 mi­lioane de euro.

Compania estimează pentru acest an şi menţinerea ratei de profit la 3%.

„Estimăm că vom încheia anul cu un avans, atât al vânzărilor, cât şi al marjei de profit aferente acestora, cu minimum 15% versus anul anterior, în ciuda contextului de piaţă. În 2021 ne-am confruntat cu provocări precum indisponibilitatea de marfă şi materii prime sau creşterile dramatice ale preţurilor. Cu toate acestea, am găsit soluţiile potrivite care să ducă la dezvoltarea businessului fără a afecta rezultatele“, a declarat Károly Nagy, director general promelek XXI.

Business antreprenorial 100% românesc, compania denumită iniţial Promod a devenit, în 2011, parte a grupului spaniol Elektra. În 2016, compania a trecut printr-un amplu proces de rebranding şi a devenit Promelek XXI.

De asemenea, conform afirmaţiilor sale, în ultimii 8 ani compania a investit peste 1,9 mi­lioane de euro în dezvoltare, cât şi în achiziţia de participaţii în alte companii adiacente.

În acest moment, compania este printre furnizorii de aparataj (prize, întrerupătoare), produse de management cabluri (tuburi flexibile şi rigide, doze, canal cablu şi acce­soriile aferente), conectică (prelun­gitoare, coliere, derulatoare), protecţie (întrerupă­toare automate, cofrete) şi tablouri electrice. De altfel, Promelek XXI deţine şi un atelier de tablouri electrice ce furnizează servicii cu valoare adaugată mare, cu focus pe clienţii industriali. În acest moment, compania activează prin două sedii şi depozite în Cluj-Napoca şi Bucureşti, dispunând de o ofertă ce însumează peste 35.000 de produse.

„Noi facem şi tablouri pentru automa­tizări, activitate demarată în urmă cu nouă ani şi deservim producători de maşini de ambalat, freze şi strunguri industriale mari. În acest atelier am investit în dotări, echipamente, tehnologie şi în instruirea oamenilor. Nu livrăm un tablou electric simplu, ci unul gata programat sau mai complex, de automatizare pentru freze. Avem o divizie pentru clădiri automatizate, inteligente“, a spus Károly Nagy.

El a subliniat că în continuare cererea de soluţii electrice este în creştere, iar potenţialul este ca în următorii ani piaţa să se dubleze.

„Cererea de soluţii electrice este în continuă creştere de peste 20 de ani. Au fost perioade cu probleme, precum criza din 2008 însă cererea de produse electrice a venit cu creştere. Vedem şi perspectiva partenerilor din Spania unde consumul de produse electrice per capita este mai mult de dublu decât în România, şi încă nu am vorbit de ţări şi mai dezvoltate precum Franţa sau Germania. Trendul este în creştere. Spre exemplu ne uităm câte prize avem acum în casă şi câte avem acum. Acum discutăm şi de mobilitate electrică care creşte foarte mult. Maşinile electrice sunt peste tot. Cererea este în creştere. În cei 25 de ani am întâlnit multe provocări. În 2021 am avut una nouă - cererea era mai mare decât oferta şi disponibilitatea de produse. Întârzierile de materiale ne-au afectat şi pe noi. Căutăm soluţii alternative pentru continuitate“, a spus directorul companiei.

Ei au mizat în continuare pe creşterea suprafeţei logistice pentru a creşte volumele stocurilor, având în vedere problemele legate de aprovizionare.

„În 2021 am investit cât nu am investit niciodată în stocuri. Noi nu deţinem depozite, ci închiriem şi avem parteneriate pe termen lung. Conjunctural în 2019 am dublat spaţiul de depozitare în sediul nostru de lângă Cluj iar acest lucru ne-a ajutat în 2020 şi 2021. În 2020 eram cu depozitul la 30% iar acum suntem la 95% capacitate. Avem în Apahida circa 6.000 mp suprafaţă logistică, am mărit şi suprafeţele de birouri. De câţiva ani reducem constant achiziţiile din China din cauza scumpirilor. Vorbim de un trend crescător mai mare decât în Europa, iar competitivitatea lor scade. În 2021 am mutat multe dintre soluţiile pe care le aduceam dinspre Asia, spre Polonia, România şi Croaţia. Am înlocuit cu succes soluţiile şi suntem şi mai competitivi în anumite situaţii. Căutăm în continuare şi în Asia parteneri mai puţin afectaţi de criza energetică din China“, a subliniat Károly Nagy.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank