Digitalizarea accelerează în Europa Centrală şi de Est inclusiv când vine vorba de centre comerciale, iar China şi piaţa asiatică pot reprezenta surse de inspiraţie.
„Acum 20 de ani făceam digital marketing din departamentul de IT pentru că celor de la marketing le era frică să se apropie de digitalizare. Acum am ajuns la big data şi inteligenţa artificială care schimbă acum modul în care structurăm datele. Înainte să revin în România, până acum doi ani am lucrat în China pentru branduri de beauty. Asia este mult mai avansată dar este această idee că atunci când prinzi din urmă, o faci cu paşi mai rapizi. România şi CEE vor ajunge din urmă Asia şi America mai repede şi mai intuitiv pentru clienţi pentru că nu vom repeta greşelile din care ei au învăţat. China are drept competiţie directă SUA, au scara şi populaţia şi forţa de execuţie foarte puternică. Am învăţat multe acolo, modul în care digitalizarea influenţează viaţa de zi cu zi, experienţa online şi offline a omnichannel“, a spus Oana Laza, chief digital officer, NEPI Rockcastle în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Ea a lucrat doi ani în China înainte de a reveni în România pentru P&G Beauty ca chief digital officer.
Ea a coordonat implementarea aplicaţiei de loialitate SPOT implementată de NEPI Rockcastle şi care a ajuns la 100.000 de utilizatori şi peste un milion de bonuri scanate, în cele 17 centre comerciale în care aplicaţia este disponibilă în România.
„Sunt puţine companiile în CEE care au o astfel de funcţie şi ţine de strategia digitală a NEPI Rockcastle. Transformăm modul în care se face businessul relativ tradiţionalist de retail şi real estate şi care are multe oportunităţi de inovare. SPOT este o aplicaţie de loialitate şi o aplicaţie de marketing şi vedem cum îmbunătăţim experienţa clientului. Primim informaţii prin care înţelegem ce doreşte clientul. O medie este de 3-4 vizite pe lună din partea clienţilor. Fiecare mall are particularităţile sale, avem malluri foarte mari, care sunt destinaţie de weekend sau pentru cei din zona de birouri precum Promenada, unde mulţi merg la restaurante. Sunt oameni care vin foarte des, alţii care vin doar la cinema“, a explicat Oana Laza.
Conform datelor înregistrate în ultimul an, în aplicaţia SPOT, utilizatorii activi fac în medie 3 vizite pe lună la un centru comercial din portofoliul NEPI Rockcastle, iar produsele cel mai des achiziţionate fac parte din categoriile: haine, electrocasnice şi electronice, produse de îngrijire corporală, farmaceutice. Cea mai folosită funcţionalitate din aplicaţie este scanarea bonurilor, 1 din 2 utilizatori apelând la aceasta. De asemenea, 20% dintre sesiunile de cumpărături se completează cu o pauză petrecută la restaurante sau cafenele. Mallul este principala destinaţie pentru achiziţionarea de articole şi accesorii vestimentare, 1 din 3 bonuri scanate prin SPOT fiind din categoria fashion.
Centrele comerciale sunt recunoscute ca una dintre destinaţiile preferate de familii, iar conform datelor NEPI Rockcastle, 75% dintre părinţi combină cumpărăturile şi activităţile dedicate celor mici cu alte tipuri de achiziţii, care vizează cel mai frecvent categoriile fashion, frumuseţe şi sănătate.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE