ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Victor Sula, HiSky: Vedem Bucureştiul drept un hub aviatic pe termen mediu şi lung, de aceea şi am propus zborul spre New York şi ne mai uităm şi la alte noi destinaţii

09.01.2024, 09:30 Autor: Bogdan Alecu

♦ Compania aeriană HiSky are în plan să zboare din Bucureşti către New York din iunie 2024, fiind pentru prima dată în ultimii ani când din România există zboruri transatlantice, iar acces la acestea vor avea şi cei din Chişinău şi Cluj-Napoca printr-un zbor de conexiune.

Victor Sula, deputy CEO al companiei aeriene HiSky, se aşteaptă ca Bucureştiul să de­vină un hub regional pentru zboruri lungi, pe măsură ce şi cererea va creşte odată cu eli­mi­narea, în viitor, a vizelor pentru Statele Unite.

„Lansând zborul spre New York, noi deja contăm şi pe un alt tip de trafic. Deja avem acum conexiuni cu Timişoara, Cluj-Napoca şi Chişinău. Vrem să poziţionăm Bucureştiul în lumea bună a aviaţiei. În plus, zborul spre New York ne ajută să ne creştem şi vizibi­litatea, iar conform datelor, sunt jumătate de milion de români în Statele Unite şi alte 200.000 în Canada“, a spus Victor Sula în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF & CEC Bank.

Zborurile către New York ar putea fi o premieră pentru piaţa locală, de unde nu a mai existat niciun zbor transatlantic de mai bine de două decenii. România a avut zbo­ruri transatlantice până la începutul anilor 2000, când Tarom a renunţat la aceste curse.

HiSky a fost înfiinţată în 2020 în Repu­blica Moldova, în cel mai dificil an pentru industria aviatică. În pofida provocărilor, Iulian Scorpan spune că pandemia i-a ajutat la dezvoltare şi compania a avut acces la ae­ro­nave mai noi. Iulian Scorpan a fost director în cadrul AirMoldova, fosta companie de stat a Moldovei, iar în 2018 şi-a încetat activitatea la operatorul aerian, apoi a ales să îşi deschidă propria companie.

HiSky operează din România zboruri internaţionale directe cu plecare de pe aero­porturile din Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi şi Baia Mare către destinaţii precum Tel Aviv, Bruxelles, Paris şi Dublin. Din Republica Moldova, pasagerii pot călători cu HiSky către destinaţii externe precum Milano, Paris, Dublin, Frankfurt şi Tel Aviv.

Compania are în operare o flotă de opt aeronave Airbus, cele mai multe A320, un A319, urmate de alte două aeronave Airbus A321 LR plus A330-200, care este cea de-a opta aeronavă care intră în flota HiSky

„Aeronava va opera şi alte curse lung curier. Strategia noastră este de a genera o utilizare cât mai mare a aeronavelor. Ar putea urma Chicago, Miami, Toronto, Montreal, zone cu foarte mulţi români şi cu cerere mare. Noi însă suntem o companie mică, nu avem capacitate financiară de a realiza totul dintr-o dată, însă mergem pas cu pas înainte“, a spus directorul adjunct.

El a subliniat că eliminarea vizelor de călătorie pentru români de către Statele Unite reprezintă un criteriu pe care l-au luat în calcul. „O să ne ajute, numărul turiştilor ca creşte, iar potenţialul de călătorii va fi mai mare“.

În România, dincolo de Cluj şi Timişoara vizează extinderi către noi oraşe, iar pe listă ar putea fi Oradea.

„O opţiune pentru noi este Oradea, pentru că e destul de depărtată de Bucureşti şi orarele de zbor care operează la acest moment sunt destul de neconfortabile pentru pasageri. Noi am încercat să oferim pentru Cluj posibilitatea călătorilor să vină dimineaţa să-şi facă treburile în Bucureşti şi să se întoarcă seara înapoi. Acelaşi orar am dat timişorenilor şi celor din Chişinău. Deci ne gândim că pe acelaşi principiu am putea să zburăm şi Iaşi şi Suceava şi Baia Mare şi Oradea. Urmează să decidem doar atunci când o să avem capacitatea necesară, flota necesară“, a subliniat Victor Sula.

 

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank