ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Grupul Agroland vrea să majoreze producţia până la 70-80 de milioane de ouă în 2024. Mai mult de 10% din producţia de anul trecut a ajuns la export în Germania, Belgia, Polonia şi Italia

14.03.2024, 00:06 Autor: Alex Ciutacu

Platforma avicolă de la Mihăileşti va ajunge la peste 300.000 de găini incluse în producţia de ouă în 2024, de la 250.000 de găini în 2023 Grupul încheie în acest an un ciclu de investiţii de 15 milioane de euro.

Grupul antreprenorial Agroland va majora producţia de ouă în anul 2024 şi îşi va concentra eforturile pe piaţa internă, după ce mai mult de 10% din producţia de anul trecut a ajuns la export în pieţe precum Germania, Belgia, Polonia şi Italia, a explicat Horia Cardoş, CEO şi fondator al Agroland, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.

„Vrem să ajungem la 70-80 de milioane de ouă de consum în acest an, depinde când reuşim să finalizăm investiţiile în noi capacităţi de producţie. Şi în continuare ne dorim să creştem“. În 2023, Agroland a produs în medie 5,5 milioane de ouă de consum pe lună, adică aproximativ 66 de milioane de ouă într-un an, fiind unul dintre cei mai mari producători din piaţa locală. Grupul deţine o platformă avicolă la Mihăileşti, lângă Bucureşti, unde anul trecut avea peste 250.000 de găini în producţie.

„Platforma de la Mihăileşti a fost foarte profi­ta­bilă anul tecut, ca majoritatea jucătorilor din pro­ducţia de ouă de consum. Asta ne dă posibilitatea să investim în continuare în creşterea capacităţilor. Vom ajunge la aproape 300.000 de găini în producţie în acest an, ceea ce ne califică drept unul dintre cei mai mari jucători top 2-3 în ceea ce priveşte produ­că­torii de ouă cod 2, adică nu în baterii, ci la sol. Este o poziţie bună, dar nu vrem să ne oprim aici“.

Antreprenorul a explicat că piaţa românească de ouă de consum este dominată astăzi de jucători autohtoni, spre deosebire de alte sectoare din zootehnie sau din producţia alimentară.

„Producţia ouălor este un business destul de complicat, în general cu marje mici. În ultimii ani se pare că România, datorită faptului că reuşim să producem furaje mai ieftine, cumva reuşim să fim noi ca industrie, şi noi ca Agroland în particular, mai profitabili decât producătorii din ţările vest-europene, ceea ce ne şi permite să exportăm ouă pe pieţele din Vest, aşa cum am făcut şi anul trecut“.

Circa 10-12% din producţia de ouă Agroland a plecat la export în 2023. Germania şi Belgia sunt principalele pieţe, dar producătorul a exportat şi în Polonia sau Italia. Anul 2024 a adus comenzi în creştere pe piaţa internă.

„Anul acesta avem o cerere în creştere din partea reţelelor de retail din România şi preferăm să servim piaţa românească fiindcă ne vedem viitorul pe această piaţă“.

Grupul Agroland a câştigat mai mult control asupra costurilor de producţie după ce a inaugurat în 2023 o nouă fabrică de furaje, în Işalniţa, lângă Craiova, în urma unei investiţii de 5 milioane de euro. În ceea ce priveşte anul 2024, principalele investiţii aflate în derulare se ridică la 3 milioane de euro şi vizează platforma avicolă de la Mihăileşti.

„Avem de modernizat şi de crescut capacitatea la fermele de la Mihăileşti cu aproximativ 80.000 de păsări. Asta înseamnă o investiţie de circa 1,5 milioane de euro în echipamente. Mai avem nişte echipamente pe care trebuie să le achiziţionăm pentru ambalare, sortare, tot la fermele de la Mihăileşti pentru ouăle de consum, deci în jur de 3 milioane de euro investim în platforma avicolă“.

În 2024, Agroland încheie un ciclu de investiţii de 15 milioane de euro în urma căruia a intrat mai puternic în producţie.

„Suntem în punctul în care ne-am dorit să fim, să reuşim să fim profitabili pe toate direcţiile de business, fie că vorbim de retail, fie că vorbim de producţie alimentară, fie că vorbim de hrană pentru animale sau hrană pentru animale de companie, fie că vorbim de divizia de agribusiness. Noi tot investim de câţiva ani şi am făcut cumva o înţelegere şi cu acţionarii că este momentul să arătăm şi noi nişte rezultate şi credem că în 2024 vom veni cu rezultate foarte interesante“.

O investiţie interesantă la care lucrează Agroland este proiectul de 1 milion de euro pentru producţia de ouă lichide, o materie primă necesară mai ales în industria de panificaţie şi HoReCa. Investiţia este întârziată fiindcă presupune o serie de aspecte de mediu mai complexe.

„Dar reuşim să facem colaborări cu producători de afară şi în măsura în care clienţii noştri ne cer putem să livrăm pe piaţa românească ouă lichide. Este o investiţie strategică pentru noi. (...) Fabrica de ouă lichide ne va ajuta să nu exportăm ouă, aşa cum exportăm astăzi, ci să exportăm un produs cu un adaos comercial cu o marjă mai mare“.

Grupul Agroland şi-a început activitatea în 1997, iar astăzi operează o reţea de circa 250 de magazine cu produse pentru grădină, animale de companie şi fermă, o platformă avicolă la Mihăileşti, judeţul Giurgiu - cu ferme de reproducţie, incubaţie pui şi ferme de producţie ouă de consum - precum şi un business de inputuri, o divizie de furaje, dar şi alte divizii, precum producţia de hrană pentru animale de companie.

Cifra de afaceri la nivelul grupului s-a ridicat la circa 64 mil. euro în 2023, comparativ cu 60 mil. euro în 2022. Ţinta de creştere pentru 2024 este de 16-17%. Numărul de angajaţi este de circa 500 de persoane.

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank