ZF Investiți in România

ZF Investiţi în România! Un proiect ZF & CEC Bank. Nicolae Trofin, Flip.ro: Clienţii caută servicii noi când vine vorba de telefoane mobile, vor garanţie şi asigurare, iar ţările din regiune cresc peste aşteptări

01.02.2024, 00:06 Autor: Bogdan Alecu

Flip Technologies, start-up-ul local fon­dat în 2019 care a dezvoltat un marketplace pentru achiziţia şi vânzarea de telefoane recondiţionate, mizează pe servicii pentru noi surse de creştere, pe lângă ex­pansiunea vânzărilor pe pieţe vecine precum Bulgaria sau Ungaria.

„Venim după un Black Friday, după o lună noiembrie bună în care am depăşit cifra de 3 milioane de euro în vânzări. A fost un obiectiv foarte, foarte ambiţios pe care l-am avut pentru flip.ro. Ce ne bucură şi mai mult este că partea de internaţional a mers peste aşteptări. Dacă operaţiunile din România s-au aliniat conform aşteptărilor pe care noi le-am avut, conform forecast-ului nostru pen­tru vânzări, Bulgaria şi Ungaria sunt ope­raţiuni care au performat foarte bine. Şi vorbim în Bulgaria un 10% peste plan şi o creştere 60% faţă de anul anterior. La fel şi în Ungaria, un post cu 12% peste plan şi o creştere de cinci ori mai mare decât în anul anterior. Bineînţe­les, în 2022 Ungaria era la început, dar totuşi o creştere consistentă“, a spus Nicolae Trofin, chief sales business partnerships la Flip.ro, în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank.

El explică faptul că aceste creşteri ale vânzărilor se pot transforma ulterior în noi surse generatoare de venituri pentru companie, prin servicii care pot veni în completare.

„Mai departe clienţii cer o garanţie suplimentară, o asigurare. Mai sunt şi accesoriile, pentru că sunt clienţi care vin către noi şi ne spun că vreau ca telefonul să vină cu folia montată, lucru pe care nu poţi să-l faci în cazul unui telefon nou, şi aşa mai departe“, a subliniat Nicolae Trofin.

El explică faptul că printre serviciile cerute de clienţi sunt cele legate de asigurare, în condiţiile în care sticla unui smartphone este cel mai sensibil punct al său, dar şi unul dintre cele mai costisitoare de reparat.

„Am lansat un nou serviciu de asigurare pentru smartphones deoarece telefoanele nu mai sunt doar simple instrumente de comunicare, ci au devenit din ce în ce mai complexe şi mai valoroase pentru noi toţi. Undeva între 5 şi 10% din clienţii care cumpără un smartphone ajung la un moment dat să aibă o daună şi asta înseamnă că mare parte din ei nu sunt protejaţi. Noi avem un parteneriat cu o companie din UK, care bineînţeles are sedii şi în Uniunea Europeană în Olanda, este vorba de Assurant“, a explicat Nicolae Trofin.

O altă sferă de interes este sustenabilitatea. OMV Petrom a ales să-şi vândă flota de telefoane către Flip.ro, într-o tranzacţie axată pe evitarea proceselor costisitoare de casare şi reducerea amprentei de carbon. Noua legislaţie europeană insistă pe rapoartele de sustenabilitate, iar Flip.ro anticipează un interes crescut din partea companiilor pentru această modalitate de conformare, având în vedere că oferă posibilităţi de reutilizare şi reciclare responsabilă a dispozitivelor mobile.

„Şi nu numai ei au venit către noi pentru a lua telefoanele, dar companiile ni le vând la un preţ mai de grabă simbolic. Pentru ei nu este un element care să vină, un element foarte important de profitabilitate. Mai degrabă ei vin şi le vând către flip.ro pentru a evita anumite procese de casare care sunt foarte costisitoare în interiorul companiilor şi care generează amprentă de carbon“, a explicat oficialul flip.r

O campanie Ziarul Financiar și CEC Bank