ZF IT Generation

Dumitru Gangaliuc, fondator BOLD – marketplace B2B pentru experienţe imersive: Dezvoltăm un marketplace în care brandurile şi agenţiile pot găsi artiştii potriviţi pentru experienţe imersive de promovare. Start-up-ul a aplicat recent pentru un grant de 150.000 euro

2 iun 2022 Autor: Ioana Nita

BOLD, start-up născut recent în cadul agenţiei Riift Studio din Republica Moldova, lucrează la o platformă de tip marketplace prin care îşi propune să pună în legătură brandurile sau agenţiile cu persoane creative cu ajutorul cărora să creeze experienţe imersive pentru clienţii lor prin intermediul unor soluţii tehnice inovative. Platforma va fi lansată public înspre sfârşitul anului, în luna noiembrie sau decembrie.

„Am pornit drumul din 2014 de fapt ca agenţie şi anul acesta în cadrul acceleratorului InnovX am coagulat conceptul acesta de marketplace - nu este încă lansat, dar lucrăm la el. Cercetarea pe care am făcut-o a arătat că sunt două tabere. Prima este tabăra artistului care are know-how-ul, poate să creeze, are deja soluţiile dezvol­tate, dar mai are propriile proble­me cu partea de vânzări, de marketing, cu partea de a atrage noi clienţi. Şi este a doua tabără, cea a brandurilor sau agenţiilor care sunt mereu în căutare de know-how, de soluţii inovative, imersive în care să atragă cât mai mulţi consumatori care să interacţioneze cu brandul lor şi la nivel emoţional. Şi atunci clientul care are bani, dar caută soluţii are nevoie de creativul care are soluţia dar care este în căutare de finanţare”, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Dumitru Gangaliuc (foto), fondator, BOLD.

Experienţele imersive pe care brandurile le pot oferi consumatorilor lor se bazează pe soluţii tehnice inovative care includ tehnologii precum realitate virtuală (VR - vitual reality) sau realitate augmentată (AR – augmented reality), dar nu numai.

„New media art este noua modalitate de a te exprima ca artist sau de a comunica prin cât mai multe simţuri omeneşti - privirea, atingerea, auzul, mirosul etc., toate simţurile date noi le îmbinăm ca să creăm experienţe în care tu când vii într-un spaţiu sau o expoziţie să interacţionezi cu ce este acolo. Trebuie să te mişti cu corpul, trebuie să spui ceva, să atingi ceva - tu eşti eroul principal al experienţei date şi atunci tu eşti pus în centrul atenţiei ca utilizator şi toată experienţa din jurul tău este creată pentru tine. Tot ce ţine de new media art întruchipează proiecţii, instalaţii interactive, activităţi imersive, AR, VR, tot ce cunoşti ca tehnologie”, a subliniat el.

Prin intermediul platformei BOLD brandurile sau agenţiile vor putea găsi lucrări deja făcute ale artiştilor pe care le vor putea accesa sau vor putea să comunice ce au nevoie şi să primească idei şi oferte de la echipe creative.

„De exemplu, eu sunt brand care vrea soluţii imersive pentru evenimente, festivaluri, conferinţe sau lansare de produs sau sunt o agenţie care am primit un astfel de brief şi caut să vin cu ceva cu adevărat <<bold>>, nu doar <<bold>> pe foaie, dar <<bold>> ca şi creaţie. Şi atunci agenţia care nu are departament de inovaţie de tech sau development în direcţia asta are nevoie de susţinere. Atunci noi ca platformă venim în susţinerea agenţiilor de BTL, cât şi a brandurilor care au nevoie de a face evenimente sau de a prezenta o interacţiune mai diferită cu consumatorii săi. Ei prin platforma ori pun brieful pe care îl au pentru a activa comunitatea pe care o avem sau care urmează să fie încă adunată, ori dacă agenţia şi clientul are o urgenţă - de exemplu, s-a confirmat că o să participe la un festival super mare peste o săptămână şi nu are când să dezvolte produsul personalizat, atunci poate să vină la noi pe platformă şi să deschidă o librărie de instalaţii şi să vadă care se potriveşte mai bine”, a explicat Dumitru Gangaliuc.

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR