• Leu / EUR4.9429
  • Leu / GBP5.8083
  • Leu / USD4.6098
ZF IT Generation

Ediţie specială ZF IT Generation. Andres Angelani, CEO al Cognizant Softvision: Diversitatea ajută la atragerea, dobândirea şi păstrarea talentelor în companie. Şi ajută la creşterea businessului atât ca număr de oameni, cât şi ca venituri

21 ian 2022 Autor: Alexandra Cepăreanu

Peste 80% dintre angajaţii şi candidaţii de pe piaţă, care fac parte din generaţia Z, spun că diversitatea în interiorul companiei este importantă atunci când îşi aleg un angajator.

Companiile trebuie să creeze un cadru în care angajaţii pot învăţa continuu şi îşi pot îmbogăţi şi dezvolta cunoştinţele şi abilităţile, ceea ce creează echipe puternice care contribuie la creşterea şi extinderea businessului, a spus în cadrul unei ediţii speciale a emisiunii ZF IT Generation Andres Angelani, CEO al producătorului de software Cognizant Softvision, producător de software ce deţine la nivel naţional studiouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara şi Baia Mare, în cadrul cărora lucrează peste 2.000 de angajaţi.

„Trebuie să înţelegem că trebuie să oferim un mediu de învăţare pentru oameni. Iar diversitatea este cu siguranţă unul dintre elementele de bază pe care trebuie să le oferim angajaţilor, pentru că ei fac compania să se dezvolte, să fie scalabilă şi internaţională. Există o tendinţă globală a companiilor de a migra spre diversitate, care le ajută să îşi construiască echipe puternice, dar şi să îşi sudeze echipele”, a susţinut Andres Angelani.

El a explicat că pentru a crea diversitate în cadrul unei companii, angajaţii din cadrul acesteia trebuie să fie expuşi mereu la lucruri noi, la tehnologii şi proiecte revoluţionare.

„Există multe nuanţe într-o companie cu adevărat diversă. În primul rând, angajaţii trebuie să fie expuşi la diferite culturi, mentalităţi, tendinţe, tehnologii. Spre exemplu, la Cognizant avem diversitate culturală şi geografică puternică, având la nivel internaţional circa 5.000 de angajaţi. Îi încurajăm ca atunci când călătoresc să intre în contact cu colegii din oraşul în care călătoresc, să viziteze studourile noastre din acel oraş, pentru a împărtăşi cunoştinţe cu ceilalţi colegi”, a adăugat CEO-ul companiei Cognizant Softvision.

Crearea unui cadrul divers în cadrul companiei ajută la dezvoltarea unei echipe bine pregătite, care poate face faţă provocărilor şi poate contribui la extinderea businessului, a mai spus Andres Angelani.

„Este greu să creşti profitul dacă nu ai echipa potrivită, talentul potrivit. Adoptarea diversităţii şi investiţiile în diversificare au un impact pozitiv în ceea ce priveşte veniturile companiei, sunt multe studii care arată asta. Spre exemplu, dacă ai o echipă diversificată poţi înţelege mai bine şi mai repede dorinţele unor clienţi. În consecinţă, acelaşi talent divers poate ajuta la creşterea încrederii clienţilor în companie şi a sensibilizării acestora, ceea ce face organizaţiile mai puternice.”

De asemenea, integrarea diversităţii ajută la atragerea candidaţilor şi retenţia angajaţilor. Andres Angelani a menţionat că studiile arată că peste 80% dintre angajaţii şi candidaţii din piaţa forţei de muncă, care fac parte din generaţia Z, spun că includerea diversităţii în interiorul companiei este importantă atunci când îşi aleg un angajator.

„Imaginaţi-vă că, în cazul nostru, diversitatea ne ajută cu păstrarea angajaţilor în cadrul companiei. Practic, diversitatea ajută la atragerea, dobândirea şi păstrarea talentelor în companie. Şi ajută la creşterea businessului atât ca număr de oameni, cât şi ca  venituri.”

Pe de altă parte, diversitatea nu poate fi creată peste noapte în cadrul unei organizaţii, fiind nevoie de timp şi investiţii pentru a putea crea un cadru unic de învăţare pentru fiecare angajat în parte, a explicat reprezentantul producătorului de software Cognizant Softvision.

„Diversitatea nu are o formulă care poate fi aplicată tuturor. Trebuie să creăm o comunitate şi să încercăm să oferim fiecărei persoane o experienţă unică de învăţare şi dezvoltare şi inclusiv să le oferim ocazia să intre în contact cu diferite tipuri de clienţi şi să colaboreze cu diferiţi manageri sau lideri. Cu cât echipa este mai diversă, cu atât e mai puternică şi mai coerentă”, a mai adăugat Andres Angelani.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR