ZF IT Generation

Ediţie specială ZF IT Generation. DevTalks Reimagined 2021. Modul de lucru hibrid va rămâne şi după pandemie. „Vedem că se află în curs de dezvoltare o nouă categorie de ingineri şi anume inginerul global, care poate munci de oriunde“

11 iun 2021 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ „Un element important rămâne cloudul. Iar folosirea celui mai adecvat cloud va deveni o practică standard“ ♦ „Vedem dezvoltarea inginerului global, care poate lucra de oriunde“ ♦ „Vom acorda prioritate echilibrului dintre viaţa personală şi cea profesională“ ♦ „Pentru 2021 avem planuri de a angaja cei mai talentaţi IT-şti, indiferent dacă este vorba de ingineri, cercetători în domeniul datelor sau cercetători în securitate“ ♦ „Ne concentrăm pe zona de securitate cibernetică.“

În contextul pandemiei, care a mutat interacţiunile în mediul online şi a dus la o mutare a angajaţilor spre munca de la distanţă, pe piaţa de IT au început să se dezvolte inginerii globali, au spus speakerii prezenţi în cadrul ediţiei speciale a emisiunii ZF IT Generation, dedicată DevTalks Reimagined 2021, cel mai amplu eveniment IT din România.

„Observăm o tendinţă globală, vedem că se află în curs de dezvoltare o nouă categorie de ingineri şi anume inginerul global, care poate munci de oriunde. Şi acest lucru nu este un lucru uşor, iar în viitor, vom vedea că inginerii ne vor ajuta pe toţi ceilalţi dintre noi“, a spus Victor Dornescu, head of innovation la RINF Tech, prezent în cadrul emisiunii.

El a adăugat că în ultimul timp, pe piaţa forţei de muncă dedicată sectorului de tehnologie, inginerii sunt mult mai deschişi spre proiecte în echipe.

„Vedem mai multă dorinţă din partea inginerilor să facă o muncă de echipă, să facă lucruri care îi duc în afara zonelor lor de confort. Este destul de interesant pentru noi să vedem cum se angajează tot mai mulţi oameni pe posturile de ingineri şi cât de mult se implicăm în proiecte. Putem asista la inginerie realizată local, în România.“

Şi Ovidiu Sutac, director country head EPAM România, consideră că întoarcerea completă a angajaţilor la birouri nu va mai avea loc nici când contextul pandemic se va sfârşi.

„Din perspectiva mea întoarcerea la vechile moduri de lucru pare extrem de puţin probabilă. În martie 2020, într-o zi toţi angajaţii s-au mutat la munca de acasă. Şi aici vorbesc de peste 40.000 de angajaţi la nivel global. Şi, de fapt, am observat o productivitate mai mare şi totul a mers online începând de la recrutare, integrare, livrare. Deci echipele ar fi putut să aleagă să lucreze în mod hibrid şi înainte de pandemie, din locaţii diferite, chiar dacă aveau naţionalitate diferită, fusuri orare diferite pentru că pot avea limba engleză şi tehnologia ca limbă comună. Aşa că pot spune că ne pregăteam pentru asta chiar şi înainte de COVID-19. Avem deja angajaţi în toată România. Şi vom continua în acest fel“, a spus Ovidiu Sutac.

Cristian Pană, managing director al Ubisoft Bucharest and Serbia, spune că şi companie pe care o reprezintă va adopta modelul hibrid de lucru şi după pandemie.

„Care este formula potrivită? Nimeni nu ştie exact. Cert este că la Ubisoft vom îmbrăţişa şi vom acorda prioritate echilibrului dintre viaţa personală şi cea profesională, asigurându-ne în acelaşi timp că produsele şi serviciile noastre îşi păstează calitatea“, a spus Cristian Pană.

Însă, una dintre provocările companiilor este să integreze în echipe şi angajaţii noi, lucru care este mai dificil atunci când este făcut de la distanţă.

„Integrarea angajaţilor cu munca de acasă nu a fost foarte greu de făcut, pentru că eram obişnuiţi să lucrăm de la distanţă. Aşa că ne-a fost destul de uşor să ne adaptăm la noua situaţie. Cu toate acestea, integrarea oamenilor noi este întotdeauna dificilă atunci când lucrezi de la distanţă. Astfel, construim de fapt o aplicaţie care să ne ajută în procesul de integrare al noilor angajaţi“, a mai spus reprezentantul Ubisoft.

De asemenea, principalul pariu al companiilor active pe zona de tehnologie este în continuare pe securitate cibernetică, cloud, inteligenţa artificială şi baze de date, a adăugat Adrian Florea, engineering manager la CrowdStrike.

„Este cumva evident, având în vedere natura businessului nostru, ca în ceea ce priveşte tendinţele tehnologice, principalul nostru pariu să fie securitatea cibernetică, cloud-ul, inteligenţa artificială şi bazele de date“, a explicat reprezentantul CrowdStrike.

 

 

Răzvan Sighinaş, chief security officer în cadrul ING România

► Pandemia a făcut, de fapt, foarte puţin pentru a ne schimba strategia, dar a făcut mai mult pentru a confirma că ceea ce credem este calea cea bună. Ne percepem ca fiind o companie de tehnologie cu licenţă bancară.

► Ceea ce am construit în ultimii doi ani este de fapt o platformă digitală - menită să ofere clienţilor noştri experienţe şi servicii individuale - care acoperă mai multe zone geografice şi ne permite să punem la dispoziţia clienţilor produse şi servicii digitale din industria bancară.

► Majoritatea interacţiunilor cu clienţii noştri, chiar şi în mod specific în România, sunt digitalizate şi pot fi accesate şi pe mobil, şi aceasta va fi strategia noastră pe termen lung.

► Avem o forţă de muncă şi ingineri extrem de talentaţi la nivel mondial. 25% din angajaţii noştri din bancă sunt ingineri. Peste 500 dintre angajaţii băncii sunt de fapt ingineri în România.

► Avem, de asemenea, un centru global de livrare, care are centre de expertiză dedicat în mod special tehnologiilor precum capabilităţile datalink cloud, core banking, pe care le construim şi le dezvoltăm aici în interior şi în parteneriat cu companiile de tehnologie din întreaga lume, şi apoi expunerea şi livrarea pe toate pieţele.

 

Adrian Florea, engineering manager la CrowdStrike

► În ceea ce priveşte noile proiecte, intenţionăm să continuăm dezvoltarea. Căutăm întotdeauna produse noi care să îi ajute pe clienţii noştri să îşi îmbunătăţească nivelul de securitate. Dar, din păcate, deoarece suntem o companie cotată la Bursă, nu pot oferi detalii specifice cu privire la aceste produse sau module noi.

► Falcon, platforma noastră care permite clienţilor accesul la informaţii brute din milioane de pagini web şi mii de site-uri web restricţionate este un fel de Google.

 

Victor Dornescu, head of innovation la RINF Tech

► Tendinţele din piaţă ne arată o creştere a apetitului către automatizare, adică mai multă automatizare, robotică şi primele momente pentru hiper-automatizare.

► Observăm că se angajează tot mai mulţi oameni pe posturile de ingineri şi sunt din ce în ce mai implicaţi în proiecte. Putem asista la inginerie realizată local, în România. Suntem un dezvoltator de software, dar vedem mai multă dorinţă din partea inginerilor să facă o muncă de echipă, să facă lucruri care îi duc în afara zonelor lor de confort.

► Am dezvoltat şi roboţi care nu au nevoie de interacţiune umană. Şi în această zonă intenţionăm să lansăm un alt produs destul de curând. Nu voi putea spune multe în acest moment, dar că este totuşi un robot şi ajută la tendinţele de hiper-automatizare din industria de retail.

 

Ovidiu Sutac, director country head EPAM România

► Lucrăm cu cele mai noi tehnologii, dar există şi produse software vechi. Pentru a fi la curent cu noile tehnologii şi dezvoltarea acestora, învăţarea continuă este inevitabilă. Oferim învăţare şi cunoştinţe bine structurate orientate către piaţă pentru angajaţii noştri, precum platforma noastră de învăţare, programe de mentorat şi o gamă largă de comunităţi profesionale, inclusiv tabere şi hackathoane care ne ajută să găsim candidaţi pe care să îi angajăm, ne ajută să ne dezvoltăm şi să ne perfecţionăm.

► În ceea ce priveşte planurile pentru anul în curs, România este una dintre pieţele în creştere şi vom continua să ne dezvoltăm aici. 

► În timpul pandemiei globale, companiile au fost forţate să-şi accelereze proiectul de transformare digitală. Provocările cu care se confruntă astăzi clienţii noştri în timp ce lucrează pentru a transforma organizaţia şi pentru a îndeplini aşteptările clientului continuă să devină tot mai complicate.

 

Amram Guttman, vice president R&D în cadrul Playtika

► Încep prin a spune că industria de gaming, în special în aceste zile, este importantă. Este un punct important în viaţa tuturor. Aproximativ 85% dintre jucători spun că se joacă pentru a se relaxa şi a scăpa de stres, iar 73% dintre ei spun că de fapt sunt fericiţi în timp ce se joacă. Şi doar pentru a alinia cifrele, vorbim despre peste 70% din populaţie, cuprinsă între 16 şi 64 de ani, deci, aproximativ 2,5 miliarde de oameni se joacă în toată lumea, ceea ce este un număr imens. Iar ceea ce am întâlnit în ultimul an a fost o creştere semnificativă.

► Provocarea în această afacere este modul în care putem continua să atragem milioane de oameni pentru a intra şi a juca jocurile.

► O altă provocare pe care o vedem este cu toate datele, inteligenţă artificială. Deci, aceasta este una dintre cele mai mari provocări în construirea unor modele pe care le prezicem - cum se vor comporta jucătorii. Şi nu în ultimul rând, o altă provocare a fost piaţa forţei de mncă, pentru că firmele concurează pe cel mai bun talent. Şi lucrăm din greu pentru a ne asigura că avem cei mai buni oameni.

► În ceea ce priveşte planurile din România, vom continua să ajutăm dezvoltatorii şi, de asemenea, să învăţăm şi să dezvoltăm abilităţile lor pentru a construi noi tehnologii pe care să le lansăm şi pe alte pieţe.

 

Cristian Pană, managing director al Ubisoft Bucharest and Serbia

► Industria jocurilor a fost mereu un mediu foarte dinamic, mereu în schimbare şi mereu în creştere şi astăzi depăşim toate celelalte industrii de divertisment, muzică şi film. Aşadar, pentru asta, ceea ce avem nevoie este să fim mereu la vârful tehnologiei, asigurându-ne că inovăm şi că ţinem pasul cu cerinţele pieţei şi cu nevoile consumatorilor noştri.

► Personal sunt foarte încântat de toată această provocare adusă de contextul pandemic, deoarece este o provocare pentru fiecare companie în parte, în aceste zile. Care este formula potrivită? Nimeni nu ştie exact. Cert este că la Ubisoft, vom îmbrăţişa şi vom acorda prioritate echilibrului dintre viaţa personală şi cea profesională, asigurându-ne în acelaşi timp că produsele şi serviciile noastre au cea mai bună calitate.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner: