ZF IT Generation

ZF IT Generation. Adrian Blidăruş, cofondator şi CEO: Compania de tehnologie Softelligence ar putea atrage peste 1-2 ani investitori noi în companie pentru a accelera dezvoltarea

20 ian 2021 Autor: Adrian Seceleanu

„La finalul anului îmi doresc să fi realizat în primul rând creştere. Aceasta este treaba mea, dacă nu reuşim să creştem la potenţialul nostru - şi istoricul ne-a arătat că potenţialul nostru este undeva pe la 30% - înseamnă că ceva nu merge.“

Compania de tehnologie şi consultanţă Softelligence, fondată în 2006 de fraţii Adrian şi Teodor Blidăruş, care a ajuns în 2020 la afaceri de peste 30 mil. lei, ar putea atrage peste unul sau doi ani noi investitori pentru a accelera dezvoltarea.

„M-am gândit la listarea la Bursă sau la a aduce nişte parteneri şi cred că într-un an sau doi de zile ne vom uita să aducem nişte parteneri care să ne ajute să creştem mai repede. Visul meu este să ne extindem aria globală în care funcţionăm, aş încerca să revizitez America de Nord într-o lume mai deschisă. Pentru asta avem nevoie de investiţii, ne trebuie bani, pentru a deschide un birou acolo sau de ce nu să facem o achiziţie locală pentru a putea intra pe piaţa respectivă pentru că ideea noastră este aceea de conexiune“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Adrian Blidăruş, cofondator şi CEO al Softelligence.

El deţine un pachet de 65% din acţiunile firmei, conform datelor de la Registrul Comerţului. Fratele lui, Teodor Blidăruş, conduce o companie care s-a desprins din Softelligence - Fintech OS.

Softelligence este specializată în dezvoltarea şi implementarea de soluţii de transformare digitală, vizând în principal industriile financiar-bancară şi a asi­gurărilor: servicii şi soluţii în cloud bazate pe machine learning şi inteligenţă arti­ficială, automatizare de procese, Business Intelligence, analiză de date, dezvoltare de software şi alte procese de digitalizare. Compania a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri cu 10% peste cea din anul precedent, în ciuda contextului economic dificil.

„2020 a fost un an atipic pentru majoritatea companiilor, dar pe noi ne-a ajutat să consolidăm puternic relaţia cu clienţii noştri din domeniul asigurărilor şi al serviciilor bancare şi, de asemenea, să încheiem parteneriate noi cu companii de prestigiu global precum Instanda şi Databricks. Aceste două parteneriate

ne-au ajutat să aducem pe piaţa din România soluţii inovatoare de accelerare a digitalizării companiilor din sectorul financiar. Suntem, de asemenea, mulţumiţi că, într-un an atât de provocator am reuşit să rămânem concentraţi pe livrarea unor soluţii de top clienţilor noştri, ceea ce s-a reflectat în creşterea per ansamblu a companiei, pentru al şaptelea an consecutiv“, potrivit lui Blidăruş.

Pentru anul curent obiectivul companiei este să accelereze creşterea, afirmă Adrian Blidăruş.

„La finalul anului îmi doresc să fi realizat în primul rând creştere. Aceasta este treaba mea, dacă nu reuşim să creştem la potenţialul nostru - şi istoricul ne-a arătat că potenţialul nostru este undeva pe la 30% - înseamnă că ceva nu merge. Aş încerca să extind un pic concentrarea noastră şi pe alte pieţe, înafară de Marea Britanie, România şi Europa de Est, m-aş uita un pic şi pe pieţele din vest“.

Pentru 2021 compania are în plan să-şi majoreze şi numărul de oameni, într-un ritm apropiat cu cel estimat cu cifra de afaceri. „În momentul de faţă sunt aproape 200 de oameni. Anul trecut practic am reuşit să angajăm peste 30 de oameni. Anul acesta ne uităm la ceva mai mult - ne dorim o creţtere a cifrei de afaceri undeva între 20 şi 30%. Nu prea îmi vine să mă hazardez, să arunc nişte cifre pe masă pentru că şi anul trecut nu mi-aş fi închipuit că lucrurile vor evolua aşa. Una peste alta nu a fost foarte rău dar nu a fost nici ce ne aşteptam. Anul acesta o creştere de 20-30% ni se pare posibilă şi probabil, ca în orice companie de servicii, dublată de creşterea numărului de angajaţi. Probabil ne gândim ca la finele anului să avem 240-250 de oameni. Încercăm să echilibrăm creşterea aceasta pe toate pieţele pe care suntem prezenţi. Avem şi un birou în Londra, unde lucrăm cu nişte clienţi foarte mari, nişte foarte mari din lumea asigurărilor şi vrem să fim aproape şi de ei şi atunci creşterea va fi una echilibrată.“

O campanie Ziarul Financiar Seedblink și Banca Transilvania
Innovation Partner: