ZF IT Generation

ZF IT Generation. Alin Dobra, Bunnyshell: Compania este evaluată la 4,5 mil. euro în prezent. Următoarea rundă de finanţare se va ridica la 5-10 mil. euro

26 dec 2019 Autor: Ioana Nita

„Anul viitor vrem să ne extindem la nivel internaţional, nu doar la nivel de Europa.“

Start-up-ul local Bunnyshell, spe­cia­lizat în dezvoltarea de tehnologii pentru managementul infrastructurii în cloud, se pregăteşte să obţină anul viitor o a treia rundă de finanţare, care se va situa la  5-10 milioane euro. Până în prezent, start-up-ul a obţinut în total finanţări de aproape 1 milion euro.

„Compania este evaluată acum la 4,5 mil. euro, iar anul viitor evaluarea se va ri­dica la câteva zeci de milioane euro“, a de­cla­rat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Alin Dobra, CEO-ul şi co­fon­datorul Bunnyshell. El a estimat că în circa 4-5 ani Bunnyshell va ajunge la o eva­luare de un miliard de euro, devenind astfel un unicorn.

„Orice start-up care porneşte acum îşi doreşte să ajungă la fel ca UiPath sau şi mai mare.“

Start-up-ul Bunnyshell a fost înfiinţat în martie 2018, iar câteva luni mai târziu, în noiembrie, a primit o finanţare de 200.000 de dolari în schimbul unei participaţii de 5% în cadrul companiei.

„Am reuşit să lansăm produsul în de­cem­brie anul trecut. Am pornit cu banii noştri, iar în timp ce construiam produsul am reu­şit să îl şi vindem, validând astfel soluţia şi dez­voltând-o pe baza nevoilor şi a feedbackului din piaţă“, a precizat cofon­da­torul Bunnyshell. Start-up-ul a dezvoltat o plat­formă multi-cloud care automatizează şi simplifică configurarea mai multor servicii de tip cloud existente pe piaţă. Mai exact, Bunnyshell este o platformă multi-cloud de tip SaaS (Software as a Service) care ajută com­paniile să-şi migreze aplicaţiile în cloud, re­ducându-le astfel costurile şi comple­xitatea.

Recent start-up-ul a primit o nouă finan­ţare, fondul Early Game Ventures (EGV) investind 750.000 euro în Bunnyshell.

„Procesul nostru de investiţii a fost atipic, fiindcă nu am fost noi să căutăm investitori, ci au venit ei să ne caute. Am discutat cu fonduri de investiţii din Cehia, Polonia, Bulgaria, Marea Britanie şi SUA. Am ales însă fondul de investiţii cu care să rezonăm, cu care avem valori comune astfel încât să putem să creştem împreună“, a explicat Alin Dobra.

Suma de 750.000 euro primită recent de la fondul EGV va fi folosită atât pentru pentru continuarea dezvoltării produsului, cât şi pentru extinderea în străinătate.

„Finanţarea ne va ajunge circa un an. Astfel, anul viitor pe vremea aceasta vom putea să ne extindem la nivel internaţional, nu doar la nivel de Europa. Cel mai probabil înspre finalul anului viitor vom avea nevoie de o nouă finanţare de circa 5-10 milioane euro“, a menţionat el.

În prezent, start-up-ul testează piaţa din Europa pentru a putea intra în mai multe ţări anul viitor.

„Am început deja să accelerăm creşterea în Europa astfel încât să începem să intrăm pe mai multe pieţe cum ar fi Polonia, Marea Britanie sau Germania. Am validat în România nevoia şi acum începem să explorăm Europa. Acum suntem în teste, iar la începutul anului viitor vom alege 1-2 pieţe pe care să ne axăm“, a punctat CEO-ul Bunnyshell.

Start-up-ul are în acest moment peste 30 de clienţi, majoritatea din România, ţinta fiind să încheie anul acesta cu un portofoliu de circa 50 de companii.

„Primul client a fost o companie farmaceutică, apoi o platformă de e-commerce, iar apoi un magazin online. În prezent, printre clienţii noştri se numără companii precum BestValue, Gomag, Roche sau UiPath“, a subliniat el.  

Bunnyshell funcţionează pe marile platforme de infrastructură - Google Cloud, Amazon Web Services, Microsoft Azure şi are parteneriate cu alte companii din domeniu precum Digital Ocean sau Cloudflare. Modelul de business este de tip SaaS – Software as a Service, clienţii plătind un tarif lunar în funcţie de nevoile lor, care porneşte de la 5-10 dolari şi ajunge până la zeci de mii de dolari.

„Anul acesta vom încheia cu venituri de circa 300.000 euro. Acum ne axăm însă foarte mult pe a pune pilonii pentru a scala businessul anul viitor. Estimăm că anul viitor vom ajunge la afaceri de peste un milion de euro.“

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner:
Partener: