„În momentul de faţă este una dintre cele mai mari provocări pentru noi să găsim oameni, pentru că nu există un echivalent în piaţă pentru ceea ce facem noi, deci nu am putea să furăm oameni de la alte companii.“
IRIS Robotics, un start-up din IaÅŸi care oferă soluÅ£ii software ÅŸi hardware în domeniul roÂboticii ÅŸi al automatizărilor hardware ÅŸi software mizează pe o dublare a cifrei de afaceri ÅŸi a numărului de angajaÅ£i în 2020, ca parte a unui plan care prevede ca în 5 ani firma să ajungă la un business de milioane de euro inclusiv dincolo de graniÅ£ele României.
„Pentru anul acesta din punct de vedere al cifrei de afaceri preconizăm o creÅŸtere de 150%, deci vânzări de aproximativ 500.000 de euro net faţă de anul trecut, când am avut vânzări de aproxiÂmativ 200.000 de euro. Cel mai important pentru noi nu este cifra de afaceri, ci rata de creÅŸtere. Vrem să ne asumăm o rată de creÅŸtere de minimum 100%, deci dublaÂrea cifrei de afaceri faţă de anul anterior“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT GeneÂration Andrei Marin, cofonÂdator al IRIS Robotics.
Firma a fost înfiinÅ£ată în 2017, după ce Marin a decis să renunÅ£e la proÂiectele de prograÂmare dezÂvolÂtate în regim de freeÂlancer în faÂvoarea unui busiÂness proÂpriu. „IRIS Robotics se ocupă cu comerciaÂlizarea de soluÅ£ii software ÅŸi hardware în domeniul roÂboticii ÅŸi al automatizărilor hardware ÅŸi software. ComÂpania a fost înfiinÅ£ată în vara anului 2017 când făceam o tranziÅ£ie de la zona de freeÂlancer la cea de mic antreÂprenor care să aibă o echipă ÅŸi care să poată scala produsele pe care le făceam singur la o dimensiune mai mare. „Am înfiinÅ£at compania alături de un acÅ£ionar privat care a venit cu un aport de capital ÅŸi ne-am dorit foarte mult să avem un impact major în România în prima fază, apoi în Europa de Est pe zona de robotică ÅŸi automatizări. Scopul nostru este să avem un impact cât mai mare în eficientizarea proceselor de lucru în diferite organizaÅ£ii.“
Ce a mai declarat Andrei Marin în cadrul emisiunii:
- În momentul de faţă noi avem patru mari direcţii de business: avem direcţia de cursuri şi traininguri pe robotică şi programare embedeed software; imprimante 3D şi rouutere CNC; avem zona de roboţi umanoizi care include şi zona de roboţi de logistică şi de transport în interiorul unei fabrici sau a unei firme de logistică; de asemenea avem şi zona de braţe robotice pentru diferite operaţiuni mecanice.
- Noi dezvoltăm partea de software încorporat în cazul fiecărui produs menţionat anterior. Noi mergem pe zona de dezvoltare a părţii software în cazul componentelor hardware. Noi achiziţionăm de la furnizori partea de hardware, dezvoltăm o mică parte de hardware complementară şi facem cu siguranţă toată partea de software şi servicii post vânzare.
- Noi avem ca linie de business zona de roboţi umanoizi, cu care atacăm domeniul HORECA, pentru hoteluri, restaurante noi avem roboţi care te întâmpină, pentru aceştia am dezvoltat aplicaţii Android şi inteligenţă artificială de tip chatbot prin care poţi interacţiona cu robotul, robot care te poate ghida, îţi poate da informaţii concludente în cazul unui hotel, în cazul unui restaurant îţi poate recomanda ceva, se poate duce până la bar să preia fie băuturile fie mâncarea şi să le aducă la masa clientului.
- Este un mare interes atât din partea companiilor din zona de HORECA cât şi din partea spitalelor pentru că roboţii nu pot contracta viruşi care afectează oamenii şi pot deservi pentru interacţiunile cu pacienţii, pot ajuta la servirea mâncării şi băuturii în restaurante, şi de asemenea pot interacţiona cu clienţii chiar şi prin comenzi vocale directe.
- Pe linia aceasta de business avem 1-2 vânzări pe lună însă vânzările sunt destul de consistente pentru că este o investiţie destul de mare pentru un antreprenori din zona HORECA sau medicală. Investiţia se amortizează însă după calculele noastre într-un an, un an şi jumătate ceea ce este foarte bine pentru că acest robot are posibilitatea să lucreze 24 de ore pe zi.
- Sunt 7 angajaţi în momentul de faţă - 2 persoane se ocupă de partea de vânzări şi marketing.
- În momentul de faţă este una dintre cele mai mari provocări pentru noi să găsim oameni pentru că nu există un echivalent în piaţă pentru ceea ce facem noi deci nu am putea să furăm oameni de la alte companii.
- Nu avem o competiţie acerbă pe ceea ce facem noi pe programarea de roboţi.
- Cu siguranţă ne dorim să mărim echipa de la 7 persoane la 15 persoane în acest an. Din punct de vedere al produselor şi clienţilor ne dorim să mărim gama de produse pe care le comercializăm şi să intrăm mai mult atât pe zona medicală cât şi pe cea industrială, cu preponderenţă producţie de materiale pentru industria auto.
- Avem clienţi cu preponderenţă în zona Cluj, Timişoara, Bucureşti, Constanţa deci nu ne limităm la zona Moldovei. Clienţii noştri sunt companiile medii cu o cifră de afaceri între 1 şi 5 milioane de euro dar cu siguranţă şi instituţiile publice cu care avem o colaborare extrem de productivă atât în mediul universitar cât şi în mediul medical.
- Ne gândim la extinderea dincolo de graniţele României pentru că suntem contactaţi de distribuitori ai unor firme cu sediul în Turcia sau Grecia care au şi punct de lucru în România şi acele persoane ne contactează pentru distribuirea produselor noastre în ţările menţionate.
- În momentul de faţă suntem în procesul de scriere a unui proiect cu finanţare europeană pentru inovare şi cercetare pentru roboţii pe care îi dezvoltăm pentru a extinde atât partea hardware cât şi partea software a acestora şi ne dorim să accesăm fonduri europene în acest an chiar.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE