ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andrei Perianu, cofondator şi COO al fintech-ului Bankata.ro – platformă ce compară produse financiare: Avem un trafic de 40.000 de utilizatori pe lună, iar numărul celor care au accesat produse financiare prin platforma noastră a depăşit 5.000 de persoane

16 feb 2024 Autor: Alexandra Cepăreanu

„Noi ne uităm la evoluţia de la lună la lună, iar businessul înregistrează o creştere între 15% şi 20% de la o lună la alta“  „Luna asta urmează să lansăm varianta oficială a aplicaţiei Bankata, care acum este disponibilă în variantă beta şi se află în faza de testare.“

Fintech-ul românesc Bankata.ro, care a creat o platformă digitală de agregare a produselor financiare ce permite utilizatorilor accesul la diferite produse financiare de la jucătorii de profil din piaţă, a ajuns la un număr de 40.000 de utilizatori pe lună, ceea ce înseamnă o creştere de peste 166% din martie 2023 până în prezent.

„În prezent, avem un trafic de 40.000 de utilizatori pe lună pe platformă, dar ne interesează mai mult câţi oameni au încredere să aplice prin plat­forma noastră pentru un produs finan­ciar – iar numărul acestora depă­şeşte 5.000 de persoane care au ales un pro­dus financiar prin Bankata.ro. Veni­turile au escaladat şi ele în acest timp, eram la 2.500 în primăvara anu­lui trecut, iar acum am depăşit 10.000 de euro, iar de acum ne aşteptăm să mergem din ce în ce mai sus pentru că avem resurse din ce în ce mai mari. Ne-am maturizat. Noi ne uităm la evo­luţia de la lună la lună, iar businessul înregistrează o creştere între 15% şi 20% de la o lună la alta“, a spus Andrei Perianu, cofondator şi COO al Bankata.ro, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Update.

 El a adăugat că anul 2023 a fost unul provocator, însă, contextul incert, inflaţia şi toate provocările venite pe parcursul anului au „împins“ oamenii spre a se educa din punct de vedere financiar. „2023 a fost mai provocator decât 2021, decât 2022. Poate 2024 o să arate un pic mai bine. Ce este interesant la acest domeniu financiar este că nu contează că anul trecut s-au luat mai puţine credite sau că oamenii au fost mai speriaţi, noi am vrut să ne conectăm cu ei şi asta a însemnat că am venit cu mai mult conţinut legat de îngrijorările lor în ceea ce priveşte zona financiară, cu mai multe articole despre cum să îşi bugeteze veniturile, cum să economisească, cum să se uite la un credit ipotecar pe 30 de ani, cum să îşi ia un credit de nevoi personale, cum să folosească cardul de credit?“

„Pe parcursul anului trecut am crescut ca şi autoritate în domeniu şi oamenii vin către noi în număr din ce în ce mai mare.“

În ceea ce priveşte profilul utilizatorilor platformei Bankata.ro, aceştia sunt oameni care deja au experienţă în mediul online, a explicat Andrei Perianu.

„La noi vin oameni care de obicei caută pe internet aproape orice – fie că fac achiziţii, că îşi programează o vacanţă printr-o platformă specializată, fie că folosesc deja alte fintech-uri prin care fac plăţi şi schimburi valutare -, deci sunt oameni care sunt obişnuiţi cu interacţiunea în mediul online şi au încredere în mediul online. Lumea este încă împărţită în două părţi: sunt cei care încă preferă să meargă fizic la magazin sau la sediul unei bănci şi sunt cei care preferă să rezolve de la distanţă.“

Pe parcursul anului trecut, dar şi în prima parte a anului în curs, reprezentanţii fintech-ului românesc au lucrat la a dezvolta aplicaţia de mobil Bankata.ro – care se află în prezent în variantă beta şi care urmează să fie lansată oficial în luna februarie a acestui an.

„Aplicaţia, în teorie, este gata de lansare dar vrem să ne asigurăm că nu există probleme înainte de lansarea oficială. Ştim că aplicaţia nu va fi perfectă de la început, pentru că oricum planurile vizează adăugarea unor noi funcţionalităţi pe parcurs, dar vrem să fie cât mai bună la lansarea oficială. Vrem să o lansăm luna aceasta. Este o aplicaţie simplă, prietenoasă, uşor de folosit şi nu trebuie să treci prin foarte multe ecrane ca să ajungi unde vrei. Am învăţat foarte multe de la Revolut, pentru că nu trebuie să reinventăm apa, vrem pur şi simplu să construim peste experienţa Revolut şi să oferim o experienţă poate un pic mai eficientă sau care să meargă complementar cu alte fintech-uri pe care românii le-au folosit deja.“

În timp, prin intermediul aplicaţiei utilizatorii vor putea să facă diverse plăţi, să opteze pentru diverse credite sau să facă investiţii.  

„Noi începem doar cu conglomerarea de conturi şi administrare de buget, care mai departe te va duce către platforma Bankata prin care poţi să iei credite de orice fel şi poţi să investeşti. Dar ulterior vom avea plăţi direct din aplicaţie, ne vom lega la ghiseul.ro, la ANAF, deci oamenii vor putea să îşi plătească taxele direct din aplicaţie“, a spus Andrei Perianu.

El a adăugat că aplicaţia va fi disponibilă oriunde în Europa. „Deci vom deveni o companie europeană. Practic, în aplicaţia Bankata poţi să conectezi orice cont bancar din Europa. Spre exemplu, dacă eşti român şi lucrezi în Marea Britanie, dar încă plăteşti utilităţile la Cluj şi ai un cont la Banca Transilvania, poţi să îţi conectezi aceste două conturi şi să poţi să-ţi administrezi banii de oriunde din Europa, chiar dacă tu stai în două ţări. Şi sunt din ce în ce mai multe persoane care se „plimbă“ pe mai multe pieţe ale muncii din Europa.“

De asemenea, planurile pentru anul în curs ale reprezentanţilor Bankata.ro vizează şi o extindere pe două pieţe noi – Spania şi Belgia.

„Noi am început cu Spania, care este o piaţă la care românii se uită destul de mult să îşi cumpere proprietăţi, iar asta din mai multe coesiderente. În primul rând pentru că acolo soarele este pe cer aproape  365 de zile pe parcursul anului. Şi nu doar românii, dar tot ce seamnă vestul Europei şi acum şi centul Europei şi estul Europei încep să îşi cumpere proprietăţi în Spania. Noi oferim o soluţie de credit ipotecar, deci orice român îşi poate face un credit ipotecar în România pentru a-şi cumpăra o proprietate în Spania. Pe platforma Bankata poţi să ai acces la genul acesta de produse, cu salariul din România. Spania ni se pare o piaţă interesantă pentru că avem acest joc dual în care oameni de peste tot din Europa trăiesc în Spania şi au diverse noi de natură financiară. Deci o piaţă este Spania, dar mai este şi Belgia – unde sunt marile instituţii europene şi unde trăiesc oameni din diferite ţări cum ar fi români, bulari, portughezi, nemţi.“

Planurile de extindere vor fi susţinute şi de o investiţie externă. Start-up-ul a început o rundă de investiţie în primăvara anului trecut, din care a reuşit să strângă 150.000 de euro.

„Am reuşit să ridicăm 150.000 de euro din runda totală de 350.000 de euro, iar mare parte din bani s-au dus deja în aplicaţie. Runda totală pe care vrem să o atingem este de 350.000 de euro. Aceşti bani ne vor ajuta şi cu planurile de extindere cele două pieţe din Europa – Spania şi Belgia. Tehnologia este foarte interesantă, toată lumea o iubeşte, dar de foarte multe ori este legată şi de eforturile de marketing. O parte din finanţare, o parte mai mică, va veni prin platforma Ronin, dar încă n-am lansat acolo runda de investiţie. Până acum ne-am adresat investitorilor care au venit cu tichete de minim 20.000 de euro.“

 

Ce a mai spus Andrei Perianu la ZF IT Generation

Piaţa a parcurs o perioadă dificilă în zona de finanţări pentru start-up-uri de tehnologie şi a fost un lucru pe care noi l-am anticipat parţial şi practic am mărit această perioadă de investire, în mare parte pentru că noi nu aveam o nevoie financiară acută.

Am ajuns la un break-even şi nu aveam neapărat nevoie de bani ca să ne desfăşurăm activitatea. Am investit peste 200.000 de euro în tehnologia noastră şi în această aplicaţie. Şi am tras de această perioadă un pic mai mult pe măsură ce am generat şi rezultate. Noi le-am spus investitorilor că vrem să facem o aplicaţie care ne costă atât, avem genul ăsta de buget şi am început să arătăm investitorilor variante pe măsură ce le construiam. A fost o variantă prin care am arătat mai multă încredere investitorilor. Vrem bani să construim o aplicaţie şi deja noi începem construirea aplicaţiei şi aveam ce să arătăm.

Anul 2024 pare să fie un an în care, pentru prima oară, o să vedem şi ceva oportunităţi. Opportunităţi în sensul că poate o să avem un val nou de oameni care o să ia decizii cu banii lor. Unii poate încep să investească pentru prima dată şi noi vrem să fim aproape de ei. Vedem din ce în ce mai mulţi banii în rândurile românilor, în mare parte pentru că le cresc veniturile, dar şi pentru că au văzut marele succes al BVB de anul trecut, iar asta generează interes.

Monetizare – va fi un model de plată prin abonament. În primele două săptămâni – o lună aplicaţia va putea fi testată gratuit apoi va fi un abonament lunar.

Sunt oameni care ne scriu direct şi care ne spun că vor să vină la noi la sediu şi noi le spunem că suntem un produs online, avem un trafic mare pentru nivelul la care suntem în prezent şi nu putem să ne vedem cu fiecare în parte. Asta este ideea, să ne vedem online pentru a ajunge la cât mai mulţi oameni. Există nevoia asta, când vorbim de bani, să vorbească cu cineva fizic sau să ştie că este cineva care să îi înţelegă la capătul celălalt a comunicării, fie că e un video call, fie că e pe WhatsApp.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR