ZF IT Generation

ZF IT Generation. Andrei Spătaru, fondator al Missions Team, platformă ce ajută echipele să interacţioneze şi să înveţe: Ne dorim să trecem graniţa şi în 2024 să avem 1.000 de clienţi din toate ţările Uniunii Europene. Simultan ne uităm la pieţele din SUA şi Australia

27 mar 2024 Autor: Alexandra Cepăreanu

♦ Varianta MVP (minimum viable product) a platformei, lansată în urmă cu un an, a fost testată de circa 100 de utilizatori, angajaţi în companii de IT din Cluj ♦ În prezent, platforma este lansată oficial pe piaţa locală.

Start-up-ul Missions Team, care a dezvoltat o platformă ce îşi propune să ajute echipele din cadrul companiilor să interacţioneze mai bine şi să înveţe mai eficient prin diferite misiuni şi jocuri, şi-a propus să se lanseze la nivel internaţional şi are ca obiectiv să atingă un număr de 1.000 de clienţi din Europa, SUA şi Australia.

„Mă inspiră teoria celor 1.000 de «fani» – adică atunci când lansezi un business e important să ai 1.000 de clienţi fericiţi, pentru că ei te vor «duce mai departe». Deci, obiectivul nostru pentru următoarele 12 luni este să ajungem la 1.000 de clienţi, de fani, din UE, Statele Unite, Australia. Viziunea este să devenim un Duolingo, dar pentru echipe din cadrul companiilor. Vrem ca peste cinci ani să fim prezenţi pe trei continente“, a spus Andrei Spătaru, fondator al Missions Team, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch.

El a adăugat că platforma a fost încă de la început gândită pentru a fi lansată la nivel internaţional. „Noi am gândit platforma în special să mergem internaţional cu ea, de aceea tot conţinutul este în engleză, doar că am zis să începem cu România pentru că este mai simplu de marketat şi mai primim feedback pe zona de marketing şi vânzări. Şi astfel am creat conţinut şi în română, dar practic ţinta noastră este lansarea internaţională.“

Practic, platforma se adresează în principal sales managerilor – care pot organiza în câteva minute concursuri şi competiţii de vânzări -, trainerilor şi formatorilor - care pot face follow-up la cursurile lor prin microlearning sau pot crea provocări în viaţa reală pe care să le gamifice – şi HR managerilor - care vor să crească rata de implicare şi comunicarea în interiorul echipei.

Start-up-ul a luat naştere din propria nevoie, Andrei Spătaru având şi un alt business matur pentru care avea nevoie de o soluţie care să fie utilizată de proprii angajaţi.

„Ideea a venit dintr-o nevoie proprie. Noi, înainte de pandemie, făceam în fiecare săptămână şedinţe, traininguri şi diverse acţiuni de team building, iar odată cu pandemia a trebuit să lucrăm remote. Surpriza a venit după ce a trecut pandemia pentru că aproape nimeni nu mai vrea să vină să lucreze de la birou şi în continuare lucrăm remote. Iar aici sunt două probleme – cum păstrez legătura cu echipa şi cum îi antrenez pe colegii noi. Şi am tot căutat în stânga şi în dreapta, am încercat diverse platforme, dar niciuna nu răspundea la aceste probleme şi nevoi şi atunci am creat propria platformă pentru uz intern. Apoi, am arătat platforma la alţi prieteni care sunt şi ei antreprenori, le-a plăcut şi au vrut şi ei să o folosească.“

Astfel, varianta MVP (minimum viable product) a platformei, lansată în urmă cu un an, a fost testată de circa 100 de utilizatori, angajaţi în companii de IT din Cluj. În prezent, platforma este lansată oficial pe piaţa din România.

„Produsul a fost testat de peste 100 de useri care s-au jucat în cu aplicaţiile şi au făcut misiunile. Acum produsul este gata de lansare, este gata de a fi prezentat la clienţi. Platforma rezolvă mai multe probleme, una de engagement al echipelor – mai ales a celor care lucrează hibrid şi remote -, şi partea de training şi micro learning, care combină învăţarea activă, cu provocări şi concursuri. Tot pe platformă pot fi realizate team buildinguri virtuale. Missions Team cuprinde mai multe etape, ne poţionăm ca fiind o platformă de micro learning gamificat sau concursuri de vânzări. Vrem ca oamenii să facă acţiuni reale în lumea reală şi partea de gameficare doar să fie o parte de măsurare. Şi ne dorim ca oamenii să stea cinci - zece minute maxim pe aplicaţie zilnic, timp în care să înveţe despre companie, despre colegi lor, despre industria în care sunt activi şi aşa mai departe. Din ce am văzut, în urma testării, oamenii intră zilnic, dar nu stau mult“, a explicat Andrei Spătaru.

El a adăugat că modelul de business este de subscription, adică abonamente care sunt lunare sau anuale, iar preţul este în funcţie de mărimea echipei.

„Practic, mărimea echipei este singura limitare pe care am pus-o deocamdată. Mai avem şi alte facilităţi sau caracteristici pe care încă nu le-am lansat şi care în prezent sunt în fază de testare şi ne gândit să le punem doar în zona de corporate. Preţul este şi pe site, începe de la 70 de euro pe lună şi ajunge până la 150 euro. Spre exemplu, am dezvoltat şi partea de videocard, care este aproape gata. Practic încercăm ca, spre exemplu, când ai o provocare să faci un video în care să spui „La mulţi ani“ colegilor, să poţi înregistra în platformă acest video. Mai lucrăm la partea de management şi administrare a premiilor, dar şi asta este aproape gata.“

 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR