ZF IT Generation

ZF IT Generation. Anna Mera, fondatoare a WowMind, platformă educaţională nonformală pentru tineri: Avem nevoie de o finanţare de 250.000 de euro. În toamnă vom lansa oficial soluţia

27 iun 2022 Autor: Ioana Nita

În primul an de activitate, start-up-ul şi-a propus să atragă  30.000 de utilizatori pe platformă.

Start-up-ul local WowMind, care dezvoltă în prezent o platformă educaţională nonformală pentru tineri, are nevoie în prezent de o finanţare de circa 250.000 de euro pentru a duce soluţia în faza beta şi pentru a-şi contura planul pentru următorii ani. Platforma WowMind va fi lansată în toamna acestui an, investiţia iniţială, realizată din fonduri proprii, ajungând până acum la aproximativ 50.000 de euro.

„WowMind este o soluţie de e-learning dedicată generaţiei digitale ce se bazează pe tehnologii emergente, dar şi pe video conţinut. Am început în 2018 cu un proiect-pilot, iar acum suntem la stadiul de MVP, ne pregătim de lansare. Avem platforma parţial dezvoltată, iar în momentul de faţă avem nevoie de 250.000 de euro să ajungem în faza beta a aplicaţiei şi să ne creăm o viziune pentru următorii doi ani de zile în care ne dorim să intrăm şi în metaverse. Suntem deja în discuţii cu potenţiali investitori şi cu o platformă de crowdfunding“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Anna Mera, fondatoare a WowMind. Ideea dezvoltării soluţiei WowMind s-a născut dintr-un alt proiect, finanţat prin programul european Horizon 2020, al cărui obiectiv era arhivarea notelor.

„Ce am observat noi însă a fost că nu catalogul digital lipseşte din educaţia actuală, ci lipseşte efectiv atractivitatea procesului de învăţare. Şi acolo am decis noi că este cel mai bine să lucrăm. Am făcut o cercetare care a durat în jur de doi ani şi jumătate. Ce am vrut noi a fost să evităm greşelile multor fondatori care se grăbesc să lanseze platforme doar pentru a primi finanţare. Noi ne-am dorit să creăm un produs axat pe utilizator, iar ca să creăm un produs axat pe utilizator a trebuit să facem o lungă perioadă de cercetare pentru că vorbim aici de copii, de tineri.“

„Tinerii în momentul de faţă, după cum ştim cu toţii, sunt experţi în tehnologie - nu poţi să îi dai unui tânăr o tehnologie care să nu fie efectiv creată pentru el, mai ales în educaţie. În educaţie copiii s-au plictisit, copiii s-au plictisit de subiecte precum matematică, fizică, limba română. Am citit astăzi că 57% din copiii de la Evaluarea Naţională nu ştiu să citească. Asta înseamnă că ceva deja nu-i mai atrage pentru că ei se uită pe YouTube totuşi aproape tot timpul. Deci noi ce ne dorim este să creăm o legătură, un pod între tehnologie, digitalizare şi educaţie“, a punctat ea.

Care este conceptul din spatele WowMind? „Încercăm să stârnim interesul copiilor pentru învăţare, şi încercăm să le trezim interesul şi pentru pasiuni şi vocaţii, pentru că ştim cu toţii că am învăţat în şcoală foarte multe lucruri pe care în momentul de faţă nu le folosim, dar nu le folosim pentru că nu am înţeles de fapt pentru ce se folosesc ele. De exemplu, că geometria poate să ajute în arhitectură, chimia este baza alimentaţiei, că biologia poate să ne ajute în relaţia noastră cu animalele noastre de companie - câini, pisici etc. Deci ceea ce îmi doresc eu este să facilitez cumva accesul copiilor către un alt tip de educaţie, către aptitudini şi cunoştinţe ale secolului XXI şi în acelaşi timp să îi atragem către lucruri noi“, a explicat Anna Mera, adăugând că principalul diferenţiator al WowMind pe piaţa locală de e-learning este tehnologia şi abordarea procesului de învăţare.

„Ce facem noi diferit este să creăm un ecosistem de creatori de conţinut educaţional şi anume experţi - de exemplu medici, medici veterinari, avocaţi, experţi IT, arhitecţi. Orice poate să inspire şi să creeze conţinut ce poate cumva să ofere o imagine unui copil despre cum ar putea să fie acea meserie. Astfel, dorim să creăm o legătură între matematică şi arhitectură între biologie şi alimentaţie, între biologie şi efortul fizic, între muzică şi artă. Tot felul de lucruri care îi pasionează pe copii în momentul de faţă, dar părintele nu poate să îi ducă la toate cursurile pe care şi le-ar dori ei pentru că este nevoie de timp şi este nevoie de bani. Şi cumva noi aducem aceste cursuri în gadgetul lor. Asta ne diferenţiaza de majoritatea platformelor care se bazeze pe conţinut formal - pe matematică, română, fizică. Şi de exemplu, părintele, în momentul în care cumpără accesul pe platformă, cumpără doar accesul pe clasa a cincea sau clasa a şasea. La noi în momentul în care cere accesul pe platformă, va avea acces la foarte mulţi educatori, la foarte mulţi experţi, la foarte multe imagini ale joburilor pe care ei ar putea să le urmeze mai departe.“

În prezent, publicul ţintă pentru platforma WowMind sunt copiii de gimnaziu – clasele V-VIII, însă start-up-ul va dezvolta pe termen mediu şi lung şi conţinut pentru clasele I-IV şi pentru liceu.

“Până în momentul de faţă am lucrat cu 4.000 de copii, în jur de 2.000 de profesori şi în jur de 3.500 de părinţi. Feedback-ul este foarte bun. Părinţii îşi doresc aplicaţia, copiii chiar mai mult ca ei şi profesorii consideră deja necesar un produs de acest gen. Dacă înainte de pandemie considerau că educaţia digitală este cumva ceva ce nu o sa se implementeze şi nu o să fie niciodată necesar, după pandemie toată lumea şi-a schimbat părerea şi a început să devină interesată cu adevărat de cum putem să facem educaţia digitală să fie parte din viaţa noastră”, a precizat fondatoarea WowMind.

Platforma WowMind se construieşte cu ajutorul celor mai noi tehnologii precum blockchain şi inteligenţă artificială, acestea fiind folosite atât pentru a personaliza experienţa de învăţare, dar şi pentru a oferi anumiţi tokens. “De exemplu, pe platformă vor fi anumite teme, evaluări - adică un copil va trebui să explice ce înseamnă fotosinteza. El va face un video şi va arăta ce înseamnă fotosinteza, iar acel videoclip va fi recompensat printr-un sistem de blockchain. Prin acele puncte câştigate, WowPoints cum o să le numim noi, copiii vor avea acces la anumite lucruri din lumea digitală, din jocuri, şi poate şi nişte reduceri pe anumite platforme de e-commerce.”

Monetizarea  platformei se va face pe bază de subscripţie lunară sau anuală, tariful urmând a fi de 50 lei pe lună per utilizator.

“În momentul de faţă avem în producţie 150 de videoclipuri şi există parteneriate cu 3 creatori de conţinut de pe YouTube de la care vom mai aduce câteva sute de videoclipuri. Să spunem că este gata un procent de 20-30%, mai testăm până la lansare când vrem să avem 50%. Lansarea va fi în septembrie odată cu numărarea bobocilor.”

Pe termen lung, start-up-ul şi-a propus să facă disponibilă platformă şi în alte cinci limbi, primele pieţe externe vizate fiind Turcia şi Brazilia şi Africa de Sud. “Acestea sunt pieţe pe care le ţintim. Nu sunt nişte pieţe enumerate aşa, ci sunt nişte pieţe ce au nevoie efectiv de soluţii de e-learning. Pentru că acolo este nevoie foarte mare de e-learning. Există din ce în ce mai puţini profesori şi nevoia de soluţii adaptate secolului XXI de învăţare este din ce în ce mai mare. Nu putem să lăsăm în urmă generaţii întregi de oameni doar pentru că şcoala nu s-a adaptat încă la un anumit tip de informaţie.”

În primul an de activitate, start-up-ul are ca obiectiv să atragă circa 30.000 de utilizatori WowMind, să ajungă la 150 de creatori pe platformă şi să aibă în jur de 600 de videoclipuri.

“După primii doi ani de activitate, adică pe termen mediu, ne dorim să începem să scalam către Turcia unde avem un network foarte puternic educaţional. Colaborăm deja cu şcoli şi cu inspectorate prin proiectele Erasmus şi mai apoi să vedem cum ne ducem către celelalte două pieţe - Brazilia şi Africa de Sud. Dar în mare, în următorii cinci ani, ce îmi doresc eu, sunt peste 300.000 de utilizatori WowMind.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR